Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Intrenger på trådløstt ruter. Hva er Portmapping?


Anbefalte innlegg

Oppdaget at det har vært "gjester" på det trådløse nettet mitt. Sjekket loggen på ruteren for å sjekke om noen skade var skjedd og fant disse hendelsene som jeg syns så litt mystiske ut:

 

UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.4 (Success)

 

FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

 

Er dette noe å bry seg om eller er det helt ufarlige/normale hendelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdaget at det har vært "gjester" på det trådløse nettet mitt. Sjekket loggen på ruteren for å sjekke om noen skade var skjedd og fant disse hendelsene som jeg syns så litt mystiske ut:

 

  UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.4 (Success)

 

  FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

 

Er dette noe å bry seg om eller er det helt ufarlige/normale hendelser?

6795054[/snapback]

 

Hvis det ikke er din lokal-ip og du ikke ikke har slettet brannmursregler ville jeg nok brydd meg om det. Det kan virke som noen har gjort endringer i ruteren din for å få ulike programmer på nett gjennom deg. Jeg ville resatt ruteren, slått av UPnP, satt opp ruteren på nytt og kryptert det trådløse sambandet.

Lenke til kommentar
Missbruke PNP?

PNP er jo lagd for og la klienter på _innsiden_ av routeren åpne porter, har du uønskede klienter på innsiden er det nok andre ting enn pnp man bør bekymre seg om.

6799993[/snapback]

 

Hehehe... Sant så sant!

 

Jeg ville, som foreslått ovenfor, endret passordet på ruteren. I tillegg ville jeg slått på kryptering dersom dette ikke er satt på. Dersom de har knekt krypteringen kan du bare endre wep/wpa nøkkelen.

 

Personlig hadde jeg nok venta til de logget seg på neste gang og hatt det litt artig med dem. Satt opp en egen dns feks og porta dem til alle slags sider ;)

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Missbruke PNP?

PNP er jo lagd for og la klienter på _innsiden_ av routeren åpne porter, har du uønskede klienter på innsiden er det nok andre ting enn pnp man bør bekymre seg om.

6799993[/snapback]

 

Hehehe... Sant så sant!

 

Jeg ville, som foreslått ovenfor, endret passordet på ruteren. I tillegg ville jeg slått på kryptering dersom dette ikke er satt på. Dersom de har knekt krypteringen kan du bare endre wep/wpa nøkkelen.

 

Personlig hadde jeg nok venta til de logget seg på neste gang og hatt det litt artig med dem. Satt opp en egen dns feks og porta dem til alle slags sider ;)

 

*Tronaldo*

6800029[/snapback]

hehe, en annen idee hadde vært å brukt et snope program for å få tak i eposten deres. Da vet du hvem det er, du kan da også sette spamfilteret ditt til å forvarde all spam til den eposten :D

Lenke til kommentar

Hehehe... Sant så sant!

 

Jeg ville, som foreslått ovenfor, endret passordet på ruteren. I tillegg ville jeg slått på kryptering dersom dette ikke er satt på. Dersom de har knekt krypteringen kan du bare endre wep/wpa nøkkelen.

 

Personlig hadde jeg nok venta til de logget seg på neste gang og hatt det litt artig med dem. Satt opp en egen dns feks og porta dem til alle slags sider ;)

 

*Tronaldo*

6800029[/snapback]

hehe, en annen idee hadde vært å brukt et snope program for å få tak i eposten deres. Da vet du hvem det er, du kan da også sette spamfilteret ditt til å forvarde all spam til den eposten :D

6800091[/snapback]

I like the way you think! Det der var jo en fantastisk ide! Kanskje sette opp en maskin som FW med alt åpent og full logging?

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...