Gå til innhold

Ps3 leveres uten hdmi og component kabel.


And.rs

Anbefalte innlegg

Du kan se blueray filmer med komponent også i HD opp til 1080i

6806734[/snapback]

Ikke i følge reklamen til Sony. "Copy-protected Blu-Ray video discs can only output at 1080p using an HDMI cable connected to a device that is compatible with the HDCP standard."

 

Og hvilke Blu-Ray filmer vil ikke være kopibeskyttet?

6806765[/snapback]

 

Hmm.. jeg skal oversette for deg jeg. :p

 

Kopibeskyttede blu-ray video disker kan bare vise 1080p mens det brukes en HDMI-kabel som er tilsluttet tilsuttet utsyr som støtter HDCP-standarden.

 

Altså, det gjelder bare 1080p, ikke 1080i og 720p

6808189[/snapback]

Og kvaliteten blir ikke kuttet? Leste et sted at hvis man ikke brukte HDCP, så ble kvaliteten kuttet til en fjerdedel? Men det er mulig jeg har misforstått igjen... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(klippe)

1) Synes ikke det er så galt at det ikke følger med HD-kabler. Da kan folk kjøpe det dem ønsker selv.

(klippe)

2) Nå kan de enkelte entusiastene betale spesifikt for DEN kabelen de ønsker uten at prisen på  PS3 går opp enda mere bare for å dekke alle eventualiteter.

(klippe)

 

6808097[/snapback]

 

1) Det som kanskje er litt galt er at det ikke følger med hd kabler i en hd spillkonsoll. Konsoller har ofte vært synonymt med pick up and play. Ikke som pc, hvor man må finne ut litt hvilket skjermkort, lydkort osv man ønsker, og legge opp til lyd og bilde ut fra det. Komponentkabel er et minstemål man må kunne vente seg med en konsoll som skal kunne kjøre 1080p.

 

2) Det er vel kanskje litt pretensiøst å kalle ps3 kjøpere entusiaster? Suckers with too much cash, kanskje, men entusiast? Hovedtyngden av kjøperne har vel knapt dedikert hjemmekino. Når man sitter i en studenthybel på 15 kvadrat, 17" tv og lyd i stereo er man "average joe", ikke entusiast.

6808252[/snapback]

 

Pkt 2. Entusiastene og DEN kabelen. Det var det jeg mente. Entusiastene kaster kabelen som følger med og kjøper den de vil ha gjerne.

 

Hvis man sitter på en 15 kvadrat hybel med 17'' TV så er jeg usikker hva man vil bruke en HDMI og en komponent kabel til. Ikke så mange HDTV'er på sytten tommer.. (og hvis man da har en sytten tommer monitior istedet så skulle de da også sende med en VGA kabel i tillegg til alt det andre for de som ønsker å spille på en monitor?) Og jeg mener hvis man punger ut 6000 spenn for et tv spill/blueray maskin for å sitte og bare ha en 17 tommers TV med stereo - da er man kanksje også litt entusiast ;) ?

 

Mitt poeng var at ikke la alle betale for alle mulige løsninger når de enkelte har så forskjellige behov. La de som vil ha en billig møkka kabel kjøpe det, og ikke betale 4-500 ekstra for sin ps3 - det ser ikke forskjell på 17 tommeren sin alikevel. De som vil ha en 4000 kroners kabel til sin 30.000 kroners projektor - la de kjøpe det og ikke betale 4-500 spenn ekstra for sin ps 3 med en medium kabel som de ikke kommer til å bruke. Og i hvert fall ikke hvis kabelen da er komponent når de ønsker HDMI eller HDMI hvis de ville hatt komponent.. osv..

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
2) Det er vel kanskje litt pretensiøst å kalle ps3 kjøpere entusiaster? Suckers with too much cash, kanskje, men entusiast?

Synest ein like gjerne kan spare seg for å kalle folk som kjøper "feil" konsoll nedsettande ting.

 

 

Det kan vere paranoiaen min som snakkar her, men er der ein tendens til at den minste negative ting (og ein HDMI-kabel til 130 kroner er ein liten ting) om PS3 blir blåst opp som om det var ei katastrofe for konsollen, medan andre konsollar stort sett slepp unna med sine svakheiter? Meiner t.d. å hugse at XBox 360 hadde problem med å spele av DVD. Veit ikkje kor alvorleg dette var, eller om det har blitt fiksa, men eg lurar på kva reaksjonen hadde blitt om dette gjaldt PS3...

 

Jaja, det er jo positivt å sjå at XBox360-fans er minst like opptekne av PS3 som av sin eigen konsoll. Kanskje det blir PS3-eigarar av dei til slutt likevel... :tease:

 

Kay

Lenke til kommentar
Pkt 2. Entusiastene og DEN kabelen. Det var det jeg mente. Entusiastene kaster kabelen som følger med og kjøper den de vil ha gjerne.

 

Hvis man sitter på en 15 kvadrat hybel med 17'' TV så er jeg usikker hva man vil bruke en HDMI og en komponent kabel til. Ikke så mange HDTV'er på sytten tommer.. (og hvis man da har en sytten tommer monitior istedet så skulle de da også sende med en VGA kabel i tillegg til alt det andre for de som ønsker å spille på en monitor?) Og jeg mener hvis man punger ut 6000 spenn for et tv spill/blueray maskin for å sitte og bare ha en 17 tommers TV med stereo - da er man kanksje også litt entusiast  ;)  ?

 

Mitt poeng var at ikke la alle betale for alle mulige løsninger når de enkelte har så forskjellige behov. La de som vil ha en billig møkka kabel kjøpe det, og ikke betale 4-500 ekstra for sin ps3 - det ser ikke forskjell på 17 tommeren sin alikevel. De som vil ha en 4000 kroners kabel til sin 30.000 kroners projektor - la de kjøpe det og ikke betale 4-500 spenn ekstra for sin ps 3 med en medium kabel som de ikke kommer til å bruke.

 

Dr Peedee

6808716[/snapback]

 

 

Kunne ikke vært mer enig!! :tease:

Lenke til kommentar
Du kan se blueray filmer med komponent også i HD opp til 1080i

6806734[/snapback]

Ikke i følge reklamen til Sony. "Copy-protected Blu-Ray video discs can only output at 1080p using an HDMI cable connected to a device that is compatible with the HDCP standard."

 

Og hvilke Blu-Ray filmer vil ikke være kopibeskyttet?

6806765[/snapback]

 

Hmm.. jeg skal oversette for deg jeg. :p

 

Kopibeskyttede blu-ray video disker kan bare vise 1080p mens det brukes en HDMI-kabel som er tilsluttet tilsuttet utsyr som støtter HDCP-standarden.

 

Altså, det gjelder bare 1080p, ikke 1080i og 720p

6808189[/snapback]

Og kvaliteten blir ikke kuttet? Leste et sted at hvis man ikke brukte HDCP, så ble kvaliteten kuttet til en fjerdedel? Men det er mulig jeg har misforstått igjen... ;)

6808575[/snapback]

Nei, per i dag blir ikke kvaliteten kuttet. Filmene er ikke kodet med det hverken på HD-DVD eller BlueRay.

Legg merke til at det sto kopibeskyttet matriale i den teksten du først henviste til. Og det kommer nok senere. Men jeg mener å forstå på alle reviews av filmer og spillere at dette ikke er trådd i funksjon ennå.

potetgullmannens tanker om saken..(fra mai).

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
2) Det er vel kanskje litt pretensiøst å kalle ps3 kjøpere entusiaster? Suckers with too much cash, kanskje, men entusiast?

 

Synest ein like gjerne kan spare seg for å kalle folk som kjøper "feil" konsoll nedsettande ting.

 

 

6808727[/snapback]

 

FYI så skal jeg kjøpe meg ps3 også, så å kalle den "feil" blir litt... vel, feil. Jeg bare venter til prisen blir grei, og det kommer noen spill som frister.

Lenke til kommentar
FYI så skal jeg kjøpe meg ps3 også, så å kalle den "feil" blir litt... vel, feil. Jeg bare venter til prisen blir grei, og det kommer noen spill som frister.

6808768[/snapback]

Ok. :) Då antek eg du hamnar i kategorien "sucker with too little cash". :p

 

Kay

6808792[/snapback]

 

Egentlig hehe. Det er så mye annet som frister og ikke minst koster, så da gidder jeg ikke bruke kronene på en konsoll som ikke har noen spill jeg har lyst på enda. Vent... Der datt jeg ut av "sucker" kategorien jo :tease:

Lenke til kommentar
Egentlig hehe. Det er så mye annet som frister og ikke minst koster, så da gidder jeg ikke bruke kronene på en konsoll som ikke har noen spill jeg har lyst på enda. Vent... Der datt jeg ut av "sucker" kategorien jo  :tease:

6808821[/snapback]

:) Vel, dersom det er kriteriet, høyrer eg nok ikkje til i "sucker"-kategorien eg heller, sidan der vil vere både spel og filmar eg vil ha allereie ved lansering.

 

Novel, eg gledar meg i alle fall. Fekk preview-DVDen i posten i dag, :D

 

Kay

Lenke til kommentar
Egentlig hehe. Det er så mye annet som frister og ikke minst koster, så da gidder jeg ikke bruke kronene på en konsoll som ikke har noen spill jeg har lyst på enda. Vent... Der datt jeg ut av "sucker" kategorien jo  :tease:

6808821[/snapback]

:) Vel, dersom det er kriteriet, høyrer eg nok ikkje til i "sucker"-kategorien eg heller, sidan der vil vere både spel og filmar eg vil ha allereie ved lansering.

 

Novel, eg gledar meg i alle fall. Fekk preview-DVDen i posten i dag, :D

 

Kay

6808861[/snapback]

 

Bemerk; jeg kalte ingen sucker ved navn. Om du følte trang til å ta det til deg eller ikke, er ikke jeg herre over.

Men jo, det blir fett med ps3 og. Jeg håper bare den synker ned i 3000 innen rimelig tid. Eller hvertfall innen det kommer noen tøffe bilspill og ratt. Tydelig at logitech får til ting sammen med ps.

Lenke til kommentar
Nei, per i dag blir ikke kvaliteten kuttet. Filmene er ikke kodet med det hverken på HD-DVD eller BlueRay.

Legg merke til at det sto kopibeskyttet matriale i den teksten du først henviste til. Og det kommer nok senere. Men jeg mener å forstå på alle reviews av filmer og spillere at dette ikke er trådd i funksjon ennå.

6808756[/snapback]

Ok, det var jo betryggende. :) Også for alle de som har grafikkort som støtter HDCP men ikke kopibeskyttelsen i den. ;)

 

Er det du som er potetgullmannen? :)

Lenke til kommentar
Nå spørs det om ein kan bruke vanlege HDMI kabler til PS3, blir heilt sikkert ONLY FOR PS3 HDMI kabler som ein kan bruka.

6808132[/snapback]

:roll: Igjen stiller eg meg tvilande til spådommane dine...

 

Kay

6808621[/snapback]

 

Hvorfor stille seg tvilende til en spådom som dette? Både PS1 og 2 hadde egen kabel som kun passet til konsollen. Er forskjel på at "kun Sony-kabler vil passe" og kun kabler, Sony og 3. parts, med rette kontakten passer.

Lenke til kommentar

HDMI porten på PS3 er en vanlig HDMI port. For alle andre tilkoblinger trengs det spesialkabler via multi av porten.

 

Tror Sony gjør som MS og legger ved en component/composite kombi-kabel +scart overgang. Synes det virker mest logisk. Bør være med en eller annen form for HD kabel med en konsoll som spiller så mye på HD fenomenet. Hvis ikke bør det komme veldig tydelig fram at en slik kabel ikke følger med.

 

For de som har HDTV uten HDMI synes jeg det er urimelig at de må kjøpe en offisiell component kabel til 200-300kr i tillegg når konsollen koster 5000-6000kr.

Endret av espent
Lenke til kommentar
Nei, per i dag blir ikke kvaliteten kuttet. Filmene er ikke kodet med det hverken på HD-DVD eller BlueRay.

Legg merke til at det sto kopibeskyttet matriale i den teksten du først henviste til. Og det kommer nok senere. Men jeg mener å forstå på alle reviews av filmer og spillere at dette ikke er trådd i funksjon ennå.

6808756[/snapback]

Ok, det var jo betryggende. :) Også for alle de som har grafikkort som støtter HDCP men ikke kopibeskyttelsen i den. ;)

 

Er det du som er potetgullmannen? :)

6808950[/snapback]

 

Øh ja. Jeg er potetgullmannen... selv om potetgull ikke akkurat er det beste jeg veit. Registrerte det domenenavnet uten å tenke meg så godt om..hehe.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Vi hadde da måtte betalt for den uansett er om den var i pakken eller ikke. Sony driver ikke dugnad. Så er i grunnen bedre at me kjøper den utenom, i tilfelle den som følger med ikke er lang nok så slipper man å "kjøpe to kabler"

6809770[/snapback]

 

godt argument.. dessuten så er det noen som skal ha komponent, noen skal ha vga, noen skal ha hdmi, og noen skal ha komponent-hd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...