Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Har netopp flashet xboxen fordi jeg er lei av spill som blir ødelagt og nå skal jeg alstå ta backup av cod 4.

Har iso filen og alt det i en mappe og lurer på hvordan jeg STEP FOR STEP må gjøre for å brenne det ut ? Noe jeg må gjøre med iso filen ? Vilket program ? osv..

er 100% noob :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har en Norsk guide til hvordan jeg flasher xbox 360? Jeg er ganske dårlig i engilsk skjønner dere. Har en toshiba/samsung tror jeg : )

x360guide.wordpress.com

 

En guide jeg har skrevet, basert på egne erfaringer og Textbook's 2008 guide :)

Hvis det forresten er noen som er lysten på å oppdatere den, og muligens skrive en guide til BenQ, så tror jeg folk hadde blitt glade ;)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Hvis jeg har 2 xboxer, 1 med benq-drev og en med hitachi-drev (moddet). Kan jeg da bare ta ut benq-drevet og sette inn det moddede hitachi-drevet?

 

Grunnen er at jeg ikke får flashet dvd-rommen fra Benq. Bruker iprep101 og lager en bootable usb-disk og alt funker finfint. Men når jeg skal lese den gamle firmwaren nekter pc-en å lese fra drevet.

 

Status: x00f

Slår av og på: Status: x01_

 

Og den statusen vil ikke endre seg! Med andre ord, jeg vet jeg har koblet riktig og at alt funker, men pc-en vil ikke lese fra drevet! Noe jeg må gjøre?

:)

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

hei :)

har tenkt og modde xbox'en min..

har tenkt på å sette inn en whisper fan MAX på xbox'en + ett nytt kabinett. forøvrig så er det de her:

 

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2288

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2269

 

kanskje en talsman vifte elns å.. sånn som kanskje

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2460

 

tror dere dette er noe spesielt vannskelig å montere? og er det i det hele tatt lurt siden xbox'en er bare 1mnd gammel?

har kanskje troen på att dette kjølesystemet kanskje kan forhindre RROD eller hva tror dere?

 

håper på raskt svar

 

simen

Lenke til kommentar
Hvis jeg har 2 xboxer, 1 med benq-drev og en med hitachi-drev (moddet). Kan jeg da bare ta ut benq-drevet og sette inn det moddede hitachi-drevet?

 

Grunnen er at jeg ikke får flashet dvd-rommen fra Benq. Bruker iprep101 og lager en bootable usb-disk og alt funker finfint. Men når jeg skal lese den gamle firmwaren nekter pc-en å lese fra drevet.

 

Status: x00f

Slår av og på: Status: x01_

 

Og den statusen vil ikke endre seg! Med andre ord, jeg vet jeg har koblet riktig og at alt funker, men pc-en vil ikke lese fra drevet! Noe jeg må gjøre?

:)

Sikker på at det er BenQ?

Trodde det samme helt til jeg søkte på modell nummeret. Hvis det er en BenQ-Phillips er det VAD-6035, er det noe annet har du nok en BenQ-LiteOn, som ikke kan flashes enda.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har 2 xboxer, 1 med benq-drev og en med hitachi-drev (moddet). Kan jeg da bare ta ut benq-drevet og sette inn det moddede hitachi-drevet?

 

Grunnen er at jeg ikke får flashet dvd-rommen fra Benq. Bruker iprep101 og lager en bootable usb-disk og alt funker finfint. Men når jeg skal lese den gamle firmwaren nekter pc-en å lese fra drevet.

 

Status: x00f

Slår av og på: Status: x01_

 

Og den statusen vil ikke endre seg! Med andre ord, jeg vet jeg har koblet riktig og at alt funker, men pc-en vil ikke lese fra drevet! Noe jeg må gjøre?

:)

 

Har du loddet/chippet den?

Lenke til kommentar
Hvis jeg har 2 xboxer, 1 med benq-drev og en med hitachi-drev (moddet). Kan jeg da bare ta ut benq-drevet og sette inn det moddede hitachi-drevet?

 

Grunnen er at jeg ikke får flashet dvd-rommen fra Benq. Bruker iprep101 og lager en bootable usb-disk og alt funker finfint. Men når jeg skal lese den gamle firmwaren nekter pc-en å lese fra drevet.

 

Status: x00f

Slår av og på: Status: x01_

 

Og den statusen vil ikke endre seg! Med andre ord, jeg vet jeg har koblet riktig og at alt funker, men pc-en vil ikke lese fra drevet! Noe jeg må gjøre?

:)

 

Er der flere satakontakter på ditt via kort? Jeg fikk også problemer. Men jeg byttet satatilkoblinger til at det funket. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann, har tatt på meg ansvara og flashe min kolegas xbox360. Siden det var så lett men min BenQ.

 

Men når jeg bynte og lese om hans Hitachi 0047DJ ser jeg at det er vanskeliger å flashe denne.

Tror jeg prøvde først i flere timer og få den i ModeB ved hjelp av slax. Men det gikk bare ikke. Så skaffet jeg meg en 1Kohms resistor i går. Har nå fått den i ModeB nå. Har satt inn en DVDplate. Slått på PC'en med Vista64. Og spilleren kommer ikke opp i enhetsbehandlinga(min datamaskin)....

 

Jeg bruker samme kontakten på mitt VIA-kort som jeg flashet min BenQ med.

 

Hva jør jeg galt?

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...