Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Så les hva det står da, mennesker.

 

"Vi tar automatisk kontakt med alle interessenter for å bekrefte bestilling når vi har avklart om det er plass til vårt tekniske utstyr i sentralen, og når vi vet hvor fort vi kan få knyttet den til vårt stamnett."

 

Altså må de få svar på sin søknad om det plass til utstyr o.s.v, før de kontaker dere om bestilling. Og husk TTT, det kan ta noen uker før de får svar også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke hva folk maser for. Personlig har jeg hatt ISDN i 5-6 år nå og jeg kan godt ha det et par måneder til om jeg må får å få adsl.......

 

Kan jeg ikke få, vel det var synd. Da flytter jeg på hybel med adsl, så slipper jeg det problemet (selv om det betyr ca. 10 måneder til med ISDN nå da). Skal flytte snart uansett, så jeg overlever de 10 månedene uansett om jeg får adsl eller ikke.

 

Slutt og klag folkens, dette er jo tross alt det beste som har hendt dere siden dere fikk modem/isdn

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

Om det er det beste som har skjedd siden ISDN/modem er jeg uenig i (det har jo faktisk ikke skjedd noe enda :grin: )

For min del begyner å tvile på om "min" sentral blir utbygget, da vi er så uheldige å ha 2 sentraler i ei relativt liten bygd, slik at det er 1/2parten så stor sansynlighet for å få utbygget sentralene...

(har ca. 10 på "min" sentral nå...) :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 18:07, skrev schox:

For min del begyner å tvile på om "min" sentral blir utbygget, da vi er så uheldige å ha 2 sentraler i ei relativt liten bygd, slik at det er 1/2parten så stor sansynlighet for å få utbygget sentralene...

(har ca. 10 på "min" sentral nå...) :sad:


 

Her og. Rettere sagt, her er ennå flere sentraler... Vurderer og sette fyr på min :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 03:31, skrev klorin:

Min sentral runda 22 stk. i kveld:) oh yess..

Men jeg har virkelig svetta for det.. 300 flyveblad, snakka med rektorer, lærere, lokale firmaer, aviser og ringt rundt til folk.

Skulle vært morro å vist hvor mange sentraler de har registrert med over 20 personer på nå.


 

Ja, du har nok merket hvor tungt det kan være og få solgt bredbånd, får håpe disse henger med når det blir alvor også, mange trekker seg så fort det skal gjøres alvor av interessen og pengene skal på bordet.

Lenke til kommentar

NÅ begynner jeg å lure her!!!

Jeg får kun G.SHDSL best efort saken, mens nabon som bor 200 meter unna, på samme *piiip* kabel, snor skit, får alt til og med VDSL, detta må være feil.

Siden det ikke finnes en sentral på under 2km avstand og det er vel det som er det lengste de strekker seg med vdsl...

 

Enten så har Firsmile rota litt med databasen sin, eller så har de fått feil info fra telenor.

 

OM så Telenor har feil info på meg, da argh da blir jeg irritert,men med bredbånd(jiha), er det andre veien blir jeg lei meg og fortsatt uten bredbånd.

 

ifølge Telenor er linja jeg er på over 7km fra sentralen, hvordan kan da nabon som er 200meter unna ha kortere linje.

(har sjekket med lokal Bravida fyr om hvor sentralene ligger)

 

No klør jeg meg hardt i hodet :???:

 

PS: nevnte jeg at det er like mange registrerte på både nabon og min sentral, endam er sannsynelig at det er snakk om samme sentral.

hmm lurer på om det er en bravida fyr som tar på seg jobben og legge ein liten kabel slik at jeg får kortere vei til sentralen, for må jo være her jeg bor det er gjort no merkelig. Eller så får jeg fatter til å gjørra det... Høyspent montører kan brukes til så mangt.... hoho :wink:

(nå våknet et lite håp, som snart blir knust av denne beskjeden: desverre, vi målte feil...)

_________________

---------------------------------------|

Wired were the eyes of a horse on a jet pilot

One that smiled when he flew over the bay

---------------------------------------|

 

[ Denne Melding var redigert av: vqb på 2002-11-19 09:31 ]

Lenke til kommentar

bekrefte bestilling.. IDIOT.. man maa ha bestilt for man kan bekrefte.. laer deg aa lese selv forst!

 

Quote:


Den 2002-11-18 15:03, skrev FBEN:

Så les hva det står da, mennesker.


"Vi tar automatisk kontakt med alle interessenter for å bekrefte bestilling når vi har avklart om det er plass til vårt tekniske utstyr i sentralen, og når vi vet hvor fort vi kan få knyttet den til vårt stamnett."


Altså må de få svar på sin søknad om det plass til utstyr o.s.v, før de kontaker dere om bestilling. Og husk TTT, det kan ta noen uker før de får svar også.



 

[ Denne Melding var redigert av: xdsl på 2002-11-19 11:45 ]

Lenke til kommentar

Artikkel i Brønnøysunds Avis i dag :wink:

 

(Dessverre er den ikke tilgjengelig på nettet, håper noen som leser avisen gidder å gjengi den her.)

 

Det var bl.a. intervju med Firstmile hvor de har lagt merke til den store interessen i Br.sund (80 stk fordelt på 3 sentraler har registrert seg, det ser lyst ut :wink: )

 

Til Firstmile: Hadde vært kjekt med regelmessige tilbakemeldinger fra dere (f.eks. min. 2 ganger i uken) for å informere om fremgang etc.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Går litt utenom det vanlige hirarkiet her nå siden jeg ikke er en av de som skal svare her.

Får vel svi for dette senere :smile:

 

Se FAQ når det gjelder utbyggning, vi har søknader inne på mange sentraler rundt omkring i landet.

 

Når disse er godkjente, kan vi ta imot bestillinger på disse sentralene.

 

Det vi jobber med nå er å få på plass alt av støtte systemer.

Det er en stor forskjell på å drifte et pilot prosjekt med en kontorllert mengde testere til å støtte 10000 linjer.

Og uten støtte systemene i orden så vil vi ikke ha noen oversikt og om noe skjer da så er alt et evig kaos og vi har 10000 mennesker på telefon raskere enn dere klarer å si kontaktmetamorfose baklengs.

 

Som nevnt på websidene, jobber vi så raskt vi kan, men responsen har vært over all forventning og vi tyner det vi har av menneskelige ressurser for å få mest mulig på plass fortest mulig uten at det skal gå utover kvaliteten på produktet vi skal levere.

 

Samtlige som jobber med dette prosjektet har fortiden 13-16 timers arbeidsdager.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Firstmile på 2002-11-19 14:41 ]

Lenke til kommentar

Synes det er veldg mye klaging på Firstmile her inne. Det kommer noen som ønsker å tilby en bra deal på bredbånd, også begynner enn hel haug med folk å klage på alt mulig rart. Alt fra at nettsider ikke er oppe å gå fra dag 1 til det at de etter hvert vil få regninga fra et annet sted. Sutreunger sier jeg bare. Om du hadde behov for ADSL i går så får du bestille fra et annet sted, om ikke så vær tolmodig. Om noen fortsatt lar seg overraske over forsinkelser innen IT verdenen så har de ett stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...