Gå til innhold

Laget mitt er elendig


Notatblokk

Anbefalte innlegg

I går spilte vi kamp. Jeg var spiss for andre gang, men denne gangen spilte vi 4-4-2 i motsetning til 3-4-3 som vi spilte forrige gang (da ble resultatet 6-2 til det andre laget)..

 

Vi tapte 7-0!!

Jeg vet det er klisjè å si det, men det var faktisk ikke helt fortjent. Vi burde hatt 2-3 mål, men setter jo ingenting. Dessuten svikter forsvaret grovt enkelte ganger, og markeringene er aaalt for dårlige.

Ballen var omtrent ikke over på de andres banehalvdel, bortsett fra et par ganger. Men da var det jo ingen som kom etter, og 2 mot 5 er litt vanskelig.

 

Jeg kjenner frustrasjonen stige og vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

Siden jeg er ny føler jeg ikke at jeg har mest å si på laget, for jeg trenger fremdeles masse erfaring for å kunne spille optimalt som spiss osv. Men allikevel.. Et par av jentene, de eldste, kjefter og smeller for det meste. Det skaper en utrolig dårlig moral og en ond sirkel. Motivasjonen stiger ikke akkurat hos flertallet av jentene når de får huden full fordi de misser en ball, eller blir taklet. Og det er de samme hveeer gang. Alle vet at de baksnakker. Sier man noe til dem, så får man høre det. Jeg og to andre tok det opp med trenerne alene, så vi håper at akkurat det problemer snart retter seg.

 

Mottak av ball er dårlig, tupp og mæl-taktikken er noe som blir flittig brukt. Det virker som om alle får panikk når de får ballen, og vil heller måke den videre enn å gå og utfordre selv. Spillet blir jo ikke så veldig konstruktivt på den måten.

Etter min mening burde vi trene på enkle ting som å klare å møte ballen, ta den ned, og sende den langs bakken! Pasninger! Det er jo ikke SPILL når man bare kliner til og håper den kommer langt frem.

 

Er det noen som har noen tips til hva jeg gjøre? Jeg har lite lyst til å snakke med trenerne om dette, det er tross alt de som er trenere, og ikke jeg. Men formasjoner og avanserte løp er litt nyttesløst når man ikke engang får til pasninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde det lignende da jeg spilte fotball. De andre på laget oppførte seg helt likt som du beskriver. Jeg slutta på fotballen jeg, fordi jeg var lei av å tape. Etter en kamp vi tapte noe grådig, hadde jeg fått nok. Vi tapte 28-0...

6769904[/snapback]

 

LOL--- 28-0, er ikke det nesten ett mål hvert tredje minutt?

 

Trodde det tok så lang tid å få ballen ut fra nettet til midtbanen for avspark, det må være ny rekord :cry:

Lenke til kommentar
*Trist*

6769886[/snapback]

 

Det du kan gjøre, er å høre med trenerne dine om å kanskje ha litt mer konstruktiv trening, i form av basisferdigheter, basisferdigheter og atter basisferdigheter. Med dette mener jeg mottak, vending, pasning o.l. Det er utrolig viktig i fotball, og man kan aldri bli god nok med det. Foreslå for trenerne at dere må trene mer med dette for å bli bedre, og det nytter ikke å lære kryssløp i hytt og gevær, når man ikke engang har kontroll på ballen.

 

Ett annet alternativ er også å skifte lag. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. Etter at det forige laget gikk i oppløsning (vi var veldig gode) byttet jeg til et annet lag. Vi taper hver eneste kamp. Trenern prøver å kjøre litt øvelser, men det ender alltid med at han klikker og kjører doggis fordi det faen meg er så vanskelig å forstå systemet for idiotene.

Lenke til kommentar

Leste dere om den skotske avisen som ble boikottet da de skrev sluttresultatet i en kamp som endte 28-0 :!: Dette var visstnok imot ligaens normer, siden man ikke skulle drite ut noen av lagene...

 

O.T Har hatt våre tap vi og ja...Stabæk kampene våre er vel litt spesielle da vi har 5 seire og 3 tap og allikevel en målforskjell på 17-38...Tror det jeg husker best var da jeg var 8 eller no og vi tapte 14-0 mot vålerenga over 20min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...