Gå til innhold

Lisens pliktig med tv-kort!


VikinGz

Anbefalte innlegg

Har fundert lenge på å kjøpe meg tv-kort... så leste jeg dette på vg.no

Alle som har en fjernsynsmottaker i boligen, må betale lisens. Det gjelder også om du har en videospiller med mottakerdel, satelittmottaker, PC med TV-kort o.l. Du må betale selv om du bare leier eller låner TV

 

Les hele her!

 

Så blir alle tvkort registrert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører de ikke rundt og "scanner" etter antenner som er i bruk da?

Eller bare kommer på døren, det gjorde de hos en kompis av meg, personlig tror jeg at jeg hadde nektet å slippe de inn da :p

6762815[/snapback]

 

De scanner ikke. TV er såpass vanlig i Norge i dag at de rett og slett oppsøker adressser hvor det ikke er registrert TVer. Men lisensen gjelder pr. husstand, så et TV-kort i et hus som allerede betaler lisens utløser ikke en lisens til. Hybel er ikke del av husstand.

 

Og man kan nekte å slippe dem inn. Da takker de for seg og går.

 

Stein :-)

Lenke til kommentar
De scanner ikke. TV er såpass vanlig i Norge i dag at de rett og slett oppsøker adressser hvor det ikke er registrert TVer. Men lisensen gjelder pr. husstand, så et TV-kort i et hus som allerede betaler lisens utløser ikke en lisens til. Hybel er ikke del av husstand.

 

Og man kan nekte å slippe dem inn. Da takker de for seg og går.

 

Stein :-)

6762887[/snapback]

Hmm, men kompisen min bodde på hybel og han måtte betale da..

Da vet jeg at jeg aldri skal slippe inn slike folk til meg selv :p

Lenke til kommentar

jeg bor nede i kjelleren (hybel lignende leilighet):p

Jeg har bare iptv tuner som jeg leier av hu jeg leier til (eller er med i leia) som igjen er kobla til ett tvkort/videoinn kort (er ikke noe tvtuner på det korte) Er jeg lisens pliktig da? har ikke en eneste ting som bruker antene kabel...

Lenke til kommentar
jeg bor nede i kjelleren (hybel lignende leilighet):p

Jeg har bare iptv tuner som jeg leier av hu jeg leier til (eller er med i leia) som igjen er kobla til ett tvkort/videoinn kort (er ikke noe tvtuner på det korte) Er jeg lisens pliktig da? har ikke en eneste ting som bruker antene kabel...

6762954[/snapback]

ja, Har man sin egen address skal man betale lisens...så lenge du har tv, video, tv-kort o.s.v, ingen vei utenom der.

Lenke til kommentar

kjenner en som er nrk lisens kontrolloer, og han sier saa lenge det er en tuner, saa er den lisenspliktig, og de kikker inn vinduet, og noterer hvor mange tv og pc'er de har foer de ringer paa

men naar det digitale bakkenettet kommer slipper vi nok alt lisens tullet, for da kan de stenge av kanalene digitalt

Lenke til kommentar

Du får ikke kjøpe TV-kort uten å fylle ut lisenspapirer heller.

Eller, om du bestiller fra komplett, kommer det regning på lisensen til samme adresse. Du kan ikke bare sitte og nekte å betale regninger, da blir det inkassosaker og det som værre er til slutt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg bodde i ei hybel blokk, 8 etg.

Kom en kar å banka på døra en dag, ikke f.. om jeg vet hvem som først hadde sluppet han inn i selve bygningen, men han fikk iallefall ikke komme inn til meg.. Selv om han sikkert både så å hørte tv'n i det jeg åpna døra:p. Han måtte pent gå, ikke ble det noe lisens heller:D

 

-Skille

Lenke til kommentar
changis: du mener lisensfolkene er kvalifisert til å skru opp din pc for sjekke om du har et tv kort? 0o

6767256[/snapback]

vel han jeg kjenner er kvalifisert, men det er fra tidl. arbeid, saa vet ikke om det er et krav, men ganske lett aa kjenne igjen tvkort paa antennekotakten bak da ;)

om noen aar kommer tv2 oxo med lisens :thumbdown: typisk

Lenke til kommentar
kjenner en som er nrk lisens kontrolloer, og han sier saa lenge det er en tuner, saa er den lisenspliktig, og de kikker inn vinduet, og noterer hvor mange tv og pc'er de har foer de ringer paa

men naar det digitale bakkenettet kommer slipper vi nok alt lisens tullet, for da kan de stenge av kanalene digitalt

6764979[/snapback]

Ja.

 

 

Ah, bort med nrk1! Men da blir det vel lisens på alle andre kanaler.

 

changis: du mener lisensfolkene er kvalifisert til å skru opp din pc for sjekke om du har et tv kort? 0o

6767256[/snapback]

vel han jeg kjenner er kvalifisert, men det er fra tidl. arbeid, saa vet ikke om det er et krav, men ganske lett aa kjenne igjen tvkort paa antennekotakten bak da ;)

om noen aar kommer tv2 oxo med lisens :thumbdown: typisk

6769715[/snapback]

Tv2? Jeg som liker Tv2 :cry:

Lenke til kommentar
Du får ikke kjøpe TV-kort uten å fylle ut lisenspapirer heller.

Eller, om du bestiller fra komplett, kommer det regning på lisensen til samme adresse. Du kan ikke bare sitte og nekte å betale regninger, da blir det inkassosaker og det som værre er til slutt.

6764987[/snapback]

 

Bestiller man fra nettbutikk med leveringsadresse til en hustand som allerede betaler tv-lisens skjer det vel fint lite?

 

Eller er det gjort forandringer på det..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...