Gå til innhold

PCI-E skjermkort for spilling i wide screen format


RC1

Anbefalte innlegg

Skal snart bygge meg ny maskin og er på jakt etter et skjermkort som greier å kjøre spill (BF2 eller lignende) i full oppløsning på en 24" WS (1920x1200)

Må ikke på død og liv kjøre full oppløsning men gjerne 1280 eller mer.

Noen som har noen anbefalinger på noen gode skjermkort?

Helst så billig spm mulig.. ja jeg veit man ikke kan få både i pose og sekk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal snart bygge meg ny maskin og er på jakt etter et skjermkort som greier å kjøre spill (BF2 eller lignende) i full oppløsning på en 24" WS (1920x1200)

Må ikke på død og liv kjøre full oppløsning men gjerne 1280 eller mer.

Noen som har noen anbefalinger på noen gode skjermkort?

Helst så billig spm mulig.. ja jeg veit man ikke kan få både i pose og sekk  :p

6839928[/snapback]

 

Hmm, jeg har Gainward 7900gt 512mb. Det store minnet gjør at jeg kan kjøre oppløsninger så høye som 1680x1050 og mer.

Kjører f.eks. Call of Juarez alt på høyeste uten antydning til lag :)

Hl2 med alt på max har jeg nesten 300 fps på. Tror ikke mine egne øyne :O (har brukt net_graph 3 for å sjekke, ble sjokka!)

 

Ligger på komplett.no til 2800,-

 

Lykke til med valget!

 

Pumpehagle

Lenke til kommentar

Takker for alle gode forslag :)

Jeg vil jo ikke sløse bort for mye penger på skjermkortet da jeg ikke er en hardcore gamer, men det er veldig irriterende når man ikke kan kjøre mer enn 800x600.

Da er det bedre å heller spare litt å kjøpe et bedre kort man ikke trenger å skifte med en gang.

Men jeg tror jeg er villig til å bruke rundt 4K, men vi får se...

 

Oppsettet på den nye pc'n ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men sånn er det når man skal ha en god pc som varer i noen år :p

Lenke til kommentar

Er du villig til å betale, så er 7950GX2 snadder. Er du litt mer på budsjett, så får du utrolig mye for pengene på en 7900GT. Under halve prisen, og langt mer enn halvparten av ytelsen i forhold til top kortene. Det er nok til å drive selv de seigeste spillene på høy oppløsning ved midnre du er veldig kresen på kvalitetsinstillinger og høy framerate. Det krever en god del dersom du skal game på 1920x1200 tross alt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...