Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus AK86-L - Realtek AC97 ingen lyd


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har problemer med å få til lyden på hovedkortet mitt. Kortet er av typen Asus AK86-L og lydkortet er integrert og av typen Realtek AC97.

 

Jeg har nettop installert ny versjon av windows og prøvd å finne og installere driver til dette lydkortet. Men selv om jeg får installert driveren kommer det ingen lyd..

 

Noen som har erfaring med dette og vet hvordan man kan løse problemet?

 

 

Stor klem... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe deg, men føler med deg..

 

Jeg har samme problem med Asus A8N-SLI, legger inn driveren(AC97) men det kommer ikke lyd. Jeg hadde lyd, men en dag ble den borte når jeg spilte Battlefield.

Bruker orginal cd'en som fulgte med hovedkortet og jeg har lastet ned nyere drivere til dette kortet, men lyden virker ikke. Får beskjed om at det ikke er instalert standard lyddrivere.

Jeg ble så forbannet at jeg slettet alt på hardsdisken og la inn alt på nytt, men har samme problem fortsatt. :realmad:

 

Det eneste jeg kommer fram til er at lydkortet på hovedkortet er ødelagt, så jeg må innse at jeg må kjøpe et eget lydkort.. : :mad:

 

Realtek AC97 kan brenne ett visst sted.. :devil:

Endret av Freddie_W
Lenke til kommentar

Opplagte ting som kan være feil:

 

*høytalere er koplet feil. Bruker du hodetlf. eller skrivebordshøytalere brukes normalt den grønne porten. Men test andre. Har opplevd at hk med støtte for auto-føler for lydenheter bare bytter på uten videre!

 

*volumet er for lavt. Still opp vol. på høytallerne og mikser utgangen (høyttaler ikonet, eller kjør "sndvol32")

 

*feil lydenhet er valgt eller ingen. (Egenskaper for lyd -> mikserenhet).

 

------------------

 

Annet som kan være feil:

 

*feil driver. Se på egenskaper for maskinvare og se om Windows rapporterer om feil.

 

* lydchip / kort ødelagt. (skal noe til)

Lenke til kommentar

Har hatt akkuratt det samme problem som du skriver om her! Hadde det en gang før, men det er fikset nå. Satt uten lyd i vel over 1 år jeg! :hrm: Jeg stressa også med å formatere og alt det der, helt til en kompis av meg bare sa for kødd at vi kunne prøve å ta inn et lydkort (hadde selv integrert) som vi fant på loftet her. Skrudde det inn, så virka lyden med en gang! Jeg hadde gått rundt uten lyd i vel 1 år, mens det bare var å skru inn et lydkort som lå å venta på meg på loftet! blei gangske irritert da.

 

Men, ihvertfall prøv å skru inn et nytt lydkort, om du ikke har selv, spør en kamerat om du kan låne slik at du ihvertfall får teste det!

 

Lykke til å håper jeg var til hjelp! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...