KKake Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Hei, jeg lurer litt på hvordan jeg får slik at jeg kan velge mellom Ubuntu og Windows Xp når jeg starter PCen, Ubuntu og Windows ligger på hver sine hardisker (Ubuntu på en 6 GB og Windows på en 120 GB). På forhånd takk for svar...
Anterialis Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 (endret) Det pleier vel å komme opp automatisk ?? Men du kan prøve å gjøre følgende: * Egenskaper på min datamaskin * Avansert * Oppstart og gjenoppretning Har du to forskjellige operativsystem i den rullegardina? Kanskje du bare må stille opp sekundene som avgjør hvor lenge "operativsystemlisten" for å velge de to os i starten skal stå på skjermen. Var dette til noe hjelp? EDIT: Du kan også redigere "oppstartsalternativfilen". Husker jeg gjorde det engang når jeg hadde problemer med å velge. Men usikker på hva man må gjøre. Vent til noen andre som har bedre peil på det forklarer for deg Endret 16. september 2006 av w3p
Mr.Elendig Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Legg inn grub. Du finner framgangsmåten i wikien til ubuntu.
KKake Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Problemet mitt er at jeg ikke kommer inn i Ubuntu :S
Mr.Elendig Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Bruk innstalasjonscden til å starte ubuntu
KKake Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Nå sitter jeg i Ubuntu Live, hva nå?
Jorsalfar Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Når du startet opp live cden ville jeg prøvd å velge "boot from harddisk" eller noe sånt.
Han Far Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Det er en veldig stor fordel å installere Windows før GNU/Linux hvis du skal ha duel boot. På det viset slipper du mange problemer med boot loaderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå