Gå til innhold

Offisiell AMD-oppgradering hos Dell


Anbefalte innlegg

Bolson:

Det skyldes nok heller at SNAP lever videre. Noen titalls millioner chip-set er selvsagt betydelige summer også for nVidia.

 

Snekker'n:

Dell har sine egne problemer å stri med for tiden, og de har fått merke på bunnlinjen i det siste at AMD må tas på alvor, i hvertfall i enkelte markedssegmenter.

6855396[/snapback]

 

Sikker og det er nok også derfor de har tatt dem inn,at dette ikke har skjedd tidligere tipper jeg har med avtaler å gjøre.

Men uansett vil Intel være deres viktigste samarbeidspartner i uoverskuelig fremtid,spess nå når Intel har gjennerobret samtlige segmenter når det gjelder ytelse og de fleste når det gjelder pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor det,en førpris er vel det et produkt koster FØR det kommer på tilbud,altså har jeg et produkt som jeg setter til 6000 kr,så setter jeg det på tilbud samme dag til 4000.

Hva så? Jeg hadde da vitterligen en reell pris først.

Og for dem som var inne på Dell sin side tidligere i dag så ville de da se at disse lå uten tilbudspris en kort tid.

6855449[/snapback]

Nå kan jeg ikke markedsføringsloven på rams, men jeg mener å huske at førprisen MÅ være reell for at det skal være lov å reklammere med den. Forbrukerombudet gjorde en tolkning på ordet "reell" i denne sammenhengen for noen år siden og så vidt jeg husker fra det var kravet at de måtte selge minst 25% av det antallet som ble lagt ut til salg til førpris for at prisen skulle kunne kalles en reell førpris. Altså at hvis Dell legger ut 1000 slike maskiner for salg til den salgsprisen i norge så må de ha solgt 250stk til førprisen for å kunne bruke førprisen i markedsføringen sin.

 

Reklamen holder altså ikke mål dersom man prøver å selge en haug med pæreskinker på supersalg til "halv pris" dersom man bare har solgt ett eksemplar til førprisen på 500 kr/kg.

 

Med forbehold om at jeg ikke er 100% stø i markedføringsloven så synes jeg at det burde vært sjekket opp og evt. påpekt og bedt fjernet om det er i strid med markedsføringsloven.

Lenke til kommentar
Veldig bra. Hadde nesten ikke ventet at Dell PCer med AMD skulle være konkurransedyktige med en gang, er nok en av fordelene med at de ventet så lenge.

Etter min mening er det vikrigste med dette at MD nok kommer til å få ganske mye større markedsandeler.

6856166[/snapback]

 

Jepp tror nok Dell kommer til å ta en god del salg fra andre ferdigpc produsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...