Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerreim eller kjede på Peugeot 307?


Hovis

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en 2004 modell Peugeot 307 og lurer på om det er registerreim eller kjede på denne bilen? Har søkt på internet men finner det ikke ut noe sted. Har sendt mail til Peugeot, men venter fortsatt på svar. Håper noen her inne kan hjelpe meg.

 

En annen ting med bilen min er at det i 3 gir kan virke som at den "lugger litt". Er mest tydelig de første kilometrene jeg kjører. Kan dette være motorfjusk? Bilen har stått rolig en stund nå (lite kjørt de siste månedene). Kan dette også spille inn på dette??

 

Håper på hjelpende svar.

 

Mvh

 

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den har registerreim,men det er forskjell på intervallene om du har diesel eller bensin.

6796602[/snapback]

Jeg har bensinmotor. Men det står ikke noe om dette i serviceboken eller lignende. Får ta en prat med Peugeot en dag så man får et svar på når ca denne bør skiftes.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

120.000 km/ 5 år var det når den kom,men de forandrer jo hele tiden.Nå har VAG gått ned til at reimen skal skiftes uansett hvert 4 år selv om bilen ikke er kjørt mer en f.eks 3000km.Da hjelper det ikke å komme å klage på at reimen røyk på 70000km etter 4 år og 1 måned.Det er eieren av bilen som skal holde seg informert om dagens intervaller og ikke det som står i servicehefte.

Lenke til kommentar
120.000 km/ 5 år var det når den kom,men de forandrer jo hele tiden.Nå har VAG gått ned til at reimen skal skiftes uansett hvert 4 år selv om bilen ikke er kjørt mer en f.eks 3000km.Da hjelper det ikke å komme å klage på at reimen røyk på 70000km etter 4 år og 1 måned.Det er eieren av bilen som skal holde seg informert om dagens intervaller og ikke det som står i servicehefte.

6796787[/snapback]

Tusen takk for svar. Har du peiling på ca pris på skifte av denne på et Peugeot verksted. Er jo enda 2 år til jeg bør skifte, så kan jo muligens forandre seg? Men da får man ta høyde for at den skal skiftes hvert 4 år.

Lenke til kommentar

Dette var svaret jeg fikk fra Peugeot:

 

Alle Peugeot 307'er har registerreim.

På din bil skal den skiftes etter 120.000 km. eller 5 år.

 

Må vel gå utfra at det er dette som stemmer da. Regner med at verkstedet til Peugeot er oppdatert på dette feltet.

 

Mvh

 

Håvard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...