Gå til innhold

Nettsted for register filer til spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det et nettsted hvor en kan laste ned register filer til spill.?Det vil si filer som legger inn nødvendig informasjon i registeret for å få et spill til å fungere.

Jeg har nemlig en stygg uvane med å installere og avinstallere xp på maskinen min, og det hadde veldig kjekt med slike filer slik at jeg ikke trenger å installere alle spillene på nytt hver gang jeg installerer xp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kopi av de nødvendige registerfilene dine før du formatere da vel?

Det gjorde jeg før i tiden.

Nå gjør jeg det så enkelt, at jeg kun isntallerer spill som jeg kommer til å bruke.

Skrevet
Ta kopi av de nødvendige registerfilene dine før du formatere da vel?

Det gjorde jeg før i tiden.

Nå gjør jeg det så enkelt, at jeg kun isntallerer spill som jeg kommer til å bruke.

6868928[/snapback]

Problemet er at jeg bare har kunnskap til å ta kopi av HELE registeret, og hvis jeg legger det inn i en nyinstallert pc kommer de med masse oppføringer jeg ikke trenger.

Skrevet

Å ta backup av register til kun 1 spill er lett det.

Start -> kjør -> skriv regedit og trykk enter -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> så høyreklikk på mappen og velg eksporter. (Noen ganger må du kansje åpne mappen til de som har lagd spillet (f.eks. EA-Games), og finne spillet der.

Skrevet
Å ta backup av register til kun 1 spill er lett det.

Start -> kjør -> skriv regedit og trykk enter -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> så høyreklikk på mappen og velg eksporter. (Noen ganger må du kansje åpne mappen til de som har lagd spillet (f.eks. EA-Games), og finne spillet der.

6870903[/snapback]

Genialt! nå har jeg lært noe nytt i dag også:thumbs:

Takk for hjelpen

Skrevet
Jeg har nemlig en stygg uvane med å installere og avinstallere xp på maskinen min

6868560[/snapback]

Er ikke det enkleste å slutte med denne 'uvanen' da? Det er da ingen grunn til å reinstallere XP i hytt og pine.

Skrevet

Det er veldig god grunn til å reinstallere windows hele tiden.

For noen år siden gjorde jeg det ca. 1 gang i måneden siden jeg ville ha problemfri og kjapp pc hele tiden.

Nå er jeg såpass flink at jeg klarer å holde pc'en rein og kjapp uten problem i flere måneder.

Skrevet

Det ville aldri funket å ha et nettsted med registerfiler. Disse er jo personifisert ift hvor spillet ligger på harddisken til den som installerte det.

Så du måtte jo uansett gått inn og endret paths. Men det kunne sikkert vært kjekt å fått basic-strukturen også bare åpnet text-fila og endret det man ville før den importeres i reg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...