Gå til innhold

Amobil.no: Fiaskoen Nokia 6280


Anbefalte innlegg

Hei

 

Dere burde skrive noe om hvordan testvinneren Nokia 6280 har fungert i praksis.

 

Dette er sannsynligvis en av de dårligste telefonene som er laget. Når den først virker er den ok, men problemet er at du ikke får glede av den - for den er på verksted.

 

Vi har ikke stort materiale, men Amobil burde kunne skaffe rede på hvor mange av 6280 telefonene som har vært på verksted.

 

Dessuten er servicen fra Nokia Customer Care helt håpløs. Vår 6280 har nå vært i Nokias varetekt i nesten 1,5 mnd. Vi har purret på den mange ganger og vi får stadig nye forsikringer om at den skal komme tilbake (ny). Sist ble vi fortalt at telefonen var sendt til oss for to dager siden - nå har det gått 10 nye dager og ingen telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og samtidig er det veldig mange som er utrolig glade for å ha kjøpt 6280, en mobil som for dem fungerer perfekt og gir masse for pengene.

 

Amobil _har_ skrevet om feilene på 6280 flere ganger.

 

Velkommen til forumet :)

6806447[/snapback]

Takk for velkomsthilsenen !

 

Jeg har ikke sjekket godt nok hva amobil har skrevet tidligere - beklager det.

Har nå lest artiklene og de fokuserer blant annet på en tidlig sw versjon. MEN feilene på 6280 stopper ikke med det - selv med oppgradert sw - har mange Nokia 6280 samme feilen. Vi kjenner 9 personer med Nokia 6280 - 7 av dem har hatt sin telefon inne til rep - 6 av dem har blitt lovet ny telefon før 2. gangs rep.

 

Og i denne situasjonen gir Nokia Customer Care blaffen og lar oss vente i 1,5 måned (hitill) på ny telefon.

Jeg har ringt dem hver uke i denne tiden - og jeg får nye forklaringer hver gang. Nå hevder de å ha sendt telefonen til oss - det har de ikke gjort, men slipper mas igjen noen dager.

 

Hele historien bekreftes av commit.no - som også er fortvilet over situasjonen kundene kommer i.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Er enig i at det hadde vært bra å avdekke hvilke telefoner som plages med mange feil.

 

Dessverre er det så godt som umulig å komme med pålitelige saker om feil på telefoner så lenge verkstedene ikke går ut med reparasjonsstatistikken. Uten det har vi ikke konkrete tall å basere sakene på, og da blir det raskt synsing.

 

Det vi allikevel dekker, er når det er konkrete feil på telefoner, slik det blant annet har vært med 6280 og W810i.

 

Takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
Heisann

 

Er enig i at det hadde vært bra å avdekke hvilke telefoner som plages med mange feil.

 

Dessverre er det så godt som umulig å komme med pålitelige saker om feil på telefoner så lenge verkstedene ikke går ut med reparasjonsstatistikken. Uten det har vi ikke konkrete tall å basere sakene på, og da blir det raskt synsing.

 

Det vi allikevel dekker, er når det er konkrete feil på telefoner, slik det blant annet har vært med 6280 og W810i.

 

Takk for tilbakemeldingen!

6836882[/snapback]

 

Husker for noen år siden da f.eks elkjøp og expert gikk ut å sa hvordan fordelingen var mellom merkene, da var nokia generelt håpløse. Rart at de ikke kan fortelle hvor mange av hvilke modeller som det er problemer med? Eks nokia 3310 som kortsluttet egne batterier, K750i som mange slet med kamera/joystick på eller nå nokia 6280 som nå mange sliter med.

Lenke til kommentar

Er helt enig her, og jeg lurte veldig på i en annen tråd hvordan i alle dager 6280 kunne få terningskast 6 og bli testvinner her samtidig som man er klar over alle feilene det er på denne telefonen. Innlegget ble besvart med at det nå var slutt på feilene etter software oppgraderingen. Vel, det viser seg at dette ikke stemmer likevel. Man burde heller sette inn krefter på å advare folk mot denne telefonen og be de styre langt unna. :(

 

Det finnes alternativer til denne telefonen med de samme egenskapene, så oppfordringen mot å styre unna burde ikke være noe problem. Kanskje Nokia da hadde våknet litt og gitt bedre service til de som sliter med denne modellen... :hmm:

 

Til dere heldige eiere av en 6280 som fungerer feilfritt, se bort fra dette innlegget. Poenget er å unngå at flere personer kjøper denne, og unngå at forhandlere som sitter med restlager av den ikke blir kvitt den. Men for de som absolutt må ha den - kjøp på eget ansvar.

Lenke til kommentar
Hei

 

Dere burde skrive noe om hvordan testvinneren Nokia 6280 har fungert i praksis.

 

Dette er sannsynligvis en av de dårligste telefonene som er laget. Når den først virker er den ok, men problemet er at du ikke får glede av den - for den er på verksted.

 

Vi har ikke stort materiale, men Amobil burde kunne skaffe rede på hvor mange av 6280 telefonene som har vært på verksted.

 

Dessuten er servicen fra Nokia Customer Care helt håpløs. Vår 6280 har nå vært i Nokias varetekt i nesten 1,5 mnd. Vi har purret på den mange ganger og vi får stadig nye forsikringer om at den skal komme tilbake (ny). Sist ble vi fortalt at telefonen var sendt til oss for to dager siden - nå har det gått 10 nye dager og ingen telefon.

6806175[/snapback]

 

 

Det står sikkert et eller annet sted på amobil.no fra før av, men det har seg sånn at størsteparten av feilene med 6280

er grunnet operatørlås og egen software fra operatører.

Ihvertfall er prosenten problemtelefoner mye mindre blant ikke-låste telefoner.

Lenke til kommentar
Hei

 

Dere burde skrive noe om hvordan testvinneren Nokia 6280 har fungert i praksis.

 

Dette er sannsynligvis en av de dårligste telefonene som er laget. Når den først virker er den ok, men problemet er at du ikke får glede av den - for den er på verksted.

 

Vi har ikke stort materiale, men Amobil burde kunne skaffe rede på hvor mange av 6280 telefonene som har vært på verksted.

 

Dessuten er servicen fra Nokia Customer Care helt håpløs. Vår 6280 har nå vært i Nokias varetekt i nesten 1,5 mnd. Vi har purret på den mange ganger og vi får stadig nye forsikringer om at den skal komme tilbake (ny). Sist ble vi fortalt at telefonen var sendt til oss for to dager siden - nå har det gått 10 nye dager og ingen telefon.

6806175[/snapback]

 

 

Det står sikkert et eller annet sted på amobil.no fra før av, men det har seg sånn at størsteparten av feilene med 6280

er grunnet operatørlås og egen software fra operatører.

Ihvertfall er prosenten problemtelefoner mye mindre blant ikke-låste telefoner.

6871095[/snapback]

 

Dette er tilbakevist flere ganger. Blant annet hjelper det ikke å oppgrader SW. Hvorfor er det så viktig for enkelte å forsvare et merke uansett hvor mange feil det er på produktet?

Lenke til kommentar

1. Verkstedene har kontraktfestet forbud mot å gi ut statistikk.

 

2. Det er (med enkelte unntak) stort sett bare Telenor-låste og Entry-brandede 6280'er som sliter med de vanlige feilene.

 

3. Jeg har solgt ca 50 slike telefoner og fått 5 i retur hvorav 1 hadde SW-problemer. Resten hadde knust display.

 

Nokia 6280 hadde ikke trengt å være en flopp, men den er blitt det på grunn av den forferdelige brandingen fra Telenor. Det er ikke Telenor sin skyld, det er et tredje firma som står for den "ekstra" programvaren. Likevel er det påfallende at ingen medier tør å ta en ringerunde til Telenor og NetCom-forhandlere for å høre hvor høy returprosent de forskjellige har...

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Har solgt et betydelig antall 6280 på jobben og ca. 70% av disse har kommet tilbake pga. diverse problemer. Flere av disse igjen har vært på service såpass mange ganger at vi har latt kunde heve kjøpet eller bytte til noe annet. Er liten tvil om at denne modellen har vært en skikkelig skivebom fra Nokia sin side.

 

EDIT: Dette gjelder telefoner både med og uten NetCom branding.

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
1. Verkstedene har kontraktfestet forbud mot å gi ut statistikk.

 

2. Det er (med enkelte unntak) stort sett bare Telenor-låste og Entry-brandede 6280'er som sliter med de vanlige feilene.

 

3. Jeg har solgt ca 50 slike telefoner og fått 5 i retur hvorav 1 hadde SW-problemer. Resten hadde knust display.

 

Nokia 6280 hadde ikke trengt å være en flopp, men den er blitt det på grunn av den forferdelige brandingen fra Telenor. Det er ikke Telenor sin skyld, det er et tredje firma som står for den "ekstra" programvaren. Likevel er det påfallende at ingen medier tør å ta en ringerunde til Telenor og NetCom-forhandlere for å høre hvor høy returprosent de forskjellige har...

 

-snubbel

6875777[/snapback]

 

Det du skriver her strider sterkt mot det andre skriver. Nokia 6280 er en "problemtelefon" enten den er brandet eller ikke.

Lenke til kommentar
Det hjelper de fleste å oppgradere fw jo. Det har vært enkelte feil som har rammet mange, som har blitt skrevet om. Andre feil har oftest forsvunnet etter firmware-oppdateringer.

6875407[/snapback]

Har en kompis som har denne telefonen. Den er ikke brandet til noen som helst. Han har hatt sin inne til service 2 ganger allerede. Begge gangene har det tatt godt over en mnd før han hadde telefonen tilbake. Nå er det problemer med telefonen atter en gagn, og han skal nå heve kjøpet. Merkelig at det kunn er Nokia-fan-boys som ikke opplerver problemer med denne telefonen. Grow up!

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at dette er en problemtelefon med og uten branding. Det som er så jævla irriterende er at ikke Nokia bare kan gå ut og innrømme at de har laget en telefon som ikke fungerer som den skal. Så kan men heller relansere hele 6280. Det må jo kunne gå an å gjøre den bedre, fjerne feil. Det ser jo ikke ut som om de klarer å gjøre firmware noe bedre. Jeg er fortsatt på utkikk etter ny telefon etter at jeg leverte inn min 6280. Jeg har ikke funnet noe ennå som jeg er helt sikker på. Kanskje det blir en k800i. Men av de tlf jeg har hatt så syntes jeg 6280 var vanvittig bra så lenge den varte. Den hadde alt jeg var ute etter. Derfor er det så synd å vite at den er den største problemtlf Nokia har levert fra seg, og fortsatt kommer til å levere fra seg uansett hvor mange de får tilbake. Det har i alle fall gitt meg litt avsmak for Nokia. Hadde de nå hatt guts nok til å gå ut og si at "ja, vi har laget en telefon med altfor mye problemer, og vi skal ta den inn igjen og gjøre den bedre, fordi vi ønsker å være best!". Da hadde det kanskje blitt en Nokia på meg allikevel, men når de bare later som ingenting, og selger som før, da gjør de det ikke for at vi som forbrukere skal få gode telefoner. Jeg ringte til og med til Nokia når min var på verksted, spurte om det var mye feil med disse siden de var trukket tilbake fra Nederland og Danmark sitt marked, og siden det var så mye snakk om feil på den. Når Nokia da svarer at dette er ukjent for de, og at de ikke har hørt om noe særlig feil på telefonen, da blir det for meg prikken over i'en når det gjelder arroganse og dårlig markedsføring. Nei, Nokia skal gjøre det jææævlig godt igjen før jeg går for en ny tlf fra den fabrikken. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Overhodet ikke meningen å forsvare Nokia, er selv mest glad i HTC (...). Poenget mitt her er at brandingen HAR noe med saken å gjøre, men det har blitt helt stille rundt det helt siden en ansatt i Elkjøp brøt taushetsplikten og plapret til media.

 

Ja, det er også feil på ikke-brandede 6280'er, men det er langt flere feil på de som har Telenor-branding.

 

Lord Swag skrev "EDIT: Dette gjelder telefoner både med og uten NetCom branding."

Det finnes ikke 6280 med NetCom branding. Det finnes NetCom-låste, men operatørlåsen har ingenting med branding å gjøre.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...