Killer_DT Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg kjører outlook2003 og får ikke koblet til gmailen og lastet ned eposter, så vel som å laste opp eposter. Alt fungerer fint med Thunderbird, men jeg liker OL2003 bedre. Har fulgt guiden som ligger på både google sine sider samt microsoft sine sider.(som er identiske) Har prøvd med min lovlige norske versjon+updates, samt en ulovling engelsk versjon. Med 2-1000 windowsreformater innimellom. Det har fungert før med OL2003, men det er et par reinstallasjoner siden. Her er bilder av mine settings, samt den feilmeldingen som skjer når jeg trykker "test epostinstillinger". Håper noen kan hjelpe.
iChristian Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Fungerer det med andre epostkontoer i Outlook?
Battone Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 (endret) Eneste jeg kan tenke meg er at du ikke har endret innstillingene på gmail kontoen.. Under forwarding pop, så enabler du pop.. Ellers så vet ikke jeg.. -********** Husk å trykke save changes etter at du går ut.. Endret 13. september 2006 av Dre@m_Lord
Killer_DT Skrevet 13. september 2006 Forfatter Skrevet 13. september 2006 (endret) Eneste jeg kan tenke meg er at du ikke har endret innstillingene på gmail kontoen..Under forwarding pop, så enabler du pop.. Ellers så vet ikke jeg.. 6854942[/snapback] Da hadde det ikke fungert i Tbird. Og skal sant sies så har jeg ikke andre epost kontoer... En annen merkelig ting jeg akkurat la merke til at på det siste bildet jeg la til, det med feilmeldingen. Så står det ikke "failed" eller noe, men cancelled... hva faen betyr det? Endret 13. september 2006 av Killer_DT
Battone Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg ser at dem bruker smtp.googlemail.com og pop.googlemail.com når dem bruker outlook, om det har noe å si, verdt et forsøk ihvertfall
pmarius Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Bruker selv gmail og Outlook 2003. Den eneste feilen jeg kan se du har gjort er at du har skrevet hele e-postadressen, altså med @gmail.com til slutt under "User name". Tror bare brukernavnet skal stå der, kun det som er foran @.
Battone Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg skriver med gmail.com.. Har lagt det selv inn på outlook senest for 2 dager siden. Kan være at han har en firewall som nekter ham å laste ned mail.. På meg ser det ut som han har fulgt prosedyren til punkt og prikke, men det er litt vanskelig når man ikke kan rote litt med maskinen selv.. Er som regel slik man finner ut av slike problemer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå