Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ble nettopp banned fra EA ved bruk av NBA live 07 backups online.

Med en gang jeg aksepterte TOS stod det "you have been banned".

Advarer mot bruk av EA spill online. Merkelig nok fungerer fortsatt andre spill som Call of Duty 3 og Gears of War online. Noen andre som har problemer med dette?

7447499[/snapback]

Hva står TOS for?

Har du spilt før med NBA live eller er det første gang?

Lenke til kommentar
Jeg ble nettopp banned fra EA ved bruk av NBA live 07 backups online.

Med en gang jeg aksepterte TOS stod det "you have been banned".

Advarer mot bruk av EA spill online. Merkelig nok fungerer fortsatt andre spill som Call of Duty 3 og Gears of War online. Noen andre som har problemer med dette?

7447499[/snapback]

Hva står TOS for?

Har du spilt før med NBA live eller er det første gang?

7447964[/snapback]

 

Første gang jeg spiller det.

 

EDIT: TOS står for Terms of service

Endret av bollemakern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg ble nettopp banned fra EA ved bruk av NBA live 07 backups online.

Med en gang jeg aksepterte TOS stod det "you have been banned".

Advarer mot bruk av EA spill online. Merkelig nok fungerer fortsatt andre spill som Call of Duty 3 og Gears of War online. Noen andre som har problemer med dette?

7447499[/snapback]

Oi, ble du bannet fra hele Xbox Live? Eller bare NBA? Bare din profil, eller xbox'n?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Jeg vurderte å kjøpe meg en X360 (Har ikke eid en konsoll siden N64 =) , Så vurderte jeg selvfølgelig en ferdigmodda / chippa X360. Har kommet over denne nettsiden: http://www.mobilbutikken.com/product_info....products_id=819

 

Denne gjengen reklamerer for en ferdigchippa X360 Premium til 3700,-

 

Saken er at jeg har en DVD-brenner av typen "Plextor DVD recorder PX-712SA SATA OEM" - Vil jeg kunne brenne ut nedlasta spill uten problemer med denne brenneren?

 

Åsså lurte jeg på om det bare er å laste ned spillene å brenne dem rett ut med et brenneprog som kan brenne image, eller er det noe mer som må gjøres?

 

På forhånd; takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg vurderte å kjøpe meg en X360 (Har ikke eid en konsoll siden N64 =)  , Så vurderte jeg selvfølgelig en ferdigmodda / chippa X360. Har kommet over denne nettsiden: http://www.mobilbutikken.com/product_info....products_id=819

 

Denne gjengen reklamerer for en ferdigchippa X360 Premium til 3700,-

 

Saken er at jeg har en DVD-brenner av typen "Plextor DVD recorder PX-712SA SATA OEM" - Vil jeg kunne brenne ut nedlasta spill uten problemer med denne brenneren? 

 

Åsså lurte jeg på om det bare er å laste ned spillene å brenne dem rett ut med et brenneprog som kan brenne image, eller er det noe mer som må gjøres?

 

På forhånd; takk for svar!  :thumbup:

7457954[/snapback]

 

Så lenge dvd-brenneren din ikke støtter DVD+R DL, så må du kjøpe deg nye dvd-brenner (300kr)

 

Du brenner spilla med cloneCD på lav hastighet, 2,4X på double layer kvalitetsplater, f.eks verbatim. Lykke til =)

Endret av Booz
Lenke til kommentar
Hei. Noen som vet hvor jeg kan finne ny firmware til NEC 2510A? Tror ikke at den jeg har nå vil brenne dual layer dvd'er. Vil forresten denne brenneren fungere?

7395080[/snapback]

Brenneren din skal ha støtte for Dual layer, men det er alltid fint å ha nyeste firmware, den kan du laste ned her.

7405833[/snapback]

 

Et sent svar, men i alle fall et svar.

 

Takker så mye!

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg vurderte å kjøpe meg en X360 (Har ikke eid en konsoll siden N64 =)  , Så vurderte jeg selvfølgelig en ferdigmodda / chippa X360. Har kommet over denne nettsiden: http://www.mobilbutikken.com/product_info....products_id=819

 

Denne gjengen reklamerer for en ferdigchippa X360 Premium til 3700,-

 

Saken er at jeg har en DVD-brenner av typen "Plextor DVD recorder PX-712SA SATA OEM" - Vil jeg kunne brenne ut nedlasta spill uten problemer med denne brenneren? 

 

Åsså lurte jeg på om det bare er å laste ned spillene å brenne dem rett ut med et brenneprog som kan brenne image, eller er det noe mer som må gjøres?

 

På forhånd; takk for svar!  :thumbup:

7457954[/snapback]

 

Så lenge dvd-brenneren din ikke støtter DVD+R DL, så må du kjøpe deg nye dvd-brenner (300kr)

 

Du brenner spilla med cloneCD på lav hastighet, 2,4X på double layer kvalitetsplater, f.eks verbatim. Lykke til =)

7459042[/snapback]

 

Takk for svar! :)

 

Så la oss si at jeg henter et spill fra nett, å har denne brennern: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325930 - Å brenner med cloneCD. Da vil alt være i skjønneste orden - sett at jeg har en chippa x360 seff ;)

 

edit: skriveleif

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg vurderte å kjøpe meg en X360 (Har ikke eid en konsoll siden N64 =)  , Så vurderte jeg selvfølgelig en ferdigmodda / chippa X360. Har kommet over denne nettsiden: http://www.mobilbutikken.com/product_info....products_id=819

 

Denne gjengen reklamerer for en ferdigchippa X360 Premium til 3700,-

 

Saken er at jeg har en DVD-brenner av typen "Plextor DVD recorder PX-712SA SATA OEM" - Vil jeg kunne brenne ut nedlasta spill uten problemer med denne brenneren? 

 

Åsså lurte jeg på om det bare er å laste ned spillene å brenne dem rett ut med et brenneprog som kan brenne image, eller er det noe mer som må gjøres?

 

På forhånd; takk for svar!  :thumbup:

7457954[/snapback]

 

Så lenge dvd-brenneren din ikke støtter DVD+R DL, så må du kjøpe deg nye dvd-brenner (300kr)

 

Du brenner spilla med cloneCD på lav hastighet, 2,4X på double layer kvalitetsplater, f.eks verbatim. Lykke til =)

7459042[/snapback]

 

Takk for svar! :)

 

Så la oss si at jeg henter et spill fra nett, å har denne brennern: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325930 - Å brenner med cloneCD. Da vil alt være i skjønneste orden - sett at jeg har en chippa x360 seff ;)

 

edit: skriveleif

7460182[/snapback]

 

Ja det skal det hvis den kan brenne DUAL LAYER. Men og laste ned spill og brenne er ulovlig. Men det er lovlig hvis man eier spillet selv og gjør det

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg vurderte å kjøpe meg en X360 (Har ikke eid en konsoll siden N64 =)  , Så vurderte jeg selvfølgelig en ferdigmodda / chippa X360. Har kommet over denne nettsiden: http://www.mobilbutikken.com/product_info....products_id=819

 

Denne gjengen reklamerer for en ferdigchippa X360 Premium til 3700,-

 

Saken er at jeg har en DVD-brenner av typen "Plextor DVD recorder PX-712SA SATA OEM" - Vil jeg kunne brenne ut nedlasta spill uten problemer med denne brenneren? 

 

Åsså lurte jeg på om det bare er å laste ned spillene å brenne dem rett ut med et brenneprog som kan brenne image, eller er det noe mer som må gjøres?

 

På forhånd; takk for svar!  :thumbup:

7457954[/snapback]

 

Så lenge dvd-brenneren din ikke støtter DVD+R DL, så må du kjøpe deg nye dvd-brenner (300kr)

 

Du brenner spilla med cloneCD på lav hastighet, 2,4X på double layer kvalitetsplater, f.eks verbatim. Lykke til =)

7459042[/snapback]

 

Takk for svar! :)

 

Så la oss si at jeg henter et spill fra nett, å har denne brennern: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325930 - Å brenner med cloneCD. Da vil alt være i skjønneste orden - sett at jeg har en chippa x360 seff ;)

 

edit: skriveleif

7460182[/snapback]

 

Ja det skal det hvis den kan brenne DUAL LAYER. Men og laste ned spill og brenne er ulovlig. Men det er lovlig hvis man eier spillet selv og gjør det

7461321[/snapback]

 

Takk for svar :) Noen trenger det med teskje vettu :p hehe..

 

Joda, er fullt klar over dette :cool:

Lenke til kommentar

Får Xboxen min flashet nå en gang i neste uke, og jeg skal da få kjøpt meg DVD-brenner og dvd-platene jeg trenger til det. Men lurte bare på en ting;

 

Må man ha en spesiell brenner til å brenne spilla? Eller kan man bare kjøpe en "random" på komplett.no e.l.? Noen som har en billig og grei brenner ? (link? :innocent: )

Lenke til kommentar
Får Xboxen min flashet nå en gang i neste uke, og jeg skal da få kjøpt meg DVD-brenner og dvd-platene jeg trenger til det. Men lurte bare på en ting;

 

Må man ha en spesiell brenner til å brenne spilla? Eller kan man bare kjøpe en "random" på komplett.no e.l.? Noen som har en billig og grei brenner ? (link? :innocent: )

7461829[/snapback]

 

Hei!

 

Etter som jeg forstod skulle hvilken som helst brenner kunne brenne ut spill (Bare den klarer Dual Layer) Men du må vel ha en spesiell brenne til å kunne rippe spilla. Er nevnt i denne tråden .. (Trur det var en Pioneer av et eller anna slag ..)

Lenke til kommentar

For å kunne rippe spillene må du bruke DVDen som står i Xbox 360en =)

 

Creating a game backup (Recommended way)

------------------------------------------

 

Use either Schtrom360XtractV3.0 or later

 

or

 

Xbox Backup Creator v2.2 or later

 

 

 

 

 

***********************************************************************************

***********************************************************************************

***********************************************************************************

***********************************************************************************

 

 

----------------------------------------

Legacy information for creating backups.

----------------------------------------

 

 

Extracting Security Sector

---------------------------------------

 

Ensue SATA cable is plugged from drive to PC.

(This is very important as may be possible in future for console to detect modified firmware due to Inquiry routine enabled for Windows)

 

Power on Xbox 360.

Insert Enable0800 DVD into drive. Wait 5 or so seconds then remove the Enable0800 DVD. Drive now in 0800 mode.

Turn on PC and wait for Windows to boot

Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change

Run DVDinfoPro

Enter the following four custom cdb commands:

 

AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 01 C0

AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 03 C0

AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 05 C0

AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 07 C0

 

Then save hexadecimal display as bin file as SS.bin

 

Extracting PFI (Physical Format Information) Sector

-------------------------------------------------------------------

Run DVDinfoPro

From Advanced Commands pull down menu choose Send Custom Command

From Preset Commands pull down menu choose "00h Physical Format Information" from under the Read DVD Struct Commands heading

Click Send

Then save hexadecimal display as bin file as PFI.bin

 

Extracting DMI (Disk Manufacturing Information) Sector

-------------------------------------------------------------------

Run DVDinfoPro

From Advanced Commands pull down menu choose "04h Disc Manufacturing Info"

Click OK on Read DVD Structure Option window

Then save hexadecimal display as bin file as DMI.bin

 

 

 

Creating a game backup

-----------------------------------

Drive is still in 0800 mode.

Extract Isobuilder.rar

Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change

Run DVDinfoPro

Enter the following custom cdb command to unlock drive: (game data visable)

 

FF 08 01 01 05 01 03 00 04 07 (new in MS28)

 

Run Isobuster

Right click on DVD and select Extract From-To

Click Length and enter number of LBAs as follows:

 

Xbox 1 Original Number of LBA to read 3431264 decimal

or

Xbox 360 Original Number of LBA to read 3567872 decimal

Select User Data (2048 bytes/block)

Click Start Extraction

Enter filename as game.iso and click Save

Upon read error dialogue box choose fill with blank zeros for sector and select use this selection for all errors

Copy game.iso, ss.bin, PFI.bin and DMI.bin to the relevent isobuilder directory (Depending on Xbox 360 or Xbox 1 game)

Run build360.bat (Xbox 360 game) or build.bat (xbox 1 game).

These batch files now expect PFI and DMI bin files

Burn with CloneCd and choose the image.dvd file

Lenke til kommentar

Jeg tenke på hvis noen har veldig lyst om dem vil oversette guide, gjerne lage video om hvordan flasha firmwaren til xbox 360. For jeg ihvertfall er dårlig på engelsk og skjønner ikke mye av det. Så fint hadde det vært, og det hadde hjulpet meg en del.

 

Takker kjempe masse den/dem som gjør det : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...