Gå til innhold

Kjøpe Dead Rising eller Saint's Row?

kurrikill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey:P

Nå har jeg tenkt til å kjøpe meg et nytt spill på xbox 360, og det blir Dead Rising eller Saint's Row. Har noen her erfaringer med disse spillene her? hjelp meg med dette valget;) hihi^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig valg. Begge spillene er veldig bra og har mengder av underholdning å by på.

Begge har også sine svakheter. Savesystemet i DR kan bli ekstremt frustrerende og SR er en GTA-klone som jeg personlig synes er svakere enn San Andreas. Det manger motorsykkler, båter og fly/helikopter.

Ellers er begge spillene som sagt glimrende.

Skrevet
Hey:P

Nå har jeg tenkt til å kjøpe meg et nytt spill på xbox 360, og det blir Dead Rising eller Saint's Row. Har noen her erfaringer med disse spillene her? hjelp meg med dette valget;) hihi^^

6837711[/snapback]

Hehe, du har sikkert gjort det! Men på Marketplace så ligger det demo av både Dead Rising og Saints Row, du kan jo selv prøve, og se litt hva du liker best? :p

Skrevet
takk for svar! flere som har disse spillene si deres mening også! keep em comming ;P

6837830[/snapback]

Save-systemet i DR er ganske typisk for en tid hvor lagringsplassen var ekstremt begrenset og det derfor var nødvendig å holde seg til fast definerte savepoints hvor kun nøkkelinformasjon behøvde å lagres. I DR er det kun der for å gi en i mine øyne unødvendig høyere vanskelighetsgrad. På den annen side er det såpass underholdende å mose zombier, at det plager meg lite å spille om igjen siden sist jeg lagret hvis jeg dør. Det lønner seg i alle fall å finne ut hvor save-punktene er og bruke de flittig.

I SR kan man lagre når man vil. Må man laste inn et lagret spill, starter man på nærmeste save-punkt i forhold til hvor man var når man lagret. Funker veldig greit. Personlig synes jeg SR er bedre enn GTA:SA, som inneholdt en masse dødtid i form av kjøring fra A til B. Spesielt artig hvis du feiler i slutten av et oppdrag som starter i en by og tar deg til en annen. Der er SR genialt, du har retry som tar deg tilbake til starten av oppdraget med en gang. :)

Nå har jeg spilt SR i 10-15 timer og DR kjøpte jeg i går og spilte det en stund i natt. Foreløpig er jeg av den oppfatning av at SR er det beste kjøpet, men den oppfatningen kan endre seg etterhvert som jeg spiller DR. Å drepe zombier er i alle fall svært tilfredsstillende. :D Og uansett hva du velger, bør du sette det andre øverst på listen over spill du skal kjøpe neste gang (evt TDU hvis du liker racing ;) ). Begge er veldig gode kjøp, rent underholdningsmessig.

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Har ikke spilt Dead Rising så mye ennå, men jeg vil anse Saints Row for å være et bedre kjøp. Er større fan å kunne gjøre hva jeg vil, når jeg vil, enn å følge en klokke slik man gjør i Dead Rising.

Skrevet

Vanskelig å si. Akkurat nå er det tre spill som bryter alle salgsrekorder for 360 i Norge. Disse er Saint's Row, Dead Rising og Test Drive Unlimited.

Det ultimate hadde selvfølgelig vært å kjøpt alle tre, men skulle jeg plukket ut ett herfra ville jeg nok gått for Dead Rising. Det er helt rått og du vil ikke angre ett sekund! Tett i tett med zombies, åpent gameplay, råååååå grafikk, masse gore, og flott voiceacting samt uslåbar replay value gjør Dead Rising til det beste Xbox360 kjøpet siden Oblivion.

Skrevet

Har spilt MYE GTA opp igjennom tidene. Har nettopp gått til anskaffelse av Xbox360 og må si jeg synes Saints Row er skikkelig artig. Tror ikke du vil bli skuffet hvis du liker GTA-spillene.

Skikkelig deilig å ha et GTA-(klone)spill med bra Draw-distance. Kan se ting på utolig mye lenger hold en GTA på ps2 og xbox. Har spilt alle 3 GTA3 spillene på både ps2 og xbox.

Dead Rising har jeg dog ingen enbefalinger med men jeg har spilt en rekke gode titler fram CapCom (utvikler) tidligere så Dead Rising er sikkert også bra.

Skrevet

Takk for svar folkens! Det ble Dead Rising denne gang, men neste kjøp blir Saint's Row!

Har PGR3 og likte ikke det så mye, derfor tar jeg ikke sjangsen på et nytt bilspill som f.eks TUF!

Skrevet

SR: Den replay mission delen fungerer kun på missions og ikke activities! Og det er ganske irriterende....Men ellers må jeg si at det er et knallbra spill:) Har fått tak i en spesial versjon av "lamborghinien" og den går som en kule! Dritkult å få max speed med den og kjøre mot broa som reiser seg for å slippe båter fordi....

DR: Mest negative her er som sagt tidspresset, men ellers er det et artig spill, med masse moro. F.eks "cutscenes" er veldig morsommme og brutale, men det er ikke noe å klage på. F.eks den scenene som kommer etter at du har drept Adam the Clown. Eller vhis du mister noen av de du skal redde for så og se at Zombiene gnafser på tarmer og river ut innvoller osv.......Morsomt spill, men de kunne droppet de 72 timene.

Skrevet
Morsomt spill, men de kunne droppet de 72 timene.

6842624[/snapback]

Syns at å lage spillet i real-time var genialt jeg, gjorde det litt mer "ekte" om du forstår. Man får jo tilgang til lengre moduser enn 72 timer etter at du har runna det da :) Replay value 2 da max!

Skrevet
Når du fullfører det så får du 2 nye modes ja, men da kunne dem isåfall laget de 72 timene til å bli 72 timer og ikke 5-6....

6842727[/snapback]

Hadde det vært 72 klokketimer ville jo spillet vært lenger enn de fleste rollespill da...

Skrevet (endret)
Har bare spilt Saints Row og tror neppe du blir skuffet om du går til anskaffelse av det.

6837790[/snapback]

Har spelt Saints Row no i over 20 timar, og er ca 50% i spelet. Utruleg bra spel. Anbefalast! Endret av dark by design

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...