Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

http://www.nordicimport.com/product_info.p...products_id=289

 

Er dette mulig? Har ikke sett noe sted at det går an å få modifisert samsungen uten å åpne opp 360. Siden du trenger tilgang til pc og cd-brenner må det jo være noe opplegg med å brenne fw på plate?

7413408[/snapback]

 

Jeg kjenner godt til han fyrn der :) hadde noe med han å gjøre istarten av min karierre som konsoll modder.. Han heter EUgene, snakker engelsk og svindler de fleste..

 

Ikke noe å stole på, hold dere unna han ;)

7437450[/snapback]

 

Ja regnet med at det var noe lureri, ettersom det ikke var mulig å finne noen andre steder på nettet som tilsa at dette var mulig. Blir nok å åpne x360 snart. Benytte xtremebootmaker 3.6 for å få mktflash til å virke. Deretter gjøre resten manuelt. Vet jeg har toshiba-samsung men ikke om det er ms25 eller ms28 enda. Benytter noen av dere usb-minnepinne istedet for floppy til å flashe med?

Endret av Deepsearch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du bruker usb minnepinne.

 

Jeg har utviklet et lite program som sammenligner "orginal firmwaren" og den hacka firmwaren før du flasher den.

 

Da kan du lett se om alt er OK!

Programmet mitt sammenligner nøkkler i firmwaren, samt om hexediteringen har blitt gjort korrekt. Man kan også se om versjonen er riktig og hvilken versjon av xtreme firmware man har hacket med.

 

Jeg kjører den alltid før jeg flasher.

 

Her er screenshot

 

keychecker.jpg

 

Hvis noen vil ha (er for ms25/ms28) bokser er det bare å sende meg en PM.

OBS! Programmet inneholder INGENTING som er "ulovlig" altså, ingen deler av firmware så programmet er lovlig iht hardware.no sine retningslinjer.

 

Programmet bare verifiserer en del parametere i 2 firmwarer før du eventuelt flasher for å se at alt er OK.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

du har tydeligvis misforstått meg.. jeg mente ikke at det ikke har noe å si hvilket sata kontroller du har for å kunne gjøre 10-sek tricket.. hva vet jeg om hvilket nymerke hovedkort som blir produsert hver forbanna dag? alt jeg vet er at VIA ikke er ett must for å kunne modifisere MTKflash til å kunne takle sata kontrolleren og dermed kunne flashe xbox 360 dvd-rommen.. har sjekket ut hjemmesiden til hovedkortet mitt (og jeg bruker ikke no PCI sata kort) og med dets integrerte SATA Kontroller finner jeg intet VIA chipset.. kanskje det er det, isåfall gjemt innen informasjonen gitt fra firmaet.. da i tilfelle bøyer jeg meg flat :) jeg velger bare å stole på informasjonen firmaet utgir..

 

alt dette grunner ned på er enkelt og greit en liten stolthetskonflikt mellom meg og EssspeN.. alt jeg egentlig vil på diskusjon.no er å gi Folket informasjonsrike poster som hjelper dem på deres vei i å flashe xbox 360 dvd-rommen.. men når EssspeN sier at man må fysisk åpne og lodde inni dvd-rommen til en MS 28 for å flashe den måtte jeg bare si ifra ;)

 

Sjekk gjerne oppdaterte versjonen av posten din EssspeN ;)

 

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=569181

 

 

forresten, EssspeN, her har du guiden jeg brukte for å få MTKflash til å fungere på mitt hovedkort.. UTEN VIA chipset :)

 

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=514126

Endret av pastortom
Lenke til kommentar
PastorTom: Jeg har laget en tråd på xbox-scene om diskusjonen vår. De som har svart hittil er enig i det jeg sier, at du trenger VIA chipset.

 

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=569181

7438930[/snapback]

 

Ser ikke ut til at du trenger via såvidt jeg kan se. Programmet zappza linket til editerer jo mktflash til å virke med andre kontrollere enn via. Infofila til Xtreme Boot maker:

 

------------------------------------------------------

Xtreme Boot Maker (.NET)

 

Version: 0.3.6

--------------

Released: 31/10/2006 (UK DATE)

--------------

Programmer: Klutsh

--------------

License: Freeware

--------------

Copyright Notes:

 

The Xtreme firmware is not included, you must obtain this yourself.

 

This software may be freely redistributed so long as it is left unaltered,

unless given permission by Klutsh.

 

------------------------------------------------------

 

*DISCLAIMER: ANY USE OF THIS PROGRAM IS YOUR OWN RISK*

 

Xtreme Boot Maker is a simple program that will prepare a floppy or USB drive

for use with X360SAM.

 

- Auto-detects your SATA/RAID controller and hex-edits MTKFlash (if needed)

for your chipset.

- Formats your floppy/usb drive and copies all necessary files over.

- Uses X360SAM 0.4.

- MD5 checker when selecting your firmware lets you know your firmware is legit

- Updateable Firmware definitions.

- Renames the firmware you load to xtreme.bin, uses custom .bat files.

- Will work with all existing Xtreme fw's and future releases. (I Hope)

- Can be used with NTFS cd's, creates a folder on your hdd.

 

Fixed/Added:

------------

- Fixed: Typo in SamRead.bat

 

This program contains no firmware or patches.

 

You may link to this publicly and redistribute it freely.

 

!!NOTE:

BE CAREFUL! THIS PROGRAM USES A FORMAT COMMAND. THIS WILL DELETE ALL

FILES ON THE DRIVE LETTER YOU CHOOSE. IF THERE ARE FILES ON YOUR FLOPPY OR USB

DRIVE YOU WANT TO KEEP, GET THEM OFF THE MEDIA FIRST! THE FILES WILL BE

DELETED. DOUBLE-CHECK YOUR DRIVE LETTER BEFORE RUNNNING THE PROGRAM. NOBODY

WANTS TO ACCIDENTALLY FORMAT THEIR HARD DRIVE!

 

How to Use:

-----------

 

1. Load your floppy disk or connect your USB Flash Drive. (optional)

2. Run Xtreme Boot Maker.

3. Detect your sata chipset, if required.

4. Select destination for files.

5. Open your Xtreme Firmware's .bin file.

6. Click "Prepare Drive".

7. Boot from your prepared drive or your NTFS cd.

8. Type "samread xxxxxxx xxxxx" to backup your 360's original firmware.

9. Type "samhack xxxxxxx xxxxx" to flash the Xtreme firmware.

(Don't include the quotes, and replace x with your 360's firmware.)

 

 

Thanks:

-------

 

Bart for make bootable (mkbt.exe)

Exobex for X360SAM (X360SAM.EXE)

DeViLs360 for Beta Testing

Textbook for the initial Idea & Beta Testing

l33 for AutoSam (Used as a Template)

HP for the "HP USB Disk Storage Format Tool" (lol)

*Micro$oft for the Xbox 360*

 

 

Requirements:

-------------

Microsoft .NET Framework V2

Serial ATA Drivers Installed in Windows for the Auto Detect

Lenke til kommentar
du har tydeligvis misforstått meg.. jeg mente ikke at det ikke har noe å si hvilket sata kontroller du har for å kunne gjøre 10-sek tricket.. hva vet jeg om hvilket nymerke hovedkort som blir produsert hver forbanna dag? alt jeg vet er at VIA ikke er ett must for å kunne modifisere MTKflash til å kunne takle sata kontrolleren og dermed kunne flashe xbox 360 dvd-rommen.. har sjekket ut hjemmesiden til hovedkortet mitt (og jeg bruker ikke no PCI sata kort) og med dets integrerte SATA Kontroller finner jeg intet VIA chipset.. kanskje det er det, isåfall gjemt innen informasjonen gitt fra firmaet.. da i tilfelle bøyer jeg meg flat :) jeg velger bare å stole på informasjonen firmaet utgir..

 

alt dette grunner ned på er enkelt og greit en liten stolthetskonflikt mellom meg og EssspeN.. alt jeg egentlig vil på diskusjon.no er å gi Folket informasjonsrike poster som hjelper dem på deres vei i å flashe xbox 360 dvd-rommen.. men når EssspeN sier at man må fysisk åpne og lodde inni dvd-rommen til en MS 28 for å flashe den måtte jeg bare si ifra ;)

 

Sjekk gjerne oppdaterte versjonen av posten din EssspeN ;)

 

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=569181

 

 

forresten, EssspeN, her har du guiden jeg brukte for å få MTKflash til å fungere på mitt hovedkort.. UTEN VIA chipset :)

 

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=514126

7439206[/snapback]

 

Leste svaret ditt på EssspeN's tråd på xbox-scene.com pastortom. Har faktisk akkurat samme hk som deg. Chipset - Northbridge: ULi M1695

- Southbridge: ULI M1567 jmicron ahci controller. Og så er det en scsi raid controller. Den har jeg ikke funnet noe merke/info på. Hk er ihvertfall ikke basert på noe via brikkesett. Da gjenstår bare den raidcontrolleren. Vet ikke om jeg har ms28 enda, men får jo sjekket om det virker hvis det er den jeg har.

Lenke til kommentar
Har en xbox360 som er kjøpt i usa. Takler den både sone 1 og sone 2, samt PAL/NTSC når den blir chippet?

7440536[/snapback]

 

Nei, det er bare snakk om å modifisere programvare i dvd-rom for at spilleren skal tillate bruk av sikkerhetskopierte spill f.eks. Din spiller vil fortsatt være sone 1 etter en slik modifisering. Det er ikke kommet noen virkelige modchips til 360. De som finnes endrer også bare programvare (firmware) i spilleren. Det er derfor enklere å bare bytte ut firmware enn å begynne å lodde inn kretskort i spilleren.

Lenke til kommentar

Tror dere det kommer firmware/chip som gjør den sonefri snart?

 

Har en xbox360 som er kjøpt i usa. Takler den både sone 1 og sone 2, samt PAL/NTSC når den blir chippet?

7440536[/snapback]

 

Nei, det er bare snakk om å modifisere programvare i dvd-rom for at spilleren skal tillate bruk av sikkerhetskopierte spill f.eks. Din spiller vil fortsatt være sone 1 etter en slik modifisering. Det er ikke kommet noen virkelige modchips til 360. De som finnes endrer også bare programvare (firmware) i spilleren. Det er derfor enklere å bare bytte ut firmware enn å begynne å lodde inn kretskort i spilleren.

7440633[/snapback]

Lenke til kommentar

Hepps, har en Hitatchi-lg 0078fk som for tiden ikke kan firmware flashes uten at selve kretsen blir loddet av, reprogrammert og loddet på igjen.

Og etter som jeg har fått med meg er dette en vanskelig jobb.

 

Kan jeg lodde av kretsen, lese firmwaren i ekstern programmerer, få min priv key. Og så kjøpe en toshiba-samsung og flashe firmwaren min og keyen min med.

Vil dette virke?

 

Eller må jeg vente et par uker på evt modchip eller softmod...

Lenke til kommentar

Tror dere det kommer firmware/chip som gjør den sonefri snart?

 

Umulig å vite, men ser jo dårlig ut. Den har jo tross alt vært på markedet i ett år allerede.

 

Hepps, har en Hitatchi-lg 0078fk som for tiden ikke kan firmware flashes uten at selve kretsen blir loddet av, reprogrammert og loddet på igjen.

Og etter som jeg har fått med meg er dette en vanskelig jobb.

 

Kan jeg lodde av kretsen, lese firmwaren i ekstern programmerer, få min priv key. Og så kjøpe en toshiba-samsung og flashe firmwaren min og keyen min med.

Vil dette virke?

 

Eller må jeg vente et par uker på evt modchip eller softmod...

7441031[/snapback]

 

Tror du kun trenger priv key sammen med xtreme fw. Samt en toshiba-samsung selvsagt. kan ikke tenke meg at fw til hitatchi vil virke på t-s. Ville kanskje ventet litt. Er vel ikke umulig at noen finner en bedre løsning.

Lenke til kommentar

PastorTom:

Modifisering av MTKFLASH gjør man for at MTKFLASH skal støtte SATAKORTET man har på PC! Uten modifisert mtkflash funker hverken 25 eller 28 hvis chipsettet ikke allerede er i mtkflash (heldigvis har jeg gammelt hovedkort, så jeg slapp å editere mtkflash)

 

Men dette har jo strengt tatt ingenting med hva vi diskuterte.

Men vi kan godt legge ballen død :D

Jeg er forsåvidt helt enig at det går an å flashe ms28 uten å lodde, though for de fleste må man gjøre det. Men loddinga er utrolig enkel, er bare å fjerne en resistor.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...