Gå til innhold

Hva bør en DVD plate koste?


Ni kon

Hva bør en DVD plate koste?  

182 stemmer

  1. 1. Hva bør en DVD plate koste?

    • under 50 kroner
      20
    • 50 kroner
      33
    • 60 kroner
      9
    • 70 kroner
      31
    • 80 kroner
      17
    • 90 kroner
      8
    • 100 kroner
      53
    • 110 kroner
      5
    • 120 kroner
      2
    • over 120 kroner
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

play.com og lignende steder selger jo filmer for rundt 70kr...

 

Gode titler til "3 for 190kroner"...

 

Jeg driter i at av ekstramateriale, jeg sitter ikke 4timer ekstra for å se gjennom alt av ekstra stasj på dvd'n...

 

Jeg vil ha DTS lyd og godt bilde av en kjøpt dvd, 70-90kr for en normal film og opp mot 150-170 hadde jeg strekt meg for en helt ny release...

 

Mitt neste kjøp blir vel LOTR: Special Extended DVD Edition 12 Discs BOX til rundt 380kroner fra play.com...

 

Blir dog spennende å se om de klarer å sette ned prisen på dvd til det aksebtable i norge...

Lenke til kommentar
Veldig vanskelig å si. Som alt annet så koster nyutgitte filmer mer enn filmer som har vært på markedet i noen år. Må derfor omdefinere litt:

 

Nye filmer: Max 150,-

Eldre filmer: Max 100,-

Spesialutgaver: Max 200,-

 

Alt dette blir ca-tall hvor det alltid vil være unntak.

6874619[/snapback]

Vil si meg enig at dette vil være den mest fornuftige prisingen på filmer, men jeg skal ikke klage vis det blir priset enda billigere.

Lenke til kommentar

Opp til 150 mens de er nyheter (om folk er villig til å punge ut ekstra for å få de med en gang så synes jeg det er fair at utgiverne utnytter det).

99 når de ikke er nyheter lenger (etter 1 måned elns).

Dette er vanlige utgivelser uten noen booklet eller dill, bare cover+disk.

2 disk-utgivelser ser jeg ingen grunn til at skal koste mer, å printe en ekstra disk er omtrent gratis, og cover koster heller ingen ting ekstra (avhengig av cover-type selvsagt).

1 seson av tv-serie 249 (med "kjipt" cover type simpsons). 500 om de gadd å lage litt bra bokser.

 

For spesialutgivelser med spesielle bokser så vil jeg egentlig si alt fra 99 og opp til uendelig. Mer begrenset opplag jo dyrere, mer snacks i boksen jo dyrere.

2 disk-utgivelser uten noe spesielt og slike jukse-special-edition kan de bare droppe totalt, de er meningsløse.

 

De fleste filmene jeg kjøper kommer enten som impulskjøp på platekompaniet for 79/99 eller fra play.com.

Derimot burde leieprisene gå drastisk ned, det burde koste maks 25 kroner å leie en dvd i et døgn. Ikke det at jeg leier, men jeg tipper flere vil leid i stedet for å kjøpe om det var litt mer differanse mellom de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...