1302-S Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Det er mye snakk om sugemotorere her! Hva er egentlig en sugemotor? Er det en forgasser motor? Innsprøytning kan jeg jo ikke tro at det er.. At en forgasser-motor er en sugemotor, det virker jo sinnsykt logisk for meg!! eller? Eller har det noe med forgasser eller innsprøytning å gjøre i det hele tatt.. Syntes det er mange som snakker om det her, men det går i kluss.
kremt Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Enkelt og greit en motor som suger inn luft og bensin uten noen ekstra hjelp som f.eks turbo og kompressor
toth Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Ehm.. Det er vel mer motstykket til innsprøytning? Har ikke nødv. noe med turbo eller komp. å gjøre, men definerer bare at den, som du sier, suger inn, istedet for å få injisert. Man kan vel strengt tatt ha turbo på en sugemotor, altså en uten innsprøytning? Turbo er bare lufta, mens suge/injection går på bensinen.. Etter hva jeg alltid har forstått.
eab Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Som kremt sier så er en sugemotor en motor som ikke får "hjelp" til å fylle sylindrene. Innsprøytning/forgasser har ikke noe med saken å gjøre. Turbo/kompressor er innretninger som hjelper bilen å fylle sylindrene
kremt Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Som kremt sier så er en sugemotor en motor som ikke får "hjelp" til å fylle sylindrene. Innsprøytning/forgasser har ikke noe med saken å gjøre. Turbo/kompressor er innretninger som hjelper bilen å fylle sylindrene 6820405[/snapback] Med andre ord så har ikke en sugemotor noen pustehjelp
1302-S Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 Var ikke heeelt gode svar.. Men skjønner noe av det, men kan ikke si at jeg skjønner alt her
Jarbra Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 En sugemotor er en motor uten noen form for overladning. Hvordan går det ann å misforstå det? En motor som bare har forgasser eller bare har innsprut suger fortsatt luften, mens en motor som har kompressor eller turbo får luften presset inn i sylinderene.
1302-S Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 Nå tolka jeg det iallefall riktig :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå