Gå til innhold

Rot med partisjoner


Anbefalte innlegg

jeg har 2 harddisker, har alltid hatt windows på den ene, på c:. men det ble en liten feil på den partisjonen så jeg innstallerte windows på den 2. hddn. nå er windows havnet på E: og det er blirr rot i alle partisjonene, jeg prøvde å fikse det med aconis disk director, men det gikk ikke. ble bare mer rot.

finnes det no program eller noe som kan løse dette problemet? kansje et program på en cd som starter opp uten windows(?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle,

 

det er fortsatt slik at den første partisjonen på den første (masterdisken) blir automatisk til C: - det kan partition magic ikke gjøre noe med heller.

 

Men partition magic kan flytte din windows installasjon til denne partisjonen. Men egentlig er du jo da bare tilbake til utgangspunktet.

 

Jeg skulle gjerne visst hva slags feil på den partisjonen - eller mener du disken?

 

En disk = opp til flere partisjoner.

 

Hva skjer hvis du bare bytter rekkefølge på disse 2 diskene? Hvis de henger på samme kabel (ikke s-ata) må du bytte den ene fra master til slave og omvendt. Endre også rekkefølgen for tilkobling på kabel.

 

Da skulle E: plutselig være C:

 

Hilsen,

bit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...