Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Skjer med å klikke helt a enurilbyd ?

Hjelper ikke noe det.

 

En anbefaling til Firstmile er at dere ikke gir dere som leverandør til sluttbrukere. Hvis den dagen kommer, når dere ikke vil tilby xDSL til sluttbrukere skal jeg gråte en god skvett.

 

Jeg tror nemlig hele Norge har godt av litt ordentlig konkurranse på bredbånds siden.

 

Har selv hatt bredbåd fra dere i en 3 måneder nå og kan ikke tenke meg noe annet.

 

Stå på og God Jul !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry,blir en smule forbanna når statlige tullinger (telenor) driver med ufine metoder.

Må bare spørre igjen:Firstmile,hvordan blir det med dere i vår sentral (Fenstad Nes Komm.) hvis Telenor skal bygge ut sentralen selv ??

Har ikke mye lyst til å være kunde hos dem.

Må kanskje flytte til Neskollen da,for å få et skikkelig bredbåndsabo.(Firstmile)

Dere var vel heldige der, som rakk å bygge ut før Telenor så kundepotensialet.

Nei stå på Firstmile,se å svartmal de ******* statlige tullingene med en oppdatering på hjemmesiden deres !

 

(Fenstad)

Lenke til kommentar

En skal vente lenge før det kommer noe godt blir det sagt! Nå er det godt over et år siden jeg meldte meg som intressert, og håper jo å få det snart! Litt rart med så dårlig oppdatering på sidene, og ihvertfall på mail! Nå har det seg sånn at det måtte noe ekstra utstyr inn i boksene, men hva hvis en veit at det utstyret sitter i boksen, kommer det til å komme før JUL da???

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi ikke har oppdatert noe på sidene våre er at vi har fått 3 datoer etter siste artikkel som vi ikke har gått ut med, og alle har blitt utsatt. Det største problemet er at vi ikke får noen tilbakemelding på hvorfor det blir utsatt og hva de driver med.

 

Ofte får vi en avviksmelding hvor det står "Ny bekreftet dato : " og ingen dato. Så ringer vi Telenor kundeservice som må snakke med en annen avdeling osv.

 

Nå i helgen har vi mottat en ferdigmelding på Skogbygda og Vormsund, mens vi tidligere denne uken har fått beskjed om at vi ikke har strøm til sambandet i Vormsund(!). Når vi ringte kundeservice om dette, visste ikke de hva det betydde heller. Uansett vil vi ta en tur ut imorgen, og skulle det faktisk stemme at det er ferdig vil det si at disse kommer opp imorgen men før dere drar frem champagnen så vent på DSL-lampen. Det er desverre svært sannsynlig at det er en feil i Telenor-systemet som har gjort at denne er ferdigmeldt uten at den er ferdig.

 

Selv om Telenor nå bygger ut, kommer vi uansett til å fortsette å tilby på disse sentralene da vi allerede har bygget ut og har kunder der. Vi får bare håpe at de fleste ikke skifter over til Telenor nå som de kommer. Vi finner det jo også påfallende at det på de 8 sentralene vi har bygget ut i Nes, kommer nå Telenor på 5 av dem etter at de har sagt at de ikke kommer til å bygge ut disse før tidligst i 2005, men konkurranse er konkuranse og det er jo bare å forholde seg til dette. Ser Telenor muligheter til å tjene penger her, som vi gjorde, må de få lov til å bygge ut de og, og for innbyggerene på Nes får de jo endelig et tilbud lik storbyene så det er noen lokale pådrivere der ute som kan gi seg selv en klapp på skulderen.

 

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Endret av Firstmile
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal det være konkurranse i markedet, det tjener alle på og aller mest konsumentene. Men en av de Viktigste faktorer for att ett fritt marked skal fungere er att det er like spilleregler for alle aktører. Uten dette blir de en skjev eller en usann utvikling av markedene. Derfor er det ekstra viktig for de som sitter i midten av en stjerne og tjene alle armer likedan.

De bør forstå att de sitter veldig utsatt til for klage fra aktører i samme marked som føler seg dårlig behandlet. eller andre som sitter på utsiden og observerer. og må ha krystallklare regler og retningslinjer for hvordan vurderinger og tjenester blir utført så det overhodet ikke kan reises tvil om habilitet eller eksistens av skjeft fordelt lojalitet.

For er det slik att det kan oppfattes dit hen, vil noen før eller senere se seg lei på att det tapes penger på feil eller konkurransevridene grunnlag. Og selvfølgelig ta aksjon for å løse problemet, en lang og nitid sak spør du meg, Men er det snakk om nok penger/markedsandeler er det tilslutt dette som vil skje.

 

NC

Endret av NortonCrane
Lenke til kommentar

Vær trygg på at iallefall jeg ikke kommer til å gå over til Stjelenor !

Bor såklart i Fenstad,så da kan jeg (vi) vel bare pakke ned utstyret fra Firstmile frem til godt utpå våren engang....

Telenor gidder vel ikke grave noen fiber til vår sentral i vinter vil jeg tro....hvis det var det de hadde planer om før de bygger ut selv...

Da slipper de vel å montere noe ekstra utstyr til Firstmile før den tid.....

Stå på Firstmile, dere har virkelig rotet dere borti noen skikkelig sleipe ra..h.ll (Telenor).

 

R.D.

Lenke til kommentar

vi er ganske lei av all utsetting på Fjellfoten også, noe jeg synes var utrolig bra skjedde her om dagen. Jeg ble ringt opp fra Firstmile hvor de forklarte at det selfølgelig var en ny forsinkelse, vi får nok ikke noe xDSL før i midten av januar.

Alikevel synes jeg det var flått at de ringte meg og sa ifra!!

 

BOM :xmas:

Lenke til kommentar
vi er ganske lei av all utsetting på Fjellfoten også, noe jeg synes var utrolig bra skjedde her om dagen. Jeg ble ringt opp fra Firstmile hvor de forklarte at det selfølgelig var en ny forsinkelse, vi får nok ikke noe xDSL før i midten av januar.

Alikevel synes jeg det var flått at de ringte meg og sa ifra!!

 

BOM :xmas:

Helt klart! Info og tilbakemeldinger er gull. Ingen nyheter er værre enn ingen nyheter i det hele tatt.

 

NC

Lenke til kommentar

Gjetter på at jeg aldri får firstmile, fikk "du kan få adsl" fra bluecom i går, bestilte osv. men er sikkert bare en bøgg i systemet deres, for min sentral er absolutt ikke godkjent for adsl ;) men men, kanskje de ser at det er en del aktuelle kunder her ute, når vi bestiller. Jaja, keep up the good work firstmile, mer konkurranse i bredbåndsmarkedet er bare bra :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at vi ikke har oppdatert noe på sidene våre er at vi har fått 3 datoer etter siste artikkel som vi ikke har gått ut med, og alle har blitt utsatt. Det største problemet er at vi ikke får noen tilbakemelding på hvorfor det blir utsatt og hva de driver med.

 

Ofte får vi en avviksmelding hvor det står "Ny bekreftet dato : " og ingen dato. Så ringer vi Telenor kundeservice som må snakke med en annen avdeling osv.

 

Nå i helgen har vi mottat en ferdigmelding på Skogbygda og Vormsund, mens vi tidligere denne uken har fått beskjed om at vi ikke har strøm til sambandet i Vormsund(!). Når vi ringte kundeservice om dette, visste ikke de hva det betydde heller. Uansett vil vi ta en tur ut imorgen, og skulle det faktisk stemme at det er ferdig vil det si at disse kommer opp imorgen men før dere drar frem champagnen så vent på DSL-lampen. Det er desverre svært sannsynlig at det er en feil i Telenor-systemet som har gjort at denne er ferdigmeldt uten at den er ferdig.

 

Selv om Telenor nå bygger ut, kommer vi uansett til å fortsette å tilby på disse sentralene da vi allerede har bygget ut og har kunder der. Vi får bare håpe at de fleste ikke skifter over til Telenor nå som de kommer. Vi finner det jo også påfallende at det på de 8 sentralene vi har bygget ut i Nes, kommer nå Telenor på 5 av dem etter at de har sagt at de ikke kommer til å bygge ut disse før tidligst i 2005, men konkurranse er konkuranse og det er jo bare å forholde seg til dette. Ser Telenor muligheter til å tjene penger her, som vi gjorde, må de få lov til å bygge ut de og, og for innbyggerene på Nes får de jo endelig et tilbud lik storbyene så det er noen lokale pådrivere der ute som kan gi seg selv en klapp på skulderen.

 

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Og hvordan er status for sentralen i Gansdalen? Noe i samme gate eller? Så at den også plutselig sto på listen over sentraler som Telenor skulle bygge ut.

Svært påfallende at sentraler som de har vært uinteressert i å bygge ut tidligere plutselig er aktuelle når andre aktører kommer på banen.

Lenke til kommentar

lampa lyser.... ikke... i fenstad

 

Synes nå det er litt dårlig av firstmile at de ikke gir noe tilbakemelding i det hele tatt...

jeg ringte inn på mandag (forrige uke) sa hvem jeg var og ble fortalt neste mandag, og det er sikkert... onsdag ringte en annen kammerat som også har bestilt og får samme svaret som meg; 22/12. Men stemmer dette.. nei for på torsdag fikk de vite fra telenor at dette ikke kom til å gjelde. Så hvorfor ikke ta en telefon til de som har ringt dere å spurt hvordan det går og fått et lite håp om at det blir bredbånd før jul. Eller send en mail.. oppdatere sia deres... hva som helst, info er viktig.

 

Og en ting til... hvorfor er alltid leveringsdatoen deres på mandager?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...