Gå til innhold

2 windows problemer: Oppstart og Plug and Play


Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet fra en piratkopiert XP Professional til en orginal XP Home... To ting jeg har irritert meg over er:

1 - Oppstarten

Syns denne bruker lengre tid enn den forrige... Kjører med akkurat samme hardware, men har fått ny harddisk (lik hastighet som den gamle, men 150Gb større) Der jeg syns den bruker lang tid er når XP logo'n vises på svart bakgrunn, og den grønne stripa "loader". Tar over ett minutt (til sammenlikning tok det ca. 30 sekunder med Professional) Hva er feil?

 

2 - Plug and Play

Får ikke installert min mp3-spiller... Tidligere plugget jeg den inn og alt var klar til bruk. Nå får jeg opp menyen om Installasjons CD, altså veiviseren... Hvorfor installerer den seg ikke selv nå?

 

Har brukt den nye XP versjonen i bare noen dager... Har det noe med oppdateringer, eller brannmurer (Norton AV) og gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Slett innholdet i denne mappen C:\WINDOWS\Prefetch da skal alt gå mye fortere. Hvorfor vet jeg ikke.

2: Kobl til mp3 spilleren, gå inn på enhetbehandling under Kontrollpanel-->System-->Maskinvare. Der vil spilleren stå med et gult spørsmålstegn, dobbelklikk på den og trykk der det står last inn driver på nytt.

 

Håper noe av dette hjelper.

Lenke til kommentar

Skal se på Prefetch mappa etterhvert... Send gjerne andre forslag på hvordan oppstarten skal gå fortere:)

 

At jeg gjør dette som du anbefaller hjelper meg dessverre ingenting, for hadde jeg hatt en driver hadde det jo ikke vært noe problem. Når jeg gjør dette kommer bare "oppdaterings veiviseren for maskinvare" opp, på samme måte som da jeg plugger den i... Hvorfor finner den ikke driveren automatisk fra nettet som før? Det er jo det Plug and Play skal gjøre...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Herlig. Hjalp det med Prefetch mappen?

6812394[/snapback]

 

Jeg forsøkte rådet, og det eneste som skjedde var at under restart kopiertes samme antall nye filer inn i prefetchmappen ...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...