Gå til innhold

Passiv chipset kjøler som blir varm

Villmink

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har satt på en passiv Zalman kjøler på mitt Asus A8N-E hovedkort da originalvifta plutselig tok kvelden. Denne blir såpass varm at jeg svir meg om jeg prøver å holde fingeren på ribbene i mer enn 3-4 sekunder. Er det normalt?

Endret av Villmink
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et Asus A8N-E.

Har ganske god luftgjennomstrømming også. Kabinettet er et Chieftec fulltower med 3 vifter foran, en i døra, og 2 vifter bak som blåser utover.

Skrevet

Har lest en plass at det hovedkorte har en dendens til å bli litt varme!! men tror ikke du trenge å få panikk hvis ikke pcen oppfører seg unormalt, men du kan jo sjekke hvor varmt hovedkortet er!! på Everest

MVH bZerk

Skrevet

PC'n er stabil ellers. Tror ikke jeg får opp temperaturen på chipset i Everest. Har et punkt som heter "Motherboard" men den viser bare 35 grader så det kan ikke stemme.

Tror jeg tar det med ro til jeg eventuelt merker at maskinen blir snål.

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Har samme hovedkort og kjøleribbe som deg.

Ribba mi er også såpass varm at jeg ikkje klarer å holde fingrene lenge på av gangen. Jeg har hadde en del problemer med restarting av maskina som jeg tror jeg kan relatere til overoppheting. Når jeg tar av sidedekselet på kabnettet så har jeg ikke opplevd restart. Det skal sies at kabinettet mitt heller ikke hjelper særlig, tror nok ditt er hakket bedre på sirkulasjonsfronten.

Skrevet

Har samme hk og kjøler selv. Den er varm, men ikke så varm at jeg brenner meg (rett under smertepunktet). Aldri hatt noe problem med ustabilitet. Har god luftstøm i kabinettet mitt.

Skrevet

kompis av meg har samma HK, svei meg på¨det da jeg skulle bytte skjermkort til han.. og pc'n hadde bare stått på "tomgang", etter jeg gjorde litt research fant jeg ut at det er vanlig at a8n-E blir så varm.. han har ikke opplevd noe tull med pc'n enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...