Gå til innhold

Ang. WoW på skolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nei, gjør heller som oss, skaff SNES-emulator og Street Fighter og involver folkene i klassen istedet mens det er pause! :)

6869287[/snapback]

Hehe, IKT på vidaregåande var lite seriøst, eg hadde ein SNES-emulator og Super Mario World 2. I bakgrunnen låg Visual Basic med eit fasitsvar av oppgåva. Var læraren innan rekkevidde brukte eg Alt+Tab og vips så var eg ein flink elev. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vet du om noen analyse program jeg kan kjøre? Vis du gjør det, kan du venliste sende navn, eller link til meg pr pm?

6868574[/snapback]

Kjør på med et par minutter i google etter "portscanner" eller liknende. Du trenger ikke noe mer sofistikert i første omgang. Jeg har liten erfaring med de forskjellige portscannerne man kan få tak i, så hva som er enkelt å bruke e.l. vet jeg ikke.

Bare husk; dersom du må oppgi hvem du vil scanne skriver du bare 127.0.0.1 (det er din egen PC). Prøv og feil litt, slik lærer du en del også.

Skrevet

thomas_c24 ville ha en liten guide, her kommer den:

For å spille WoW (og mange andre spill også) på en plass hvor portene er sperret må du gå gjennom en såkalt tunnell. Det den da gjør er å gå via en port og hjem til deg, for så å gå ut på nettet. Altså i tillegg til pcen du skal spille i fra, trenger du også en hjemme som står og sviver.

Også, dette krever sannsynligvis at du bruker en laptop eller noe på skolen/jobb. Tviler på de blir glade om de finner ut om du har installert WoW/Putty/Sockscap på en skolepc.

På maskinen du har stående hjemme.

1. Sett opp en ssh server hjemme.

Nå har jeg aldri installert noen ssh server på en windows pc, med de fleste linux distroer derimot er det faktisk ofte automatisk skrudd på. Et raskt google søk alà "windows openssh", "ubuntu sshd" eller noe lignende så finner du utav det.

Windows server: http://sshwindows.sourceforge.net/

2. Etter at du har satt opp en ssh server, skift så porten den bruker til 443. (443 fordi det er https porten og bør være åpen på de fleste plasser. Hvis ikke kan du bruke port 80)

3. Hvis du har en brannmur/ruter, så må du åpne denne porten opp, og sende den videre til maskinen du har stående på hjemme.

På maskinen du skal spille fra:

1. Last ned putty, og sockscap: http://www.socks.permeo.com/Download/Socks...nload/index.asp

2. Start putty, lag en ny Sesjon og bruk ipen hjem med porten 443 (eller hvilken du nå har brukt).

3. Gå innpå tunnels og skriv på Source port: 1080. (Det dette da gjør er å sette opp en socks 5 server på den pcen du spiller i fra på port 1080), og Add.

4. Gå tilbake til Sessions, og SAVE. (veldig viktig å save ellers husker den det ikke!)

5. Trykk Open og logg inn med ditt vanlige brukernavn. (Hvordan dette fungerer på windows vet jeg ikke, kanskje du legger inn andre brukernavn i openssh? Kanskje du bruker ditt vanlige brukernavn som jeg gjør på Linux, I dunno.)

6. Start Sockscap (Det er et program som lar deg kjøre programmer som ikke støtter socks gjennom en socks server ;))

7. Sett at den skal gå til 127.0.0.1 og port 1080. (Socks 5 server)

8. Legg til WoW.exe og RUN :D

Skrevet
Bli hjemme å spill wow om du først skal spille wow, får du konsentrert deg bedre om wow spillinga, og kan tjene mer gull eventuelt får mer rep forterere. Konsentrerer du deg ikke er du ikke no god teammate med i instancer heller.

Mitt tips er derfor, bli hjemme og spill wow.

Så begynner du heller på media neste år.

6861855[/snapback]

rofl :lol:

greit nok at man vil slacke gjennom skolen, media er visst heller ikke den vanskeligste linja når man først er der, har jeg hørt, men å utsette resten av livet sitt med ett år bare fordi man vil ha rep og gull i wow, det er litt drøyt.

on topic: hvis portene er stengt så wow ikke funker, tror jeg det ligger på routernivå, altså du må ha et mistenkelig/perverst forhold til IT-ansvarlig på skolen.

6862032[/snapback]

Hvor høyt snitt må man ha for å skjønne ironi? Hehe

Skrevet (endret)
Kan like gjerne bli hjemme som å gjøre det dårlig på skolen.

6862055[/snapback]

Ehh, nei faktisk, for enten man er umyndig eller myndig vil man ha visse vanskeligheter med å få aksept i omgivelsene samtidig som man skal klare seg økonomisk. Enten har man har en sint mor/far som henger over en mens man raider (eller i verste fall foreldre som ikke bryr seg i det hele tatt..), eller så vil man støte på visse økonomiske utrfordringer dersom man bor alene...Studer media og gå på forelesninger på dagtid, og spill om kvelden, eller få deg en jobb og spill i fritiden...Hvis du skal ta deg et helt år fri for å spille må du enten ha veldig naive og rett og slett likegyldige foreldre dersom de støtter deg, eller du kan, som jeg vet mange tragiske mennesker gjør, søke om (uberettiget) uføretrygd eller liknede (som ikke er så lett å få...)

WoW er bra, men som alt annet skadelig dersom man overforbruker det...

Endret av Nexuss
Skrevet
Hvor høyt snitt må man ha for å skjønne ironi? Hehe

6888277[/snapback]

"Hvor høyt snitt må man ha for å skjønne at skriftlig ironi, er ett helvete"?

:O

Skrevet
og hvis IT ansvarlig på skolen merker det, kan det hende vedkommende sperrer nettet for deg ;)

6887887[/snapback]

Hvis IT-ansvarlig merker det blir han imponert, tenker jeg...

btw, dette var ikke ironisk ment :)

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
og hvis IT ansvarlig på skolen merker det, kan det hende vedkommende sperrer nettet for deg ;)

6887887[/snapback]

Hvis IT-ansvarlig merker det blir han imponert, tenker jeg...

btw, dette var ikke ironisk ment :)

6892843[/snapback]

Tror nok ikke jeg hadde blitt det. :]

Skrevet

hvorfor skjønner ikke folk at man skal lære ting på skolen?

du får ikke med deg mye hvis du sitter å gamer wow hele tia...

Spør IT ansvarlig og klasseforstander om du kan få spille wow i skoletiden.

Skrevet
hvorfor skjønner ikke folk at man skal lære ting på skolen?

du får ikke med deg mye hvis du sitter å gamer wow hele tia...

Spør IT ansvarlig og klasseforstander om du kan få spille wow i skoletiden.

6892989[/snapback]

Bah...

Jeg spurte ikke om en moralsk preken, jeg spurte om konstruktive forslag.

Gjest Slettet-lQle7N2M
Skrevet (endret)

gar pa MK selv og jeg sitter og morer meg med WoW pa MacBooken i friminuttene :p

Endret av Slettet-lQle7N2M
Skrevet
gar pa MK selv og jeg sitter og morer meg med WoW pa MacBooken i friminuttene :p

6899673[/snapback]

Liek, how? :p

Send meg 1-2-3 guide for dummies, pr PM, plx :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...