Gå til innhold

Sony Vaio fra UK


gEnEsis_AiX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linken er død :p

 

Tullverket KAN nekte deg å ta den inn til norge uten å betale moms. De krever vel vanligvis at du får en kvittering på at du tok den med deg ut av norge ved utreise når det gjelder slike kostbare produkter. Nettopp for å hindre slike lettvinte løsninger som du planlegger nå... Men du kan jo gamble på at du ikke blir stoppet i tollen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Eller du kan spille dum og si at du ikke fikk noe kvittering da du reiste ut av landet. Har mange ganger reist ut av landet med både laptop, digital kamera og PDA uten å fått noe kvittering på det.

 

Men for all del, kast all embalasje, ta vekk alt av beskyttelsesfilm/klistremerker og pakk vekk manualen. Eller kan det bli "litt" vanskelig å overbevise tullerene om at maskinen var med deg da du reiste ut av norge.

Lenke til kommentar
- Garanti og lignende fra norge, hvordan vil det funke?

6851719[/snapback]

Du har garantien fra Sony, og det er det. Forbrukerkjøpslov og reklamasjonsrett kan du bare glemme. Og om garantien fra Sony sier at du må levere inn maskinen der du kjøpte den, blir fort en dyr service.

6857907[/snapback]

 

Vel i mine garanti vilkår med Sony er det faktisk slik at de sender et bud for å hente min vaio. Denne gjelder også i Norge.

Lenke til kommentar
- Garanti og lignende fra norge, hvordan vil det funke?

6851719[/snapback]

Du har garantien fra Sony, og det er det. Forbrukerkjøpslov og reklamasjonsrett kan du bare glemme. Og om garantien fra Sony sier at du må levere inn maskinen der du kjøpte den, blir fort en dyr service.

6857907[/snapback]

 

Vel i mine garanti vilkår med Sony er det faktisk slik at de sender et bud for å hente min vaio. Denne gjelder også i Norge.

6859507[/snapback]

Som jeg skrev så var det om garantien sier den må leveres i butikk. Kan også tolkes som dersom garantien sier. Hvis det er sånn at de fikser maskinene i flere land er jo det flott. Da er det kun problemet med hva som skjer etter at garantien er ute. Et dødt hovedkort spiser fort opp de pengene du sparte på å kjøpe maskin uten beskyttelsen i norsk Forbrukerkjøpslov.

Lenke til kommentar
Eller du kan spille dum og si at du ikke fikk noe kvittering da du reiste ut av landet. Har mange ganger reist ut av landet med både laptop, digital kamera og PDA uten å fått noe kvittering på det.

 

Men for all del, kast all embalasje, ta vekk alt av beskyttelsesfilm/klistremerker og pakk vekk manualen. Eller kan det bli "litt" vanskelig å overbevise tullerene om at maskinen var med deg da du reiste ut av norge.

6856800[/snapback]

 

Lag gjerne noe riper også :tease:

 

Neida, fin maskin det der. Går vel fint å fjerne alt som betyr at den er ny.

Lenke til kommentar
Fant denne temmelig HEFTIGE saken på Sony Style UK

 

Skal over there ganske snart, og lurte på om jeg skulle plukke opp en slik en. men! noen som kan svare meg på følgende:

 

- Garanti og lignende fra norge, hvordan vil det funke?

- Jeg betaler uten VAT, og kaller maskinen "min" når jeg reiser inn til norgen igjen?

 

takker

6851719[/snapback]

Garantien skal ikke være noe problem takket være EØS-avtalen.

 

Hvordan har du tenkt å betale maskinen uten VAT? Jeg har vært i England noen ganger og kjøpt dyre ting der og jeg har alltid måtte betale VAT så lenge jeg selv skal ta varene med meg ut av landet. Når jeg kjøper varen får jeg selger til å fylle ut et skjema for refusjon av moms. Dette skjemaet må også stemples av selger. Dette skjemaet leveres så til tollvesenet når man reiser ut av landet og etter noen uker eller måneder får man pengene tilbake hvis man er heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...