Gå til innhold

Anmeldelse av linux-distribusjoner som desktop-system


Anbefalte innlegg

Kom over en rekke fine anmeldelser av linux-distribusjoner som jeg antar en rekke av hardware.no sine brukere kunne ha glede av.

 

I disse anmeldelsene har de primært tatt for seg hvorvidt disse distribusjonene er egnet som "desktop"-system.

 

Selve sammendraget er gitt på linken under.

 

Undertegnede, som har lyst lære seg linux, ble i alle fall litt klokere.

 

http://www.extremetech.com/article2/0,3973...3,647840,00.asp

 

 

Til slutt: Hardware.no sine sider vil ikke vise linken korrekt. Dere må kopiere hele strengen for å få tilgang til sammendraget.

 

tommelomsk

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-10-30 09:18 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-10-30 09:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-30 14:32, skrev BlueEAGLE:

Jeg anbefaler alle som er nye til linux, og vil ta det første steget å betale for
. Ja jeg vet at det er lite artig å betale for noe man ikke er sikker på at man vil like, men jeg har prøvd Lindows, og kan si at som et desktop operativsystem så er jeg imponert, selvom jeg aldrig har brukt debian før.


 

Vil IKKE anbefale denne semi-distroen. Den lover mye rart som den ikke klarer og leve opp til. Gå heller for Debian som den bygger på, eller hvilken som helst annen (gratis) distribusjon.

 

Ellers så vil jeg si at slike anmeldelser er ganske greie for da får man et inntrykk over hvordan den den enkelte distroen er og hva de gjør tingene istedet for å måtte prøve X antall stykker selv.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-30 17:31, skrev smetho:

Vil IKKE anbefale denne semi-distroen. Den lover mye rart som den ikke klarer og leve opp til. Gå heller for Debian som den bygger på, eller hvilken som helst annen (gratis) distribusjon.


Ellers så vil jeg si at slike anmeldelser er ganske greie for da får man et inntrykk over hvordan den den enkelte distroen er og hva de gjør tingene istedet for å måtte prøve X antall stykker selv.


 

Lover mye rart som den ikke lever opp til? Har du lest anmeldelsen i det heletatt?

 

Det er sant at lindows i sin tid ville bli windowskompatibel, men det er et mål som lindowsprosjektet har gått lenger og lenger vekk fra. Som et rent desktop operativsystem så fant jeg det utmerket. Det er enkelt å finne fram, med untak av EN STOR feil, og det er at det er vanskelig å definere brukere. Jeg satt og bladde frem og tilbake, men fant ikke noe grafsk verktøy til å definere bruker. Dette er noe som (etter all sannsynelighet) vil bli rettet opp i veldig fort, dessuten så får man grafiske bruker-håndterere i dusin for en krone.

 

 

...og når du ikke anbefaler noe, så bør du være mer spesifikk på grunnen.

 

_________________

I am man who has grown from a son

Been crucified by enraged women

I am son who was raised by such men

I'm often reminded of the fools I'm among

 

-A. Morisette

 

[ Denne Melding var redigert av: BlueEAGLE på 2002-10-31 03:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...