Gå til innhold

leter etter bra vampire spill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey

som sakt leter jeg etter et bra vampire spill, kanskje online spill viss det finnes,

har spilt igjennom Vampire The Masquarade Bloodlines , mange ganger og likte det, noen som kan gi noen tips om flere vampire spill som er bra? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo spille Oblivion og bli vampyr med en gang, blir jo et slags vampyrspill da :p Dette funka forsåvidt også i Morrowind, der man faktisk kunne joine forskjellige vampyrklaner.

Skrevet
Du kan jo spille Oblivion og bli vampyr med en gang, blir jo et slags vampyrspill da :p Dette funka forsåvidt også i Morrowind, der man faktisk kunne joine forskjellige vampyrklaner.

6768168[/snapback]

hm, er det nyere spill det=?

online spill?

Skrevet

Det finner ikke så mange Vampyrspill. Det er fire jeg vet om, og det er Vampire The Masquerade: Redemption, Vampire The Masquerade: Bloodlines og Bloodrayne I og II. Jeg har bare prøvd Bloodlines av disse, men Bloodrayne er jo bare action :)

Skrevet (endret)

Vampire Masquerade: Redemption kom i 1999. Det bruker samme system som Bloodlines (BL er oppfølgeren), men er mere hack'n'slash-basert. Pluss at du har et helt party på 4 som du plukker opp gjennom storyen.

Halve spillet foregår på 1100-tallet, og andre halvdelen er i New York i 1999.

Veldig bra atmosfære, utrolig musikk, men litt ensformig over tid. Det er i all grad et rollespill, man har character sheet man oppgraderer skills på samme måte som Bloodlines (prikksystem) og får XP for å fullføre quests. Forskjellen er at du må "oppdage" nye skills-trær ved å finne lærebøker. Og det er flere disipliner som ikke er med i Bloodlines. Feral Claw er f.eks. superkraftig i Redemption, men suger i Bloodlines.

Styres i 3dje-person med musa, ikke FPS-perspektiv. Kan være vanskelig

å få tak i nå. Det handler om en korsfarer som blir skadd i kamp og sendt til en liten landsby langt unna fronten, og i kulissene holder vampyrklanene på "som vanlig", og plukker ut vår mann som sitt neste tilskudd på stammen..noe han som kristen korsfarer ikke blir direkte glad for..i begynnelsen gjør man quests som human for klosteret man bor i. Etter hvert gjør du oppdrag for den lokale vampyrprinsen. Har spilt gjennom det flere ganger, veldig bra story.

Det er full 3D-grafikk, og var et av de første spillene som hadde "moving cloth", altså kapper som beveger seg i vinden og gardiner som blafrer osv. Oppdraget i Londons "The Tower" er minst like skummelt som Ocean House i Bloodlines.

Endret av Bitex
Skrevet

6768168[/snapback]

hm, er det nyere spill det=?

online spill?

6771175[/snapback]

Det er nyere spill ja, men ikke MP...

Skrevet (endret)

Oblivion er et hardcore rollespill der man også KAN bli vampyr, ikke primært "vampyrspill".

Redemption har en diger multiplayer-del der en spiller er Dungeon Master og setter opp quests og alt mulig.

Endret av Bitex
Skrevet

jeg kjenner ikke oblivion, søker og leser litt om det no på nettet, men noen som orker og skrive litt om det?

er det litt samme som WoW`? online spill mot andre spillere osv?

gjerne litt info....

Skrevet
Oblivion er et hardcore rollespill der man også KAN bli vampyr, ikke primært "vampyrspill".

6771355[/snapback]

Jeg sa det et par poster lengre oppe...

jeg kjenner ikke oblivion, søker og leser litt om det no på nettet,  men noen som orker og skrive litt om det?

er det litt samme som WoW`?    online spill mot andre spillere osv?

gjerne litt info....

6771383[/snapback]

Som jeg sa i den forrige posten min, det er ikke et multiplyerspill, ingen mulighet for å spille mot noen andre.

Er ganske mye å skrive om Oblivion egentlig, for mye til at jeg gidder å nevne alt. Du har meget stor frihet til å gjøre akkurat hva du vil i spillet, det er såkalt "ikke-lineært". Spillverdenen er ganske stor, så du finner alltids nye steder å utforske. Resten(pluss det jeg nevnte) går det egentlig fint an å lese seg til på nettet...

Hvis du vil ha min mening, så syns jeg spillet er meget bra ;)

Skrevet

VTM: redemption anbefales på det varmeste. Et spill som var forut sin tid grafikkmessig, med en bra historie. Mulltiplayerdelen hadde enormt potensiale, men på grunn av noen irriterende feil, og mangelen på folk som gadd/var flink til å være dungeon master så ble det aldri så populært.

Skrevet (endret)

Soulreaver-spillene er faktisk å anbefale. Det er ikke rollespill, med 3D tredjepersons spill med masse puzzles rundt om i de GIGANTISKE brettene. Hele spillet loader konstant så det er aldri Loading-pauser. Svært bra grafikk og musikk, og ikke minst speech er helt vanvittig bra. Litt RPG i og med at du får nye abilities hele tiden, da, som å gå gjennom gittere, skyte psi-blasts og sånt.

Ellers kan du lete etter det gamle 2D-spillet Legacy of Kain-Blood Omen

Det er det første i den serien. Du ser alt fra et slags fugleperspektiv. Det hadde banebrytende lyseffekter for sin tid (veldig mye farget lys), og vanvittig bra voice acting og musikk.

Som sagt før, Oblivion er ikke et "vampyr"-spill, mer et straight rollespill der man kan bli vampyr og gjøre noen kjipe quests for å bli kvitt sykdommen igjen. Det krever en ganske enorm PC for å kjøre bra.

Det var VTM:Redemption som fikk meg til å begynne å lese alle VTM-bøkene, det er 26 bøker, 13 for hver klan i nåtiden (1999) og fortiden (1100-tallet). Rått bra lesning. Pluss masse spinoff-bøker om enkelte karakterer i en spesiell klan. Finner dem på Outland eller andre rollespill/tegneseriebutikker.

Christof er faktisk med i en av nåtid-bøkene, beskrevet som en sur ancient-vampyr i Brujah-klanen som tviholder på sverdet sitt istedet for å bruke pistoler og geværer ;)

Endret av Bitex
Skrevet

Skremmespill med spøkelser og demoner i et gammelt irsk herskapshus. Og diverse digre uteområder. Husker det var ganske fett ja. Bruker den første Unreal-motoren så det ser litt kjipt ut nå :p

Skrevet
Skremmespill med spøkelser og demoner i et gammelt irsk herskapshus. Og diverse digre uteområder. Husker det var ganske fett ja. Bruker den første Unreal-motoren så det ser litt kjipt ut nå :p

6796118[/snapback]

Hehe, ja men var deilig grafikk når jeg spilte det på gammelmaskina :)

800mhz og 32mb skjermkort... Weeeeee :w00t:

Skrevet

Hva med å prøve det nyeste spillet i Legacy of Kain serien, Legacy of Kain : Defiance?

Her får du både spille Kain (vampyr) og Raziel (Soul reaver). Beat'em up spill som ligner veldig på devil may cry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...