Gå til innhold

TEST: Fire A2DP-hodesett


Anbefalte innlegg

Hmm.  Plantronics headsettet fikk her i denne testen stemplet at den hadde dårlig lyd..  Jeg har lest litt rundt på diverse andre plasser om dette headsettet..  og der sier alle at det er fantastisk lyd..  ??  ikke til å bli klok på.. :p    Har så lyst på Plantronics til min TyTN :p

6879613[/snapback]

 

Ja jeg har også lest på andre tester at lyden var utmerket ... snodig at hw.no skulle si noe annet ... Men det som plager meg mest er plastikken og alle bevegelige delene... ser for meg at dette headsettet faller fra hverandre relativt kjappt om en bruker det litt >.<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt testvinner settet fra Jabra.

Lenge har jeg sett etter et trådløs hodesett med mic for å bruke i TeamSpeak sammen med spill på pc.

Men her har jeg fått problemer, for det virker som jeg må velge mellom å koble opp stereo hodetelefoner, der mic ikke virker, eller handsfree der lyden er elendig, men da virker mic'en :ohmy:

 

Noen som har fått til bra lyd og mic samtidig? Andre sett dette går på?

 

Har sendt mail til Jabra, men svar lar vente på seg...

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt testvinner settet fra Jabra.

Lenge har jeg sett etter et trådløs hodesett med mic for å bruke i TeamSpeak sammen med spill på pc.

Men her har jeg fått problemer, for det virker som jeg må velge mellom å koble opp stereo hodetelefoner, der mic ikke virker,  eller handsfree der lyden er elendig, men da virker mic'en :ohmy:

 

Noen som har fått til bra lyd og mic samtidig? Andre sett dette går på?

 

Har sendt mail til Jabra, men svar lar vente på seg...

7038156[/snapback]

Har det samme Jaba settet selv og får bare til det samme som deg..

Lenke til kommentar

Det stemmer. A2DP takler ikke at mikrofonen er i gang samtidig som tråløs stereo lyd, desverre. Og ikke spør meg hvorfor Jabra satt inn begrensning når det er kablet slik at det er kun hodetelefoner. Det kom som en overraskelse for meg.

 

Ja, men den gjør jobben med trådløs stereo lyd bra i alle fall.

 

Jeg har kjøpt testvinner settet fra Jabra.

Lenge har jeg sett etter et trådløs hodesett med mic for å bruke i TeamSpeak sammen med spill på pc.

Men her har jeg fått problemer, for det virker som jeg må velge mellom å koble opp stereo hodetelefoner, der mic ikke virker,  eller handsfree der lyden er elendig, men da virker mic'en :ohmy:

 

Noen som har fått til bra lyd og mic samtidig? Andre sett dette går på?

 

Har sendt mail til Jabra, men svar lar vente på seg...

7038156[/snapback]

Har det samme Jaba settet selv og får bare til det samme som deg..

7044701[/snapback]

Lenke til kommentar
Og ikke spør meg hvorfor Jabra satt inn begrensning når det er kablet slik at det er kun hodetelefoner

 

Je kan tippe at Jabra har laga hodesettene sine slik fordi de forutsetter at eneste gangen du har lyst å bruke mic'en er når du ringer med mobilen, og da har man ikke stereolyd uansett. For å ringe med funker jo settet bra som det skal. Men £@$€ irriterende att de begrenser settet slik.

 

Er forresten lei av å vente på epost fra Jabra support, så NetShop skal få hodesett tilbake!

Endret av Route666
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Trenger litt hjelp her folkens :hmm:

Fikk et Jabra BT620s headsett i dag, men lyden er helt elendig.

Har en Sony Ericsson w880i som skal støtte a2dp. Dessuten får jeg stereo, men med helt grusom kvalitet! :cry:

Det er ingen blåtannenheter i nærheten og headsettet er fullladet....

 

 

Forslag? :innocent:

Endret av basushjerne
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Angående Plantronics, jeg har hatt 2 slike og må komme med følgende advarsel.

 

På begge settene er plastikken svært dårlig. Dvs at etter noen dagers bruker oppstår små sprekker i overgangen fra "plastikk til metall" dvs der høytaleren sitter fast i resten av headsettet.

 

Begge mine headsett gikk tilslutt i "oppløsning" (dvs at de sprekker og sprekker til plast biter faller av) slik at jeg måtte bytte de, historien endte med at jeg fikk en kreditnota. Dette har også skjedd med en venn av meg.

 

Anyone else had the same problem?

 

Jeg har samme opplevelsen.

 

Bra:

Jeg har hatt dette headsettet i snart et år og bruker det nesten hver dag. Det er god lyd og fungerer fint sammen med de 3 telefonene jeg har hatt det siste året.

Den medfølgende senderen fungerer også bra. Den kan lage litt sus men ellers er den genial.

 

Ikke bra:

Plasten i headsettet er derimot elendig. Den begynte å sprekke opp få mnd etter at jeg fikk headsettet. Har lest i andre reviews at det er det samme. Bøylen er også litt i strammeste laget og det sammen med dårlig plast har gjort at en del av plasten haar sprukket og ramlet av der bøyle går over i øreklokker.

 

Konklusjon:

Fungerer meget bra med A2DP telefoner og mot PC med bluetooth. Plasten er dårlig og står dårlig til hva man skal forvente av et så dyrt produkt.

 

Her er noen reviews:

http://reviews.pricegrabber.co.uk/cell-pho...ets/m/17462799/

http://www.a2dp.info/Headset-Reviews/Plant...0A-Headset.html

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...