Gå til innhold

trenger supersize "thermal pad"


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger å finne en skikkelig "supersize" thermal pad, eller gjerne hele ark med realivt tykt thermal interface materiale. Gjerne dobbelsidig tape type, men det trenger ikke nødvendigvis å være det.

 

Jeg skal kjøle overflaten av et stort objekt (en kompressor) men en hjemmelaget vannblokk, men det vil nødvendigvis være behov for kanskje opp mot en millimeter med thermal interface materiale for at den skal få skikkelig kontakt pga variasjoner i overflaten.

 

Kjenner noen til hvor det går ann å få kjøpt noe slikt? Jeg trenger kanskje noe på størrelse med et A4 ark totalt sett, så det virker ikke som en brukbar løsning å bare kjpe massevis av mindre pads beregnet på prosessorer osv. Ikke ved mindre jeg kan få dem skikkelig billig.

 

Vil helst få fatt i det lokalt eller i Norge, men tar gjerne imot forslag om kilder i utlandet også.

 

Evt. som en nødløsning, er det mulig å lage, eller bruke noe annet lettere tilgjengelig materiale som en erstatning? Tar gjerne imot forslag på det også dersom det ikke kommer gode forslag på hvor jeg kan få kjøpt dette.

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt research på egenhånd ser dette ut som et brukbart materiale:

http://www.sundialmicro.com/cooler_master_...1_1733_197.html

Desverre er det fremdeles for lite, og for dyrt i de mengdene jeg trenger, men jeg synes det var verdt å nevne for andre som ser tråden og trenger lignende materialer.

 

Jeg tar gjerne imot flere alternativ, spesiellt ting som kan skaffes her hjemme i Norge, eller lokalt i Bergen.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Og denne kobberpastaen, er den for grov eller?

 

Nei, jeg tror ikke det! Den likner til de grader på vanlig smørefett, både med tanke på konsistens og "følelse".

Har en slik tube liggende sjøl, som jeg benytter på baksiden av bremseklossene når jeg bytter de. (Skivebremser).

Men har aldri testet effekten av kobberpasta i "PC-sammenheng", ettersom den antakelig har elektrisk ledende egenskaper.

Og havner noe av pastaen der den ikke skal, så risikerer man jo at det skjer "rare ting". ;)

Men i ditt tilfelle (Stigma), så skal ikke det være noe problem...

Lenke til kommentar

Hmmm... kanskje det er verdt et forsøk da. Skal ta en titt på biltema neste sjans jeg får.

 

Skrue, du som har en liggende, kan du se hvor mye kobber som saktisk er i sammensetningen? prosenten må jo være rimelig høy for at det skal være brukbart som TIM. Er det mye smørefett og annet sånt oppi der, så er det vel neppe så bra for vermelederegenskapene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...