Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må hele tiden fornye ip adresse, hvorfor?


Anbefalte innlegg

Har 3 bærbare pcer på trådløst nettverk, 2 windows og 1 mac.

Macen har jeg ikke noe problem med, men med windowns^^ må jeg hele tiden reparere tilkoblingen på.

 

Kan dette ha noe med at routern ikke klarer å holde kontakt med alle pcene samtidig? Routern er en Topcom Skyr@cer 108mbps, den burde da duge.

 

Det er utrolig irriterende å hele tiden måtte reparere tilkoblingen på laptopene, men en annen ting er jo at macen ikke har noe problem?

 

På forhånd takk for all hjelp jeg kan få.

 

Mvh Toran

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Automatisk konfigurere IP-adresser

Hvis du til vanlig har en statisk IP-adresse, men må bruke DHCP hjemme eller på andre steder, er det ganske frustrerende å måtte sette tilbake til de gamle innstillingene gjennom en rekke dialogbokser gang på gang.

Følgende skript vil sette opp en statisk IP-adresse for deg automatisk, eller ved at du skriver inn adressene i dialogbokser – du vil slippe å måtte trykke deg inn i Nettverksinnstillingene. Ved kjøring av skriptet får du to valgmuligheter: 1) det vil tilegne en adresse som er hardkodet inn i skriptet, eller 2) det vil spørre deg om adressen, nettmaske, og gateway. Hvis du vanligvis bruker den samme statiske adressen, er det veldig enkelt å dobbelklikke på skriptet og sette opp en statisk IP-adresse.

Du trenger ikke lenger å knote i Nettverksinnstillinger hver gang du skal sette opp en ny IP-adresse. Klikk her for å laste ned et Word-dokument hvis du har problemer med å kompilere scriptet.

http://www.pcworld.no/filguiden/files/k.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...