Gå til innhold

noen som har Asus A6T?


xerxess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Asus A6T , noen her som har den og som kan gi svar på hvordan den er med tanke på støy, varme og batteritid?

6866311[/snapback]

 

Hei, det synes å være dårlig med respons på ASUS-maskiner på dette forumet! Men jeg fant en tysk test jeg kan tyde litt for deg om du vil.

 

Testen

 

Der ble den sammelignet med Acer TM 4262 WLMi, en modell som meg bekjent ikke leveres i Norge.

 

Når det gjelder dine spørsmål så vinner Acer'n overlegent på støy "8:2" med en verdi på 1.8 mot Asus'ens 2.2, både ved hard og lav belastning er Acer'n gjennomgående stillere.

 

Varmen kan jeg ikke si noe om.. men da jeg ymtet frampå at Asus'ens AMD-prossesor kanskje brukte mer strøm og hadde kortere batteritid ble jeg raskt satt på plass av en annen bruker. Vel, hva skal jeg si? Jeg hadde rett. Begge bruker 48watt fra lysnettet. Men med normal Windows-bruk er Acer'n med Centrinoens 25watt forbruk hele 10watt sparsommere enn Asus'ens Turion-X2. Dette betyr at ved fullbelastning konker Acer'n etter 1time og 35min, mens Asus'en gir opp etter 1time og 10min. Ved "idle"-bruk klarer Acer nesten fire timer, 3t 54min mot Asus'ens 3timer og 3min.

 

Totalt vinner Acer'n denne testen, jeg hadde alikevel valgt Asus'en pga av 64-bits teknologi. Men ikke minst pga av en LANGT bedre skjerm og en LANGT bedre finish. Detaljer som er viktigere for meg. Jeg handler nok A6T en av de neste dagene, må bare prøve å påse at de virkelig leverer 8-cellers batteriet og ikke det på 4.

Lenke til kommentar
Asus A6T , noen her som har den og som kan gi svar på hvordan den er med tanke på støy, varme og batteritid?

6866311[/snapback]

 

Hei, det synes å være dårlig med respons på ASUS-maskiner på dette forumet! Men jeg fant en tysk test jeg kan tyde litt for deg om du vil.

 

Testen

 

Der ble den sammelignet med Acer TM 4262 WLMi, en modell som meg bekjent ikke leveres i Norge.

 

Når det gjelder dine spørsmål så vinner Acer'n overlegent på støy "8:2" med en verdi på 1.8 mot Asus'ens 2.2, både ved hard og lav belastning er Acer'n gjennomgående stillere.

 

Varmen kan jeg ikke si noe om.. men da jeg ymtet frampå at Asus'ens AMD-prossesor kanskje brukte mer strøm og hadde kortere batteritid ble jeg raskt satt på plass av en annen bruker. Vel, hva skal jeg si? Jeg hadde rett. Begge bruker 48watt fra lysnettet. Men med normal Windows-bruk er Acer'n med Centrinoens 25watt forbruk hele 10watt sparsommere enn Asus'ens Turion-X2. Dette betyr at ved fullbelastning konker Acer'n etter 1time og 35min, mens Asus'en gir opp etter 1time og 10min. Ved "idle"-bruk klarer Acer nesten fire timer, 3t 54min mot Asus'ens 3timer og 3min.

 

Totalt vinner Acer'n denne testen, jeg hadde alikevel valgt Asus'en pga av 64-bits teknologi. Men ikke minst pga av en LANGT bedre skjerm og en LANGT bedre finish. Detaljer som er viktigere for meg. Jeg handler nok A6T en av de neste dagene, må bare prøve å påse at de virkelig leverer 8-cellers batteriet og ikke det på 4.

6867360[/snapback]

 

Hei Tusen takk for innlegget. Det var nyttig informasjon. Men hvordan vet du at Asus`en har bedre skjerm enn den fra Acer? Og hva er det som gjør at den er bedre? Har AT6 en såkalt blank glossy skjerm?

 

Vet du om Asus A6T er lik Asus A6ja i utseende eller om dette er en ny type?

 

Gidder du å si fra i denne tråden om du kommer over noen nye anmeldelser av A6T?

Endret av rsidny
Lenke til kommentar
Hei Tusen takk for innlegget. Det var nyttig informasjon. Men hvordan vet du at Asus`en har bedre skjerm enn den fra Acer? Og hva er det som gjør at den er bedre?

 

Vet du om Asus A6T er lik Asus A6ja i utseende eller om dette er en ny type?

6867671[/snapback]

 

Heisann. Ja, jeg ble glad selv når jeg fant testen. Endelig litt håndfast fakta.

 

Når det gjelder skjermene er det ikke synsing men opplagte fakta. Begge testmaskinene hadde 15.4" og 1280x800 oppløsning. Acer'n hadde en knapt lyssterkere skjerm, men kontrasten på 386:1 er milevis unna Asus'ens 850:1. I tillegg er responstiden på Acer'n 14.8millisekund mot Asus'ens 11.2 - lurt om man har lyst å se medieinnhold (DVD) eller spille litt innimellom.

 

Når det gjelder designet er jeg straks mindre sikker, så da må jeg utføre en bedre begrunnet gjetting. Målene er identiske (354 x 284 x 35.2 Bredde Dybde Høyde) og disse bildene skulle tyde på at vi har det med de samme modellene å gjøre, henholdsvisA6T og A6ja, i tillegg er begge i samme serie (A6) så det ville være naturlig å anta. Correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar
Hei Tusen takk for innlegget. Det var nyttig informasjon. Men hvordan vet du at Asus`en har bedre skjerm enn den fra Acer? Og hva er det som gjør at den er bedre?

 

Vet du om Asus A6T er lik Asus A6ja i utseende eller om dette er en ny type?

6867671[/snapback]

 

Heisann. Ja, jeg ble glad selv når jeg fant testen. Endelig litt håndfast fakta.

 

Når det gjelder skjermene er det ikke synsing men opplagte fakta. Begge testmaskinene hadde 15.4" og 1280x800 oppløsning. Acer'n hadde en knapt lyssterkere skjerm, men kontrasten på 386:1 er milevis unna Asus'ens 850:1. I tillegg er responstiden på Acer'n 14.8millisekund mot Asus'ens 11.2 - lurt om man har lyst å se medieinnhold (DVD) eller spille litt innimellom.

 

Når det gjelder designet er jeg straks mindre sikker, så da må jeg utføre en bedre begrunnet gjetting. Målene er identiske (354 x 284 x 35.2 Bredde Dybde Høyde) og disse bildene skulle tyde på at vi har det med de samme modellene å gjøre, henholdsvisA6T og A6ja, i tillegg er begge i samme serie (A6) så det ville være naturlig å anta. Correct me if I'm wrong.

6867743[/snapback]

 

 

 

Grunnen til at jeg spør om utseende er at jeg ikke liker det gråbrune designet til A6j. Men den amerikanske utgaven av A6T som har fått navnet Z92T har et annet utseende. De har dog ikke samme spec, men jeg har fått bekreftet at det er den amerikanske utgaven av A6T. Den amerikanske utgaven av A6j heter også noe annet, men ser helt like ut. Se bilder og anmeldelse her:

 

http://www.notebookforums.com/thread170662.html

Endret av rsidny
Lenke til kommentar

Jeg bestilte denne idag. Det sto mellom denne og HP DV9005, men ville heller ha en litt mindre maskin enn HP'en (som er 17"). Dessuten så er CPU ett strå vassere i denne. Når det er sagt så er ligger denne X2 CPUen ett stykke bak Core Duo når det gjelder både strømforbruk og ytelse i multitasking. Jeg menere da det har lite å si siden dette uansett er en tokjernemaskin slik at man fint kan jobbe med flere ting på en gang uten hakking. Gleder meg veldig til å få lagt henda på den! :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Dette er ikke et svar på spørsmålet til trådstarter da,

men jeg fant noen bilder fra en "ukjent språk" side

(dette er asus a6t):

 

http://www.3dnews.ru/mobile/asus_a6t/

 

Og en engelsk side:

(Dette er en asus z92t da)

 

http://www.notebookforums.com/thread168638.html

 

Tenkte at noen bilder er kjekt å ha :)

6939303[/snapback]

 

 

Bra funn kaijh. Det bekrefter altså at A6t ikke har samme utseende som A6J, og bra er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...