Gå til innhold

"iPod-killeren" er lansert


Anbefalte innlegg

Jeg håper for all del de prioriterer helt andre ting enn lagringsplass.

 

- Hvem har 100GB med musikk

- Og hvorfor må alle de 100GB være på MP3-spilleren samtidig?

6878478[/snapback]

Jeg har 120 gb med musikk. Jeg vil gjerne ha enda mer. Jeg inngår ikke kompromiss når jeg skal høre på musikk. Jeg vil ha muligheten til å høre på HELE albumet hvis jeg skal høre på en sang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sagt at du ikke kan høre på hele albumet, men er det slik at du må ha 1000 album tilgjengelig alltid?

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan det mattestykket går opp, du får jo ikke hørt mer enn et par av de før batteriet er tomt, og spilleren må kobles til en strømkilde, som kanskje 9 av 10 ganger er innen kort radius fra PC'en hvor resten av musikken er og kan overføres.

 

Selv om du skal på jordomseiling får du ikke hørt på halvparten før du er hjemme igjen...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Jeg forstår at ditt behov ikke er det samme som mitt. Jeg elsker å bare sette på tilfeldig avspilling. Jeg har faktisk kun de beste albumene av hver artist, ofte "Best of". Men det er noen jeg har lyst å ha alle albumene av. Jeg hører på nesten alle sjangre, og har en stor interesse for gammel musikk i tillegg til ny, mer anonym musikk som ikke kaver seg helt opp på første plass på VG-lista.

 

Alt i alt er min musikksmak stor, og jeg klarer ikke å slå meg til ro ved å måtte inngå kompromiss på hvilke sanger jeg kan ha på iPoden. Jeg vet ikke alltid hvilke sanger jeg har lyst til å høre på en dag, dessuten finner jeg det tungvint å hele tiden måtte skifte ut musikk.

Lenke til kommentar

Målet mitt er å bli kvitt hele Cd samlinga, dytte alt inn i ipodn. Så nå er alt rippet og jeg har all musikken min på en liten ting, helt genialt. Jeg tror fler og fler tenker sånn. Cdèr tar plass og er lite genialt på fest. Nå kommer jo også ipod med 80GB lagringsplass, som igjen kanskje er et hint om at flere ønsker musikksamlingen sin samlet i et kompakt og bærbart medium.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker MS den mindre utbredte H.264 -codecen istedenfor XviD/DivX? Nå står det riktignok dette på Wikipedia :
Both of the major candidate next-generation DVD rival formats planned for product deployment in 2006 include the H.264/AVC High Profile as a mandatory player feature — specifically:

 

Wikipedia

6881827[/snapback]

H.264 gir bedre komprimering. Mindre filstørrelse og bedre billedkvalitet. Og jeg er ikke sikker, men jeg mener jeg har hørt at det er dette som brukes av Blu-ray of HD-DVD. Regner med det er derfor.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...