Gå til innhold

Finner ikke cdromene


bjs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:


bjs skrev (2002-10-25 18:02):

Maskinen min finner ikke cdrom stasjonene... Jeg har vert inne i bios, men der står det at de er installert, har sjekka at de er plugga skikkelig i i maskinen, men den finner de ikke.. Hva kan jeg gjøre?


Er det noe som kom nå, Eller holder du på å sette opp en ny pc. Om det kom nå kan du prøve å oppdatere winME med win updates, ME er et meget merkelig os som finner på mye merkelige ting som eg aldri fant utav. Det eneste som funket nå eg brukte ME var format c.
Lenke til kommentar

Er enig med de over om at ME (forøvrig kåret til tidenes KALKUN) er et begredelig OS som jeg nok tror M$ aller helst ville vært foruten . . .

 

 

Lag et systemgjenopprettingstidspunkt FØRST!

 

 

Men før du går til det *drastiske* steg å formattere og reinstallere, gå til kontrollpanel, velg system, deretter få fram lista over enhetskomponenter tilkoplet systemet.

 

Se om du finner IDE kanal 0,1,2 (det skal være to; primary (primær) og secundary (sekundær)). Høyreklikk, få fram egenskaper, og avinstaller disse.

 

Start maskinen på nytt, da skal ME finne disse på ny automatisk og installere dem på nytt.

 

Dersom ikke dette hjalp, prøv å laste ned Intel Application Accelerator, sjekk ASPI-versjon....

 

Hvis alt annet feiler, prøv etter beste evne å ta backup av alle viktige dokumenter / filer, og formatter disken.

 

Og kanskje installer et annet operativsystem?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...