Gå til innhold

SB-600 fungerer ikke på D50. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg kjøpte SB-600 igår også skulle jeg teste litt idag med D50 først så D200 etterpå (har ikke kommet til D200 ennå)

Men det fungerer ikke på D50, noe jeg gjør feil, jeg fulgte det som stod av innstillinger man måtte gjøre på blitzen også stilte jeg på TTL på cammen, men nada skjer. Noen deler jeg mangler??

Håper noen kan hjelpe meg da jeg iver etter og få brukt blitzen :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det feilen ligger hos meg :p ikke for og være selv kritisk, men har en følelse av det, har jo aldri vært borte i noe større blits en SB-50DX :p

Skrevet

Det skal ikke spille noen rolle hvilken setting du velger på kameraet. Monter blitzen og sørg for at den sitter skikkelig i skoen, skru blitzen på og sjekk at det røde READY-lyset kommer på, velg et modus (f. eks TTL) og knips.

Skrevet
Tror jeg fikk det til nu :)

Kan man ikke bruke den på avstand trådløs??  :blush:

6831341[/snapback]

Hmm.. mener det skal være mulig. Hvis ikke må du trekke kabel =). Har ikke så mye peil på blitz.

Skrevet
D200 har comander mode??

6831431[/snapback]

Det tror jeg. Har ikke testet D200 før, men er rimelig sikker på at den har det. Du finner "commander mode" i menyen under "Flash mode" tror jeg.

Skrevet
Takker ovrebekk :) da skal jeg finne ut resten selv tipper jeg :)

6832301[/snapback]

Litt off-topic til cmi: Kan du være så snill å begrense din bruk av smileys. For meg er det etterhvert blitt et irritasjonsmoment å lese innleggene dine. Tror ikke du oppnår noe særlig med den overdrevne smiley-bruken din.

Nettikette

Skrevet

Kameraet trenger jo ikke ha commander mode for å fyre av en annen blits trådløst. Det holder at den andre blitsen kan trigges av flashet av den interne blitsen til D50'n Men vet ikke om SB-600 kan trigges av annet flash...

Skrevet
Takker ovrebekk :) da skal jeg finne ut resten selv tipper jeg :)

6832301[/snapback]

Litt off-topic til cmi: Kan du være så snill å begrense din bruk av smileys. For meg er det etterhvert blitt et irritasjonsmoment å lese innleggene dine. Tror ikke du oppnår noe særlig med den overdrevne smiley-bruken din.

Nettikette

6832416[/snapback]

Sorry da, om det plager deg så sjukt skal jeg slutte med det.... No more smileys :-)

Skrevet

Må man ha en spesiel type opptikk for og få blitsen til og fungere trådløst på D200? leste noe om et eller annet men husker ikke hva og hvor... Noe som vet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...