Gå til innhold

Hvordan funker en expansion pack?


Anbefalte innlegg

Siden ingen enda har spilt world of warcraft's expansion pack, så er det vel ingen som kan svare konkret på dette. Men jeg regner med en del av dere har spilt andre spill med expansion packs. Det har nemlig ikke jeg, så jeg sitter her med store spørsmålstegn.

 

Er en del til jeg lurer på. I bunn og grunn er spørsmålet: Hva skjer med alt den gamle, når det nye kommer?

bare sånn generelle spørsmål

1. vil man KUN ha utbytte av å spille "det nye spillet" dersom man har en lvl 60 figur? eller kan hvem som helst være i outland?

2. Må må man starte en ny save/character i expansion packen?

3. Er expansion og dagens wow egentelig 2 forskjellige spill, eller er det det samme spillet?

4. Se for deg samme realm, halvparten av spillerne har expansion'packen og den andre har ikke. Blir det ikke et stort krasj? hvis den med expansion har vært i outland og hentet items som ikke en gang finnes i den orginale wow spillet. Hvordan blir det når han legger ut ting på AH eller skal trade?

5. Blir det liksom på en måte to verdener, den ene hvor det bare er lvl 60 til 70 og andre lvl 1 til 60?

 

 

For å utdype meg bedre, så er det også noen spørsmål sånn i forholt til at ting i spillet til plir anderledes:

Ny professions: vil det bare plutselig lagt til en "kar" som står ved en nytt "hus" som du kan lære deg det av?.. og vil det bare bli lagt til på menyen din.

Ny raser: Alle som starter de nye rasene, vil de starte på lvl 1? hva med de som har en lvl 60 figur da? og hvor i all verden på kartet skal de figurene starte hen, for hvis dem starter i lvl1, så må dem jo gjennom spillet de også, dukker det plutselig opp nye byer på den gamle kartet da?

Ny kart: Dette er også underlig, hvor vil outland ligge sånn i forhold til det kartet som er der nå.

Ny pvp system: hvis det game pvp systemet forsvinner, hva skjer sjer så med honor ranken som man ellers har bygd seg opp? blir de bare borte da? Også en underlig ting i samme kategori. igjenn se for deg samme realm, halvparten med expansion og halvparten uten. i og med at pvp systemet i expansion packen har forandra helt.. hvordan skal de med "ikke expansion" sloss med de "med expansion" når det er to helt forskjellige systemer??

 

 

Jeg kunne ha tatt med en del spørsmål til, men jeg tror dere har kjønt poenget mit..

 

selv kan jeg tenke med 2 svar

1: Folk som har kun wow uten expansion packen, får ikke lenger tilgang til spillet, før de har skaffet seg expansion packen.

 

2: folk med og uten expansion packen deler ikke samme realms, det blir en realm hvor folk spiller med expansion packen, OG med de nye reglene... samt de gamle realms hvor folk spiller slik dagens wow spilles.

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Bare de med expansion kan gå til Outland.

2. Du kan forsette med din nåværende character.

3. Det er det samme spillet, de uten har bare ikke tilgang til nye områder.

4. Vet ikke hvordan det blir med AH, men det blir ikke noe store krasj.

5. Nei. Alle kan møte hverandre, men de uten kan bare ikke bli høyere level.

 

Jewelcrafting vil bli akkurat som andre professions, du starter på en trener med skill 1.

 

De nye rasene får egne startplasser på det gamle kartet på level 1 som alle nye characters, og etter dette levler du i samme områder som alle andre gjorde.

 

Outland kartet blir sannsynligvis enda en zoom level ut. Synes jeg har sett et kart med dette.

 

Du har tilgang til alle PvP items du har gjort deg fortjent til med ranks. Non-expansion får nok også endret system.

selv kan jeg tenke med 2 svar

1: Folk som har kun wow uten expansion packen, får ikke lenger tilgang til spillet, før de har skaffet seg expansion packen.

 

2: folk med og uten expansion packen deler ikke samme realms, det blir en realm hvor folk spiller med expansion packen, OG med de nye reglene... samt de gamle realms hvor folk spiller slik dagens wow spilles.

6872349[/snapback]

 

Du kommer til å kunne være på samme server som folk uten expansion og ingen blir tvingt til å kjøpe expansion for å kjøpe.

Endret av Azurathus
Lenke til kommentar
1. Bare de med expansion kan gå til Outland.

2. Du kan forsette med din nåværende character.

3. Det er det samme spillet, de uten har bare ikke tilgang til nye områder.

4. Vet ikke hvordan det blir med AH, men det blir ikke noe store krasj.

5. Nei. Alle kan møte hverandre, men de uten kan bare ikke bli høyere level.

 

Jewelcrafting vil bli akkurat som andre professions, du starter på en trener med skill 1.

 

De nye rasene får egne startplasser på det gamle kartet på level 1 som alle nye characters, og etter dette levler du i samme områder som alle andre gjorde.

 

Outland kartet blir sannsynligvis enda en zoom level ut. Synes jeg har sett et kart med dette.

 

Du har tilgang til alle PvP items du har gjort deg fortjent til med ranks. Non-expansion får nok også endret system.

selv kan jeg tenke med 2 svar

1: Folk som har kun wow uten expansion packen, får ikke lenger tilgang til spillet, før de har skaffet seg expansion packen.

 

2: folk med og uten expansion packen deler ikke samme realms, det blir en realm hvor folk spiller med expansion packen, OG med de nye reglene... samt de gamle realms hvor folk spiller slik dagens wow spilles.

6872349[/snapback]

 

Du kommer til å kunne være på samme server som folk uten expansion og ingen blir tvingt til å kjøpe expansion for å kjøpe.

6872455[/snapback]

 

 

er det dette noe du vet, eller erfart fra andre online spill?

Lenke til kommentar

Ordet expansion betyr rett og slett utvidelse. Og det er nettopp det det er. Med andre ord, de som ikke oppgraderer til BC får ikke tilgang på mesteparten av de nye tingene. Regner med at slik som nytt utstyr o.l får en "requires lvl 61" og oppover til 70, slik at de ikke kan brukes av de uten BC.

 

Pvp systemet blir forandret, så det blir vel i utgangspunktet likt for alle. De uten BC får vel derimot ikke tilgang på diverse ting der heller kan jeg tenke meg. Har ikke kommet særlig mye info om akkurat det ennå etter det jeg har fått med meg. Vi får vente og se...

Lenke til kommentar
Hva med f.eks jewelcrafting da, kan en som ikke har TBC bruke jewels i sine våpen/armor?

6872933[/snapback]

 

Alle våpen som har "slots" - det vil si mulighet til å kunne legge inn jewels, vil antageligvis være "required level 61" for å effektivt sette "expansion only" på dem.

 

Men når jeg tenker over det så syns jeg å huske at blizzard sa at selv om mennesker ikke kom til å kjøpe expansionen så kom de til å nyte godt av noen av "expansion-features"'ene. Det gjenstår enda å se.

Lenke til kommentar
9.5Q Can non-expansion users be Jewelcrafters? what about having socket items/jewels?

 

9.5A No, they can't be Jewelcrafters. Yes they can carry the jewels around, however they can't use the socket items/jewels.

 

http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...=12851751&sid=1

 

Tråden ovenfor gir deg mye informasjon om den kommende ekspansjonspakka. Jeg har lest gjennom alt og synes det høres ganske troverdig ut.

Lenke til kommentar

Poenget er vel rett og slett at hvis man har tenkt til å fortsette å spille WoW så oppgraderer man til BC. Blir helt meningsløst å "sitte igjen" på lvl 60 og se stort sett alle andre på serveren suse avgårde til lvl 70.

 

Blizzard har også sagt at de har planer om ca. en expansion hvert år framover, så dette er bare begynnelsen.

Lenke til kommentar
Poenget er vel rett og slett at hvis man har tenkt til å fortsette å spille WoW så oppgraderer man til BC. Blir helt meningsløst å "sitte igjen" på lvl 60 og se stort sett alle andre på serveren suse avgårde til lvl 70.

 

Blizzard har også sagt at de har planer om ca. en expansion hvert år framover, så dette er bare begynnelsen.

6873213[/snapback]

 

for å ikke måtte skille mellom BC og vanlige servere, så har jo blizzard annonsert at selv de som IKKE kjøper BC vil kunne bli lvl 70, men de vil ikke kunne dra til outland og alt slikt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...