Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Jeg tenke på hvis noen har veldig lyst om dem vil oversette guide, gjerne lage video om hvordan flasha firmwaren til xbox 360. For jeg ihvertfall er dårlig på engelsk og skjønner ikke mye av det. Så fint hadde det vært, og det hadde hjulpet meg en del.

 

Takker kjempe masse den/dem som gjør det : )

7464716[/snapback]

Var noen som startet med dette, men så gadd dem plutselig ikke å gjøre det mer ;(

Skulle gjerne gjort det, men jeg har ikke flashet min enda ;p

Hørte at man blir bannet fra Live vis man først blir tatt, utrolig kjipt ;(

 

Så venter ant til det kommer en modchip :D som er rett rundt hjørnet etter det jeg har hørt:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei, hørt det samme.

Men tror ikke du skal bli banna fra live enda, for tror Microsoft ikkke har kommet med noe sånn at dem banner folk enda. Etter det jeg har hørt da.

 

Hadde bare vært kjekt og vite på Norsk, for det er lett og misforstå noe på engelsk og gjøre feil. Og da er det sikkert dritt hvis alt går til helvete : p

Lenke til kommentar
Jeg tenke på hvis noen har veldig lyst om dem vil oversette guide, gjerne lage video om hvordan flasha firmwaren til xbox 360. For jeg ihvertfall er dårlig på engelsk og skjønner ikke mye av det. Så fint hadde det vært, og det hadde hjulpet meg en del.

 

Takker kjempe masse den/dem som gjør det : )

7464716[/snapback]

Var noen som startet med dette, men så gadd dem plutselig ikke å gjøre det mer ;(

Skulle gjerne gjort det, men jeg har ikke flashet min enda ;p

Hørte at man blir bannet fra Live vis man først blir tatt, utrolig kjipt ;(

 

Så venter ant til det kommer en modchip :D som er rett rundt hjørnet etter det jeg har hørt:D

7464843[/snapback]

 

Det er da kommet chip....

Lenke til kommentar
Jeg tenke på hvis noen har veldig lyst om dem vil oversette guide, gjerne lage video om hvordan flasha firmwaren til xbox 360. For jeg ihvertfall er dårlig på engelsk og skjønner ikke mye av det. Så fint hadde det vært, og det hadde hjulpet meg en del.

 

Takker kjempe masse den/dem som gjør det : )

7464716[/snapback]

Var noen som startet med dette, men så gadd dem plutselig ikke å gjøre det mer ;(

Skulle gjerne gjort det, men jeg har ikke flashet min enda ;p

Hørte at man blir bannet fra Live vis man først blir tatt, utrolig kjipt ;(

 

Så venter ant til det kommer en modchip :D som er rett rundt hjørnet etter det jeg har hørt:D

7464843[/snapback]

 

Det er da kommet chip....

7467583[/snapback]

Man kan nesten ikke kalle det en chip da, den gjør om firmwaren komponentene i box'en..

Men chip mener jeg enn sånn som kan gjøre _ALT_ alt fra media til egene programmer! Det har enda ikke kommet, dessverre.

Lenke til kommentar

Kan man fortsatt spille Live med en flashet X360, bare det er orginalspillet du spiller på, eller forsvinner denne muligheten? Nei, forsvinner ikke, men kan være risikabelt mener jeg. Så at det var en i denne topic'en som ble bannet fra EA games pga. online spilling, men tror det var pga. spilling med backup?

Lenke til kommentar
Kan man fortsatt spille Live med en flashet X360, bare det er orginalspillet du spiller på, eller forsvinner denne muligheten? Nei, forsvinner ikke, men kan være risikabelt mener jeg. Så at det var en i denne topic'en som ble bannet fra EA games pga. online spilling, men tror det var pga. spilling med backup?

7479565[/snapback]

Så hvis man ikke spiller med backup cden men med orginal cden fra EA så blir man ikke bannet?

Lenke til kommentar
Kan man fortsatt spille Live med en flashet X360, bare det er orginalspillet du spiller på, eller forsvinner denne muligheten? Nei, forsvinner ikke, men kan være risikabelt mener jeg. Så at det var en i denne topic'en som ble bannet fra EA games pga. online spilling, men tror det var pga. spilling med backup?

7479565[/snapback]

Jeg tror det må ha vært en annen årsak til att han har blitt bannet...

Har testet Burnout Revenge (EA) , test drive unlimited , dead or alive 4 osv og alle funker online.

Det er ingen grunn til "panikk" enda.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Har nå kjøpt meg en Xbox 360 ferdig flashet fra qxl.no :)

Men en ting jeg lurer på, kan jeg brenne ut spill med _NEC DVD_RW-3500AG ATA?

Har hørt så mye i det siste at du må ha en spesiell brenner ect.

 

En annen ting er DVD cd'er, hvordan type er best? Og hvor får jeg tak i dem rimeligst?

 

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Har nå kjøpt meg en Xbox 360 ferdig flashet fra qxl.no :)

Men en ting jeg lurer på, kan jeg brenne ut spill med _NEC DVD_RW-3500AG ATA?

Har hørt så mye i det siste at du må ha en spesiell brenner ect.

 

En annen ting er DVD cd'er, hvordan type er best? Og hvor får jeg tak i dem rimeligst?

 

Takker for alle svar :D

7480641[/snapback]

NEC 3500AG skal funke bra med nyeste firmware.

Beste platene som man kan brenne med er disse.

Det biligste stedet du kan få kjøpt dem på er på weselcd

Lykke til, og husk å les litt før du brenner, er veldig lett å brenne feil.

Lenke til kommentar
NEC 3500AG skal funke bra med nyeste firmware.

Beste platene som man kan brenne med er disse.

Det biligste stedet du kan få kjøpt dem på er på weselcd

Lykke til, og husk å les litt før du brenner, er veldig lett å brenne feil.

7480701[/snapback]

 

Har du noen tips hvordan jeg skal brenne xbox 360 spill? Er det CloneCd som er beste brenneprogrammet? Noen innstillinger jeg må gjøre før jeg brenner et image? :hmm:

Endret av Thogn83
Lenke til kommentar

Jeg har en NEC3550 og skal kjøpe meg en XBOX 360 i morgen.

Jeg har lest igjennom omtrent alle sidene i denne tråden og tror jeg har fortsått alt riktig. Stemmer det at jeg må flashe både DVD spilleren i PC'en og XBOX360'en? Xbox 360'en for å kunne spille av brente spill. Og DVD spilleren i pc'en for å kunne brenne spillene? Jeg skal kun laste ned spill fra torrentleech som jeg går ut i fra er backups ?

 

Er dette riktig? MÅ jeg flashe dvd spilleren i pcen min for å brenne dual layer plater?

 

Jeg vil gjerne vite hva som må gjøres for å kunne spille di spilla jeg vil laste ned før jeg kjøper XBOX :p

 

Her er spilleren på komplett. Teksten sier at den kan brenne dual layer.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314090

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Jeg har en NEC3550 og skal kjøpe meg en XBOX 360 i morgen.

Jeg har lest igjennom omtrent alle sidene i denne tråden og tror jeg har fortsått alt riktig. Stemmer det at jeg må flashe både DVD spilleren i PC'en og XBOX360'en? Xbox 360'en for å kunne spille av brente spill. Og DVD spilleren i pc'en for å kunne brenne spillene? Jeg skal kun laste ned spill fra torrentleech som jeg går ut i fra er backups ?

 

Er dette riktig? MÅ jeg flashe dvd spilleren i pcen min for å brenne dual layer plater?

 

Jeg vil gjerne vite hva som må gjøres for å kunne spille di spilla jeg vil laste ned før jeg kjøper XBOX :p

 

Her er spilleren på komplett. Teksten sier at den kan brenne dual layer.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314090

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

Takk for svar!

7494292[/snapback]

 

 

Du trenger og flashe Xbox360 dvd spilleren med modifisert firmware for og spille backup spill. Du trenger ikke og flashe dvd brenneren din med modifisert firmware, men det er alltid en fordel og ha nyeste firmware.

Med den brenneren skal du klare og brenne backupspill, brenn verbatim plater på 2.4X med clonecd.

 

Trenger du mer info, les her

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Jeg vurderte å kjøpe meg en X360 (Har ikke eid en konsoll siden N64 =)  , Så vurderte jeg selvfølgelig en ferdigmodda / chippa X360. Har kommet over denne nettsiden: http://www.mobilbutikken.com/product_info....products_id=819

 

Denne gjengen reklamerer for en ferdigchippa X360 Premium til 3700,-

 

Saken er at jeg har en DVD-brenner av typen "Plextor DVD recorder PX-712SA SATA OEM" - Vil jeg kunne brenne ut nedlasta spill uten problemer med denne brenneren? 

 

Åsså lurte jeg på om det bare er å laste ned spillene å brenne dem rett ut med et brenneprog som kan brenne image, eller er det noe mer som må gjøres?

 

På forhånd; takk for svar!  :thumbup:

7457954[/snapback]

 

Så lenge dvd-brenneren din ikke støtter DVD+R DL, så må du kjøpe deg nye dvd-brenner (300kr)

 

Du brenner spilla med cloneCD på lav hastighet, 2,4X på double layer kvalitetsplater, f.eks verbatim. Lykke til =)

7459042[/snapback]

 

Takk for svar! :)

 

Så la oss si at jeg henter et spill fra nett, å har denne brennern: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325930 - Å brenner med cloneCD. Da vil alt være i skjønneste orden - sett at jeg har en chippa x360 seff ;)

 

edit: skriveleif

7460182[/snapback]

 

Ja det skal det hvis den kan brenne DUAL LAYER. Men og laste ned spill og brenne er ulovlig. Men det er lovlig hvis man eier spillet selv og gjør det

7461321[/snapback]

 

Takk for svar :) Noen trenger det med teskje vettu :p hehe..

 

Joda, er fullt klar over dette :cool:

7461329[/snapback]

 

de så meget dyre ut.. og med en gang microsoft oppdaterer spillene sine må du betale dem 800 kr til for modifiseringen.. sjekk PM'en din ;)

Lenke til kommentar
Får Xboxen min flashet nå en gang i neste uke, og jeg skal da få kjøpt meg DVD-brenner og dvd-platene jeg trenger til det. Men lurte bare på en ting;

 

Må man ha en spesiell brenner til å brenne spilla? Eller kan man bare kjøpe en "random" på komplett.no e.l.? Noen som har en billig og grei brenner ? (link? :innocent: )

7461829[/snapback]

 

Hei!

 

Etter som jeg forstod skulle hvilken som helst brenner kunne brenne ut spill (Bare den klarer Dual Layer) Men du må vel ha en spesiell brenne til å kunne rippe spilla. Er nevnt i denne tråden .. (Trur det var en Pioneer av et eller anna slag ..)

7461907[/snapback]

 

det stemmer ikke..

 

jeg har testet 5 forskjellige brennere og kun Nec 4551a (og oppover) og Pioneer 111D (og oppover) fungerer utmerket.. Lite-on f.eks. sugde og fikk konsollen min til å slite no jævli med å lese av spillet..

 

Jeg oppfordrer alle her som er interessert i modifisering eller trenger hjelp og ta kontakt med meg.. msnen min er: [email protected] eller email: [email protected] ;)

 

Har skrevet en guide om hvordan brenningen av spill utføres, kan poste den her om det tillates..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...