Ulopolitanus Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Nå skal jeg fornye meg, men siden det er flere år siden jeg har vært hektet på PC-spill, så vet jeg lite... Hvilken trådløs optisk mus anbefales? Regner med å måtte bruke 3-400 på den. Er kanskje laser(?) bedre? Isåfall, merke og type? Hvilken headsett som kan brukes på TeamSpeak anbefales? "Enn sånn som ligner på hørselsvern og dekker ørene helt", sier en kamerat, men hvilket merke og type?
vargaz Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 MS Intelli Explorer 3.0 er jo en god mus som kommer i en ny versjon snart. Et gaming headset jeg vil anbefale er Sennheiser PC160, verdt hver eneste krone.
Co[]V[]bster Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Min Razer Diamondback og Sennheiser HD 555 Headsett har vært trofaste i Årevis. Veldig fornøyd!
Jim Rager Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 MS Intelli Explorer 3.0 er jo en god mus som kommer i en ny versjon snart. Et gaming headset jeg vil anbefale er Sennheiser PC160, verdt hver eneste krone. 6841599[/snapback] Tror ikke det dekker hele øret. Du kan prøve koss sb45, jeg er ivertfall fornøyd med mitt. Det dekker begge ørene og har en meget god mikrofon.
vargaz Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 (endret) * Sennheiser HD 555 er per definisjon headphones Har prøvd Diamondback, men må si jeg ble skuffet, vannskelig å venneseg til også sier en kompis. Som ville bytte den +250 kr mot min 2år gamle MSIE 3.0 Hadde Koss ur versjonen av sb45, har akkurat de samme spes. bortsett fra at det ikke er mikrofon på den. Min erfaring er at den er veldig god på musikk, men litt dårligere på spill. (forstå meg riktig, det er et bra headset, men tror det nesten er ment mer for Skype/Musikk/Film enn for spill) **Ved å kjøpe SK Edition av PC160 så er de visst litt større over ørene, vet ikke om de dekker helt dog. Men er absolutt et godt headset, og er ekstremt bra til spilling. *** MSIE er ikke trådløs forresten, men for spilling så er det lurt å ha tråd. Må du ha trådløs har vel logitech noen som er relativt greie. Endret 11. september 2006 av vargaz
Thalidomide Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Angående mus så ville jeg gått for Logitech G5, evt MX518 (..det var helt til jeg så du var ute etter trådløst). Skjønner ikke helt hva folk ser i MSIE 3.0, men det er nå bare meg. Jeg hadde den for mange år siden, men byttet etterhvert til logitech MX310. Syns det var mye bedre respons i den og etterhvert som jeg byttet til MX510, MX518 osv har det bare blitt bedre og bedre. Razer copperhead var også en knallmus, helt til laseren døde. Passformen ble jeg aldri helt vant til, men det er nok mye pga at jeg har falt veldig for formen til MX5xx/G5. Men skal det være trådløst, så tror jeg logitech G7 er et godt valg. Har ikke testet den, men den er vel stort sett maken til G5, bare uten tråd.
Aasgaard Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 G7 er ei knallmus, med ett stort minus. Du må regne med å bytte batterier daglig om du bruker den mye. Det følger riktignok med batterilader og to batterier, og du bytter på 5 sekunder, men jeg vil tro at du sliter ut et par batterier relativt raskt når de må lades hver dag. Derfor skifta jeg fra G7 til G5 på spillmaskina.
IceDale Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Angående mus så ville jeg gått for Logitech G5, evt MX518 (..det var helt til jeg så du var ute etter trådløst). Skjønner ikke helt hva folk ser i MSIE 3.0, men det er nå bare meg. Jeg hadde den for mange år siden, men byttet etterhvert til logitech MX310. Syns det var mye bedre respons i den og etterhvert som jeg byttet til MX510, MX518 osv har det bare blitt bedre og bedre. Razer copperhead var også en knallmus, helt til laseren døde. Passformen ble jeg aldri helt vant til, men det er nok mye pga at jeg har falt veldig for formen til MX5xx/G5. Men skal det være trådløst, så tror jeg logitech G7 er et godt valg. Har ikke testet den, men den er vel stort sett maken til G5, bare uten tråd. 6841870[/snapback] Vil støtte opp om dette. Har mx510 og den har samme form som resten av MX5xx serien og G7/G5. DIGG!, men passer ikke venstrehendte, tror jeg... HW har testet G7 og G5. Regner med at de har testet både Razer og MSIE sine også. Vil anbefale deg å skaffe teflon"ting" på museføttene og en grei musematte siden du skulle game. På generelt grunnlag mener jeg at en god mus er gull verdt uansett hva du skal gjøre på PCen, dyre 3d programmer som krever masse "musing" og en mus fra clas ohlson Øreklokker er jeg mer usikker på. Bruker STEEL 5H selv men det er litt keitete mic på det. Går vistnok lett i stykker. Test av headset her
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Sennheiser P160, Logitech G5 (med alle vektene) & Qpad. (G7 = Spille /m trådløs mus? Fydda! Trådløst keyb. oxo= bare søl!) (MSIE mus ? æsj! den er til å røre rundt på nettet med...)
-JallaMann- Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hadde Koss ur versjonen av sb45, har akkurat de samme spes. bortsett fra at det ikke er mikrofon på den. Min erfaring er at den er veldig god på musikk, men litt dårligere på spill. (forstå meg riktig, det er et bra headset, men tror det nesten er ment mer for Skype/Musikk/Film enn for spill) Dette er da riv ruskende galt? Såvidt jeg vet så er Koss SB45 spesielt laget for akkurat spill. Den har litt ekstra bassgjengivelse bl.a. Mener å huske at dette har blitt nevnt i tester og. Har dette selv, og er veldig fornøyd
ub1soft Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 razer kan være ett godt kjøp... Headsett: Koss SB/45 Anbefales sterkt!!!!
vargaz Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Hvilket spill er det du skal spille forresten? noe spesielt eller spill generelt sett?
xersess Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 microsoft gaming mouse 6000... beste eg har prøvd.. knuser razer coper head... dessuten er denne billigere.. www.komplett.no
Thalidomide Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 (endret) Fant ikke Microsoft gaming mouse 6000, men hvis det er den samme som laser mouse 6000, så er det en liten test av den her: http://www.hardware.no/tester/input/ms_las...n_laser/21273/7 Hvis det er samme mus så har jeg veldig liten tro på at den knuser copperhead, noe som også kommer frem i testen: "Uansett kan ingen av testkandidatene utfordre laserbaserte Logitech G5 på tekniske egenskaper. G5 har flere justeringsmuligheter i hardware, 500 Hz refreshrate på USB-kontakten og utskiftbare vekter." Laser mouse har jo "bare" 800 dpi og 125 Hz oppdateringsfrekvens, mens G5 og copperhead har 2000 dpi. G5 har 500 Hz refresh rate, mens copperhead har 1000. Men for all del, det er sikkert en veldig grei mus Tror bare at man får bedre Endret 11. september 2006 av Thalidomide
PantZman Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 (G7 = Spille /m trådløs mus? Fydda! Trådløst keyb. oxo= bare søl!) G7 fungerer utmerket, eneste minuset er at den må lades ofte (ja det følger med 2 batterier så da er det vel ikke et problem likevel ). Jeg gikk fra MX500 til G7 og ble positivt overasket.
Ulopolitanus Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 Hvilket spill er det du skal spille forresten? noe spesielt eller spill generelt sett? 6842444[/snapback] Foreløpig er det bare snakk om America's Army...
vargaz Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 ok, har ikke noen erfaring med det, så skal ikke uttale meg, men til CS og BF så er Sennheiser PC 160/165 å anbefale. . . mus, finn deg en som du liker, driit i dps eller hva det heter det betyr 0 og nix... de fleste jeg kjenner som har kjøpt seg dyr lasermus, gjør alt de klarer for å få ned dps'en på den.
TotallyUseless Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Det er jo smak og behag da. Og det kommer ann på hvilken mus du foretrekker da. Jeg anbefaler jo Mx518 optisk og ganske populær for tiden. Headsett er jo selvfølgelig Sennheiser pc 160 Litt dyr, men funker FETT! De produktene der anbefaler jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå