KeyanZa Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 hey, driver å instalerer det no. lurte på om det er noen patch eller noe som jeg må laste ned? helt ny på dette spillet, trenger hjelp
RRhoads Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 (endret) hey, driver å instalerer det no. lurte på om det er noen patch eller noe som jeg må laste ned? helt ny på dette spillet, trenger hjelp 6771940[/snapback] ja, last ned den offisielle patchen og oscuro oblivion overhaul modden. EDIT: Link til Oscuro Oblivion Overhaul modden, husk at du skal ha versjon 1.3 Endret 30. august 2006 av RRhoads
Teodorull Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 husk, du MÅ ikke laste ned noe som helst. OOO-moden forandrer en masse ved oblivion så hvis du vil nyte spillet uten noe kluss i starten bør du vente litt med den. Den offisielle patchen BØR du laste ned. Lykke til videre i livet/spillet
_nicholas Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 husk, du MÅ ikke laste ned noe som helst. OOO-moden forandrer en masse ved oblivion så hvis du vil nyte spillet uten noe kluss i starten bør du vente litt med den. Den offisielle patchen BØR du laste ned. Lykke til videre i livet/spillet 6772562[/snapback] Enig med egruuler! Ikke last ned OOO-patchen med en gang
Kuroneko Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Uenig. OOO-modden virker ikke (vel, det er mulig, men det går ikke så bra) med gamle karakterer. Og "vanilla"(altså uten modifikasjoner) oblivion har en forferdelig irriterende feature: Hele verdenen blir sterkere i takt med karakteren din. Dette gjør at spillets oppgaver snarere blir vanskeligere enn lettere om du venter til karakteren din er sterkere med å forsøke dem, og slik mister du følelsen av progresjon når karakteren din utvikler seg. I tillegg bryter det med innlevelsesfølelsen at alle banditter plutselig får ekstremt verdifullt utstyr, at vaktene i byer _alltid_ er x nivåer sterkere enn deg, osv, og for å være helt ærlig er det ikke moro å aldri stå i fare for å bli fullstendig grisebanket tidlig i spillet heller. OOO reparerer dette, slik at fiendene har en viss styrke gjennom hele spillet, og du som spiller i begynnelsen er svakere enn de fleste utfordringer, og etterhvert, forhåpentligvis, blir sterkere. Slik rollespill bør være. I tillegg legger OOO til en mengde nye nydelige gjenstander, fiender, osv.
KeyanZa Skrevet 30. august 2006 Forfatter Skrevet 30. august 2006 (endret) nettopp begynt å spille. springer rundt som en tulling, hehe. lurte bare på hvordan jeg kan bli vampyr? (ja jeg digger den rasen) noen sa det var mulig å velge det i begynnelsen men det har jeg ikke funnet ut noe om.... jeg har nettopp kommet til der jeg skal velge mange forskjellige ting jeg skal kunne, og jeg kunne lage en egen en,... (når jeg laster ned patch, hvor skal jeg legge dem? noen spess mappe?) trenger litt hjelp her Endret 30. august 2006 av KeyanZa
Esperados Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 nettopp begynt å spille. springer rundt som en tulling, hehe. lurte bare på hvordan jeg kan bli vampyr? (ja jeg digger den rasen) noen sa det var mulig å velge det i begynnelsen men det har jeg ikke funnet ut noe om.... jeg har nettopp kommet til der jeg skal velge mange forskjellige ting jeg skal kunne, og jeg kunne lage en egen en,... (når jeg laster ned patch, hvor skal jeg legge dem? noen spess mappe?) trenger litt hjelp her 6773758[/snapback] litt info her IGN
Lakus Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Masse info på Wikipedia, bare og klikke seg rundt
KeyanZa Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 trenger litt info om forskjellige ting går det an å sikte med bue? eller er det kun holde inne venstre muse knapp? finnes det andre måter å angripe på? (med sverd/øks) eller bare venstre museknapp? hvilken addons bør jeg bruke? hvor finner jeg tyve guilden? kan vakter vite at jeg stjeler noe vis ingen ser meg? ble tatt av en vakt i en annen by enn der jeg stjal noe, hvorfor stikker hesten min altid av når jeg går av den? ( ja jeg stjal den) må jeg kjøpe tau eller noe slik at den ikke går bare? når jeg laster ned addons patch, må jeg da begynne på ny char for den skal funke? takker for svar og hjelp gjerne kom med noen tips oxo
hugRmunR Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Du kan sikte med bue ja... Og angrep er bare button bashing... Eller holde inne for kraftigere angrep... Hesten rømmer tilbake til eieren tipper jeg... Og vakter er synske i spillet (for å si det sånn)
Daye.04 Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 (endret) I og med at jeg ikke er helt sikker på holdbarheten til Northern sitt svar ( no offense) tankte jeg at jeg like godt bare kunne ta alle med denne posten (selv om jeg svarer på samme spørsmål som Northern, betyr det ikke at jeg synes det er en lack of tilstrekelig informasjon, bare at jeg er for lat til å sjekke ) - Ja. Eller. Nei... Avhengi av hvordan du ser det. Uansett, hvis du ser med first-view perspektiv, så sikter du alltid. Du ser jo fortsatt crossair'n. Å holde inne skyte knappen tillegger ikke noe annet enn at du drar fram en pil og gjør deg klar. - Grunnleggende, er det bare venstre museknapp.. Men jeg er veldig sikker på at du kan endre det i "controls" under "options" - Det kommer ann på hva du vil ha forandret på/lagt til på hjemmesiden til TES (Tror jeg) er det fler addons.. Skjønt de må du betale for. De uansett legger til ting som dungeons, hestearmor og hus. En (som nevnt tidligere i topic'en) forandre nesten hel konseptet, og gir en helt ny spill erfaring. Om du misliker ting som at alle leveler med deg, og stuff. Da kan det være en idé å legge til den.. Kal OOO- patchen. Det er også en annen patch for dem som vil spille multiplayer-Oblivion. Det er også en player-made addon, ergo gratis. Jeg har ikke noe further info om den annet enn at den ennå er ganske limited. Har desverre ikke link til den, men kan provide det om ønskelig - Ja, desverre kan de det. De har en.. Du kan si... "Feeling" en bommert som jeg synes bare legger til i rekken av dem fra TES. Hvilket virker til skuffelsen av opplevelsen til Oblivion.. Desverre - Den stikker av fordi du har stjålet den. Det synes jeg egentlig er vel og bra, fordi da er ikke livet som kriminel en dans på roser. ( Og besides. Hesten får jo mer følelse av at du er eiern den skal følge etter hvis eier'n sier det, hva? ) - Nei... Ikke de jeg har prøvd. Men. Selv om TES har gjort et par som jeg vet jeg ikke er alene om å synes er et par bommerter, så vil det alltid ligge høyt, på grunn av at resten av selve spillet fortsatt er utrolig bra Endret 2. september 2006 av Nebur89
hugRmunR Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Var sløv når jeg svarte xD Men er jo igrunn slik jeg beskrev det da =P (spilt Oblivion en del, men gikk lei)
KeyanZa Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 Har lastet ned den offisielle patch, og EDIT: Link til Oscuro Oblivion Overhaul modden, husk at du skal ha versjon 1.3 men spillet låser seg med jevne mellomrom, og noen ganger blir grafikken helt mess up... pc skal drive det uten problem. så regner med det er en bug eller noe slikt? noen tips?
hugRmunR Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Oblivion er dessverre et utroli ustabilt spill... Jeg fikk mange rare grafikk feil selv, men låste seg aldri her
Daye.04 Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Var sløv når jeg svarte xD Men er jo igrunn slik jeg beskrev det da =P (spilt Oblivion en del, men gikk lei) 6791536[/snapback] Sikkert.. Men jeg synes bare et av svarene dine var litt grunne..
tom watt Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 hvordan får jeg opp dxdiag ? 6792135[/snapback] Skriv dxdiag i start--->run (start-->kjør) Jeg har forresten bestemt meg for å spille Oblivion igjen etter noen måneder med datatrøbbel og system recovery. Finnes det en oppdatert guide til hva jeg burde laste ned av patcher og mods? Jeg vil egentlig ikke ha så mange forandringer fra orginalversjonen, men alt som reduserer bugs og øker fps er å foretrekke.
Empire of the Sub Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 hvordan får jeg opp dxdiag ? 6792135[/snapback] Jeg vil egentlig ikke ha så mange forandringer fra orginalversjonen, men alt som reduserer bugs og øker fps er å foretrekke. 6965552[/snapback] Denne guiden fjerner unødvendig hakking og slikt ihvertfall https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=574224
Lakus Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Denne modden burde vel hjelpe en del mot hakking også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå