Gå til innhold

dell d520 14,1"


doofhetz

Anbefalte innlegg

Er det noen som har denne laptop`en som kan si noe i henhold til støy og varmeutvikling og evt. andre ting? Jeg vurdere å bestille 14,1" xga med 1024x768, men er litt usikker på om skjermen er for dårlig. Laptop`en skal kun brukes til skolearbeid,surfing på nett, nedlasting og filmtitting.

 

Noen tips/erfaringer?

 

 

-på forhånd takk for svar-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Den er VELDIG stillegående

- Skjermen er utrolig klar og lyssterk, og veldig behagelig å se på (har 15" SXGA+ skjermen, anbefaler denne fremfor xga)

- er generelt rask og kraftig, bortsett fra skjermkortet (Intel GMA 950) som kun klarer drøyt 4000 poeng i 3DMark01 (har målt dette selv).

Lenke til kommentar
80GB 5400. har en annen pc med 60 gb 7200, merker ingen forskjell i støynivå, ettersom jeg rett og slett ikke hører noe lyd i hele tatt fra noen av diskene :p

6813277[/snapback]

du har andre støykilder som overdøver diskene regner jeg med? De mest stillegående diskene pr i dag er 40gb disker fra "forrige generasjon"(de fleste diskene i norske butikker) med single platter og generelt single platter disker. Min info er hentet fra silentpcreview.com
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Dell'en med 80gb 5400 har prosessorvifte som går på lavt turtall, mulig den overdøver harddisken, lyden er uansett såpass lav at den ikke høres. Den andre maskina, en Compal CL56 med 60gb 7200 er fullstendig lydløs ved vanlig skrivebordsbruk. Prosessorvifta går ikke så lenge jeg ikke kjører tunge programmer, og harddisken har jeg aldri hørt noe til. Det eneste som lager lyd i den er DVD-brenneren, som bråker som ett uvær de gangene jeg bruker den.

Lenke til kommentar
Jeg vurdere å bestille 14,1" xga med 1024x768, men er litt usikker på om skjermen er for dårlig.

6774856[/snapback]

 

Hei. Lurer på det samme angående 14.1" XGA konfigurasjonen. Registrerer at SXGA skjermen skal være meget bra, men av budsjett hensyn er jeg også åpen for 14.1" konfigurasjonen dersom den er i samme klasse som SXGA skjermen. Trenger en god skjerm for tekst/koding i første rekke. Etter Uninett avtalen nå i høst må det etterhvert bli mange studenter som sitter med denne grunnkonfigurasjonen? Hadde vært flott om noen har erfaring med 14.1" konfigurasjonen og kan uttale seg.

:)

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

 

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...