Gå til innhold

HW-Lan 06: FAQ for Hw-LAN '06


ovinn

Anbefalte innlegg

Heihei,

 

Det er mange spørsmål som blir spurt opp igjen i tråder der det står svar fra før, opprettet mange like tråder osv osv, derfor laget jeg en liten FAQ med spørsmål jeg så ble stillt i forumet. FAQ'en som ligger på lan.hardware finner dere Her (De tar ikke opp samme spm.)

 

 

FAQ for Hw-LAN 2006

 

Q: Er det noen aldersgrense?

A: Nei, men anbefalt aldersgrense er 14 år, er du under 14 må du ha med godkjennelse av foreldre.

 

Q: Hvor stor plass får vi?

A: 80cm bredde, 60cm dybde

 

Q: Går det ann på ha med hylle (Spacesaver) på LANet?

A: Ja, det er mulig men jeg vet ikke om de kan skrus fast i bordplatene, det kommer ann på hvilke bordplater som blir valgt

 

Q: Hvor mye strøm får vi?

A: 1 amp (ca. 230W)

 

Q: Får vi ha med hvitevarer (micro, vannkoker, kaffetrakter o.l.)?

A: Nei, hvitevarer er forbudt da det drar endel strøm.

 

Q: Er det lov med høyttalere?

A: Ja, bare du beviser at de ikke drar over 1 amp (sammen med pcn, skjermen og alt det andre du skal ha med deg) :) ??

 

Q: Vil det stå stoler der?

A: Ja, men de er ikke av beste kvalitet, egen stol anbefales hvis du vil sitte godt

 

Q: Hva bør man ha med på Hw-LAN?

A: Pakkeliste

 

Q: Når kommer Seat-Map?

A: Når vi vet hvordan ting skal stå osv, og når PTN får lastet opp:)

 

Q: Hvordan komme seg dit?

A: Du kan ta tog til Oslo S, og buss videre derfra

 

Q: Hvordan er det med busser fra Oslo S?

A: Info

 

Q: Hva med egne Hw-busser?

A: Det er ikke avklart enda, men har du ønsker om sted så post her

 

Q: Er det noen siste frist for kjøp av billett?

A: Nei, det selges billetter så lenge det er igjen!

 

Q: Minibank på LANet?

A: Vet ikke sikkert, men vi jobber med saken.

 

Q: Vil det bli tilgang til kaffe under LANet?

A: Ja, vil helst bli det, og hvis ikke så er det en Statoil-stasjon i gåavstand fra hangaren.

 

Q: Hvordan er det med nettverk?

A: Satser på 10 Gb Backbone og 1 Gb nettverk

 

Q: Vil det være tilgang på vannkokere og microbølgeovner?

A: Ja, ganske så sikkert vil det være det. Oppdaterer når det er sikkert.

 

Q: Hva skal jeg sove på/i og hvor kan jeg sove?

A: Sovepose/Dyne og liggeunderlag/madrass fungerer godt det. Det er laget egne chill-out områder du kan sove og slappe av på :) Ellers er det mange som liker stolen og tastaturet.

 

Q: Burde jeg ha med noe ekstra ledninger?

A: Om du har med en skøteledning som har plass til å drive all strømmen du trenger og har minst en av hver ledning du trenger går det nok bra.

Mpx selger sikkert noen ledninger hvis det trengs.

 

Q: Lurt med ekstra tastatur/Mus/Musematte/?

A: Om du liker å helle Cola i tastaturet, slenge musa veggimellom og slå i Icemate'n din, så ja.

Dette er opp til deg selv. Hvis du stoler på at utstyret kommer til å holde ut hele LANet trenger du ikkenoe ekstra. Mpx selger sikkert noe utstyr hvis det skulle være nød.

 

Q: Headsett er vel lurt å ha med seg?

A: Korrekt. Det er kjekt til spill og musikk. Det kommer nok til å være en del støy der. Veldig greit å kunne overdøve det. Det kan også være veldig lurt med ørepropper, pga støy ;)

 

Q: Er det stor sjangs for at noe skal bli stjålet, av høy verdi?

A: Jeg tviler på at noen kommer og tar med seg maskinen din. Såpass ille tror jeg i ikke det er. Det sitter uansett mange rundt deg, og hvis de plutselig ser at noen andre stikker av med den tror jeg de tar seg til mot til å si fra.

Løse ting som mus, ekstern harddisk osv. kan det være verre med.

Her må vi bare kunne stole på hverandre. Kan legge til at under TG i år ble det stjålet tilsammen 1 rapportert ting - et kamera :)

 

Q: Hvordan starter det? Møte opp, vise billett, gå inn med maskin og sånn?

A: Du kommer, viser ID og billett, og så går du inn for å finne din reserverte plass. Det er reservering av plasser på partyticket.net

 

Q: Når burde man sove?

A: Når du er trøtt vel?

 

Q: Lurt med skap eller lingnende med lås til å låse inn verdisaker osv?

A: Det kan være lurt. Bare den ikke er så liten at noen kan ta med seg hele ;)

Anbefaler å ha på deg verdisaker som lommebok, mobil osv hele tiden.

 

Q: Hvor mye penger er det lurt å ha med?

A: Det avhenger om du skal kjøpe noe spesielt (Hw o.l.) eller bare handle mat. Tviler på at, hvis du har med litt mat de første dagene, at du trenger mer enn 1000,-. Det er reklamert for at det skal koste rundt 50,- dagen å spise sundt, så vil du sikkert ha litt snop og godvarer som er å få kjøpt.

 

Q: Vil det være mye kø i dusjene?

A: Spørs på hvor mange som dusjer om gangen, det vil vel gå greit tenker jeg. Det er planlagt oppsetting av buss til/fra en badehall, der vil det foregå noen konkuransser og det vil være mulighet for bading o.l. Det er ikke helt sikkert enda, men ganske sikkert :) Ellers vil det være nok av dusjer tenker jeg, det vil også "være morsomt å dusje!", sa Claes i et intervju! (Hva han nå mener med det.. :p )

 

Q: Hva trengs for å koble opp til nettet? Får man en CD-Rom som fikser det?

A: Du trenger den kabelen som du kobler inn i modemet ditt. Gjerne en lang versjon, om du kommer en del bort fra Switchen. Også disse kablene kan trolig kjøpes på LANet, tipper Mpx har salg av sånt.

 

Q: Syk - stor sjans?

A: Kun litt større enn normalt. Om du spiser sunt og drikker en god del vann går det nok greit.

Det er mange mennesker samlet på ett sted, men jeg har aldri opplevd noen pest på noen LAN.

 

Q: Hvor mye ekstra plass til bager o.l. får vi?

A: Det er ikke lurt å ha med seg altfor mye, personlig erfaring sier at man bruker kanskje 1/3 av det man har med av klær. Men skulle det bli krise har du jo under bordet, oppå bordet (Spacesaver o.l.) og kanskje litt bak, hvis det ikke kommer altfor mange så skal det være litt plass til å sette bak eller ved siden av stolen.

 

Q: Vil det bli varmt inne i hangaren, som på TG?

A: Det er bare å vente å se. Tviler på det, så skal nok gå bra :)

 

Q: Er det lov å ha sex i Chill-Out området?

A: Husk nå at dette regnes som offentlig område, og regler deretter.

 

------------------------------

 

Flere spørsmål du syns burde være med? Endringer jeg ikke har fått med meg? Skriv her! :)

 

Øyvind

EVENT::LIVE

 

Takker spesielt Tomat-Ulf for fine innslag! :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare nevne at det ser litt stygt og uoversiktelig ut når det er i den CODE-tingen.

6795661[/snapback]

Skal fikse det :)

 

Q: Er det lov til å ha med seg høytalere?

 

savnes :(

6796153[/snapback]

Vel, så lenge det ikke drar mer enn 1 amp tilsammen med pcn, skjermen og det andre du skal ha med, så tror jeg ikke det er noen begrensninger på det :)

 

Eller?

Lenke til kommentar
ikke skyt meg nå, men 1amp @ 230V er ikke 500W? :p

6802153[/snapback]

 

True Dat! :) Er vel sånn ca akkurat 230W.

Men ingen som bruker mer, en bruker bruker ca 100w på idle(filmer dvd nedlasting).

 

 

Og resten kan man regne seg til :) Bruker aldri så mye strøm anywayz.. Er veldig sjeldent at alle på rekka di spiller spill som krever sinnsykt med ressurser hele døgnet

Endret av WiSLE
Lenke til kommentar
Hjelp! Jeg er forvirra. Kan jeg koble en 40 watts kjølebag til min PC da? Altså 230 watt pr person er i grunnen ganske lite. Så hvor mye bruker den egentlig? Hva er vitsen med 500 watts PSU når det ikke blir brukt mere enn 100 watt?

6807597[/snapback]

Vel, det er egentlig et veldig godt spørsmål; Hvorfor 500W når den bare bruker 100W til normal bruk?

Vel, for min del var det fordi da slipper jeg masse ekstra-koblinger osv, man får jo mere kabler med en 500W enn det man gjør med en 300W f.eks.

 

Uansett, du kan ikke det nei, som blir sagt under her:

 

Nei, du kan ikke koble til en kjølebag til PC'n. Effektforbruket skal helst ikke høyere enn nødvendig, og en kjølebag bruker 40w uansett om du kobler den rett i strømkontakten eller via strømforsyneren til PCn din. Hvitevarer, uansett tilkobling, er vel bekreftet uønsket fra TECH::PWR. E-L?

6807667[/snapback]

Helt korrekt! Pwr-Crewet bannlyser all form for hvitevarer på LANet uansett, har du med deg må du regne med at du enten må sitte å se på den resten av LANet eller at de tar den. Hvertfall det som er blitt sagt, skjønner de godt jeg. Skulle halparten av folkene hatt med en micro ville det blitt sykt mye strømforbruk :p

Lenke til kommentar

Nja, hvis du ser på specs på en 300W og en 500W så får du med flere kontakter da hvertfall, og da blir det jo lettere å plassere ting og skjule kablen etterpå.

 

Det er jo loddet på flere kabler på kretskortet(elns) i PSUen på en 500W, det har jeg da sett selv.

 

Hva tenkte du på med "i teorien"?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...