Gå til innhold

Skal formatere, og innstallere WXP på nytt. How?


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dere andre her ga elendige svar på hva han spurte om!

 

Først må du ta backup av alt du vil ta vare på... brenn det ut på DVD ellerno... Sikre deg at du har all informasjon om skjermkort, lydkort og sånt så du kan hente driverne på nettet. Evt du kan bruke gamle drivere om du har det på cd.. men nye er best.

 

Sett Windows plata i lesern. CD-rommen er som regel default 1.boot. Men om den ikke er det så må du komme deg inn i BIOS å endre slik at den er det. Er det e Phoenix BIOS er det som regel F2 du må trykke på i begynnelsen for å komme inn i BIOS. Andre taster kan være Esc, F1, Del, Alt + del... det glimter fram et kort øyeblikk i starten.

 

Når alt da er som det skal får du opp et spørsmål om du skal boote fra CD-rom... trykk Enter.

 

Først lastes alle de nødvendige driverne fra windows plata. Så kommer det opp en meny som spør hva du vil gjøre for noe. Alternativene er Repair og Format iallefall (jeg husker ikke om det var flere). Velg Format... og det dukker opp en ny meny hvor du kan velge hvilke partisjoner du skal formatere eller evt fjerne og lage nye. Formater c: og installasjonen starter automatisk deretter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan skal han få tatt backup når han ikke får bootet i hele tatt?

6760153[/snapback]

boote med kanotix og brenne ut filene sine? ta ut disken, sette den i et eksternt usb kabinett og koble den til en annen maskin? boote med acronis disk director, resize partisjonen slik at det er plass til å lage ny på disken, deretter kopiere filene over med kanotix? :shrug:
Lenke til kommentar
boote med kanotix og brenne ut filene sine? ta ut disken, sette den i et eksternt usb kabinett og koble den til en annen maskin? boote med acronis disk director, resize partisjonen slik at det er plass til å lage ny på disken, deretter kopiere filene over med kanotix?    :shrug:

 

akkurat ja... :thumbup:

Lenke til kommentar

Har fått ordnet det nå, men nå har jeg problemer med å komme på nettet. Hadde alle de nødvendigste driverne klare (chipset drivere, LAN, WLAN m.m), men det må ha skjedd ett eller annet under brenningen av cd'en siden driverne ikke fungerer.

 

Hvordan skal jeg komme på nettet nå? Har lasta ned driverne flere ganger, og brent flere ganger, men fungerer fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
Har fått ordnet det nå, men nå har jeg problemer med å komme på nettet. Hadde alle de nødvendigste driverne klare (chipset drivere, LAN, WLAN m.m), men det må ha skjedd ett eller annet under brenningen av cd'en siden driverne ikke fungerer.

 

Hvordan skal jeg komme på nettet nå? Har lasta ned driverne flere ganger, og brent flere ganger, men fungerer fortsatt ikke.

6765109[/snapback]

 

 

Få noen til å laste ned servicepack 2 til deg og brenne den på en cd... høres ikke ut som om den lå på windowsplata din.

Lenke til kommentar

Ok. Skal prøve.

 

Men problemet er egentlig at det skjer noe med driverne når jeg brenner dem. På de viktigste driverne som f.eks. Chipset driver, WLAN og LAN driver, kommer det "xxxx.dll har ekstra informasjon tilknyttet til seg, filinnholdet vil bli uforandret.

Vil du fortsette?"

 

Hvorfor skjer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...