underground Skrevet 5. september 2006 Rapporter Del Skrevet 5. september 2006 Vet noen hva grensa for å miste lappen i 70 sona er? Ble blinka i boksen rett ved avkjøringa til lilleaker idag. Speedometeret stod mellom 85 og 90. Er dritredd for å miste lappen nå. Var på vei hjem fra jobb. og plutselig skjedde det desverre. Jeg er ingen råkjører så spar dere moralprekener folkens Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. september 2006 Rapporter Del Skrevet 5. september 2006 Omtalt allerede i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=621966 Ikke for å gi moralpreken - men på dette strekket er det 70 Km/t fra før tunnelstart og boksen står etter slutten på tunnelen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. september 2006 Rapporter Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Jamfør Når er det man kjører så fort at man mister lappen så er grensene: 26 km/t eller mer dersom fartsgrensen er 60 km/t eller lavere 36 km/t eller mer dersom fartsgrensen er 70 km/t eller høyere 41 km/t eller mer dersom du kjører på motorvei med fartsgrense 90 km/t eller høyere Forøvrig, må jeg legge til at 85-90 i akkurat før avkjøringen til Lilleaker er en tanke for høyt... Edit: PerB var visst raskere Endret 5. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
underground Skrevet 5. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2006 Er fullt klar over at det var altfor fort. Er ikke akkurat stolt over det. Skulle ikke ta av til lilleaker. Kjørte videre mot drammen. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 5. september 2006 Rapporter Del Skrevet 5. september 2006 Omtalt allerede i tråden:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=621966 Ikke for å gi moralpreken - men på dette strekket er det 70 Km/t fra før tunnelstart og boksen står etter slutten på tunnelen. 6812212[/snapback] Men det er også tunell og nedoverbakke. Ikke så lett og se at det går nedover da og det kan fort tippe litt over grensen. Ikke at jeg forsvarer slikt og selvfølgelig skal man jo hele tiden holde øye på hvor fort man kjører. Men pesonlig liker jeg å ha øynene på veien istedenfor plantet i speedometeret Lenke til kommentar
spitz Skrevet 6. september 2006 Rapporter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Vet noen hva grensa for å miste lappen i 70 sona er? Ble blinka i boksen rett ved avkjøringa til lilleaker idag. Speedometeret stod mellom 85 og 90. Er dritredd for å miste lappen nå. Var på vei hjem fra jobb. og plutselig skjedde det desverre. Jeg er ingen råkjører så spar dere moralprekener folkens 6812193[/snapback] Jeg prøver å svare på spørsmålet i stedet for å komme med disse moralpreknene alle andre holder på med, jeg. Du kjørte helt sikkert etter forholdene og fulgte annen trafikk, og da mener jeg 80-85 i en 70-sone er HELT streit. Du mister ikke lappen for 85-90 i 70-sonen. Dessuten hadde du nok ikke mer enn 80-85 om du hadde 85-90 på meteret. Endret 6. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 8. september 2006 Rapporter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Her er et bilde jeg har scannet av skjema for forenklet forelegg. Her står det hva du får i bot, og hvor fort du kan kjøre før lappen forsvinner! https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=97100 I følge den, må du kjøre 106 km/t eller mer for å miste lappen. Så måler boksen deg riktig (Noe den neppe gjør, pga fradrag for noen % osv..) får du 4900.- i bot, og to prikker! Og er fradragene store, får du 3600.- i bot, og en prikk. Siste er vel mest sannsynlig! Endret 8. september 2006 av Antarctica Lenke til kommentar
underground Skrevet 15. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 Hei igjen. Vet noen hvor lang tid det tar før man eventuellt får boten i posten? Venter i spenning og håper den aldri kommer. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 Det tar nok litt tid, men slapp av. Den kommer. Anbefaler en PDA med GPS hvor alle fotoboksene i landet er plotta inn. Lenke til kommentar
underground Skrevet 15. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Har en garmin nüvi 300 med alle fotoboksene. Problemet var at jeg ikke brukte den da jeg kan veien veldig godt og vet godt hvor boksen står. det var tydeligvis idiotisk av meg. HELVETE. nå fikk jeg varselet om overtredelse av veitrafikkloven. 90 i 70 sona. aldri mer. Endret 15. september 2006 av underground Lenke til kommentar
airguard Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Har en garmin nüvi 300 med alle fotoboksene. Problemet var at jeg ikke brukte den da jeg kan veien veldig godt og vet godt hvor boksen står. det var tydeligvis idiotisk av meg. HELVETE. nå fikk jeg varselet om overtredelse av veitrafikkloven. 90 i 70 sona. aldri mer. 6866656[/snapback] he he, kjedelig å kvise ei ukeslønning atpåtill når man er på jobb. Føler med deg jeg... Lenke til kommentar
underground Skrevet 18. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Heldigvis ikke en hel ukelønning men er faen meg nok ja. Du får kjøre forsiktig så du slipper sånne utgifter. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 hmm gulesider har plotta inn sanne fotobokser i de kjøre kartene sine flotte greier. og du har sikkert ikke nøyaktig speedometer. mange fabrikker som har 5-7 km under vist på speedometeret etter det jeg er blitt fortalt. bilen min har ett avvik på 10km/t ved 70 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 Kult! Så jeg kan ligge i 110, på en motorvei med 80 uten å miste lappen. Ikke gale, men skal si det er litt fort da. Liker å ha kontroll jeg, greit en gang var jeg oppi 100, men en forbikjøring. Man får en saklig bot da, det svir mest. Er vel hovedsaklig økonomiske grunner til jeg ikke ligger over fartsgrensa^^ Lenke til kommentar
underground Skrevet 19. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2006 Jeg er så steinrik at det spiller ingen rolle. :!: Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Er det noen som faktisk vet hva bot osv blir om man sager ned en fotoboks? Mister man lappen eller noe, må nesten vite det! Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Mange fabrikker som har 5-7 km under vist på speedometeret etter det jeg er blitt fortalt. bilen min har ett avvik på 10km/t ved 70 6890677[/snapback] Det er som å stille klokken 4 minutter fremover, for å ikke komme for seint til møtet =) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Er det noen som faktisk vet hva bot osv blir om man sager ned en fotoboks? Mister man lappen eller noe, må nesten vite det! 6908120[/snapback] Grovt skadeverk. Undragelse av bot. Det kan bli både fengsel. bøter og inndragelse. Hva rettspraksis er vet jeg ikke, men du blir ihvertfall sliten 8tar tid å sage ned de stolpene der - og du kan lett bli observert av andre). Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 21. september 2006 Rapporter Del Skrevet 21. september 2006 Jeg sku ikke sage ned, men tar ikke så lang til om man bruker motorsag? Bare lurte jeg..... Men hvis man fester enn helt vanlig teipbit fremfor fartsmåleren og kameraet! Da vil vel bildene blir utrolig uklare! Kan purken finne ut dette så lenge de ikke ser teipen på selve boksen! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2006 trukke det er noen god idè å dra ned fotoboksene. Har sett at det er malt gule smilies på noen av boksene mot kragerø, haha. visst du skal ta midlertidig kverken på en fotoboks så ville jeg nok bare ha dratt noen svarte søplesekker over eller noe i den duren.. Jeg syns ikke boksene er så stort problem at jeg trenger å fucke dem opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå