Gå til innhold

Skal en tur til USA - hva kjøper jeg der?


Anbefalte innlegg

Hei ..

 

Tur til usa står for tur - er keen på billige gadgets. Har egentlig det meste jeg trenger, men kan umulig la en mulighet til å shoppe gå ifra meg.

 

Er keen på følgende:

 

Nye øretelefoner - myntet på musikk/anlegg, ikke pc. Er villig til å strekke meg til rundt 2000,-

 

Digitalt kamera - vært kult med nytt kamera, setter grensen her på rundt 3000,-

 

Ny mp3 spiller - ipod frister.

 

Det eneste kravet jeg egentlig har er at det jeg kjøper koster betydelig mindre i usa enn det gjør her. Noen som har tips?

 

Tar gjerne imot tips på andre duppeditter som kan være kult å ha men som jeg egentlig ikke trenger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De dyrere datadelen, som f.eks. prosessorer, skjermkort osv. er betydelig billiger over der, forutsatt at du kan få dem hjem gjennom tollen uten å måte momse dem (noe som vanligvis går greit).

 

Du kan jo f.eks. sjekke forskjellen på noen high-end skjemkort her i norge vs. www.newegg.com. Andre elektroniske dingser som mp3spillere osv. er også en del rimeligere, men det kan være greit å kjøpe fra produsenter som har worldwide support sånn som creative eller apple, så slipper du å miste garantien når du er kommet hjem igjen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det med adaptere går helt fint - kjøpte barberingsmaskin der for en stund tilbake og den funker helt fint såfremt man kjøper en billig konverter.

 

Sitter for tiden fremdeles på et xp-m oppsett med agp - det å kjøpe helt nytt kitt i usa hadde vært ganske frekt men samtidig litt pes å dra med seg tilbake. Ligger dog an til at jeg kanskje plukker opp et x-fi kort - håper bare at det ikke blir tatt for å være en bombe ellerno idet bagasjen blir scannet :)

Lenke til kommentar
Takk for den siden TAS ..

 

Tror jeg er keen på en av følgende øretelefoner så langt:

 

Grado SR 325i, Grado SR 225, Sennheiser HD 580

 

Legger ut et innlegg på lyd og bilde ellerno for tilbakemelding på disse.

6847923[/snapback]

Har selv Grado SR225,meget bra headset.Hvis du kjoper de anbefaller jeg deg aa ta med extra sett med puter.Personlig syntes jeg de ikke er noe spessielt holdbare,mye plastikk.Mine har roket,der metallstangen gaar ned i ring rundt klokke.Tror jeg ville ogsaa vurdert disse

http://www.headphone.com/products/headphon...s/akg-k-601.php

Lenke til kommentar
Har du fortsatt garanti,hvis du ikke fortoller pruduktet?

6846926[/snapback]

 

Garanti har da ikke noe med fortolling å gjøre. Garantien avhenger av hva produsenten tilbyr. Hvis du handler i USA gjelder amerikanske lover, som jeg vil antar ikke gir like gode rettigheter som den norske forbrukerkjøpsloven.

 

Hvis man handler i utlandet må man være nøye med å sjekke garantivilkårene. Du kan risikere å måtte sende produktet til det landet er du kjøpte det for å få det reparert, og selv om mange operer med en internasjonal garanti møter du nok ikke samme velvilje om du kommer drassende med et produkt du har kjøpt på andre siden av dammen som om du hadde handlet det i Norge.

Lenke til kommentar

Har siklet en stund på ibook 12" - må innrømme det. Men har aldri blitt kjøp fordi jeg har bærbar gjennom jobb pluss at jeg virkelig ikke klarer å operere en datamaskin med kun en museknapp. Kjennes ut som sex med en dverg ellerno (til alle apple folk: jeg bare tuller, jeg har stor respekt for samtlige appleprodukter, er bare ikke en macfyr selv)

Lenke til kommentar

Slenger meg på her. Har selv kjøpt flere ting i USA gjennom årene. Ikke alt er så mye billigere at det er vits å kjøpe der borte, men man kan gjøre velidig gode kjøp hvis man gjør litt research på forhånd og kjøper ting litt utenom sesong. Det er spesielt gjennom store spesialist nettbutikk som amazon, newegg, rei, osv at man kan finne gode tilbud på merkevarer, pluss disse har ofte gunstige priser på frakt.

 

Noen ting jeg har kjøpt:

 

Lcd skjerm (bare sjekk at den støtter 220v)

RAM

CPU

skjermkort

 

Fritidstøy, spesielt gore-tex ol

Bøker/CDer

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...