Gå til innhold

Laptop til spill? ECS Elitegroup?


Anbefalte innlegg

Har lyst på en laptop innenfor den halvveis rimelige enden av skalaen. Men vil ha en med et skjermkort som i det minste takler å spille moderne spill med akseptabel kvalitet. Noen som har noen erfaringer med noen PCer og vet om noen gode kjøp?

 

Jeg har lett en del og funnet frem til denne PC fra ECS Elitegroup:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502640

 

Noen som kjenner til dette merket? Og ser jeg feil eller er den ganske godt utstyrt til prisen?

 

Alle svar mottas med takk!

 

Gordon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst på en laptop innenfor den halvveis rimelige enden av skalaen. Men vil ha en med et skjermkort som i det minste takler å spille moderne spill med akseptabel kvalitet. Noen som har noen erfaringer med noen PCer og vet om noen gode kjøp?

 

Jeg har lett en del og funnet frem til denne PC fra ECS Elitegroup:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502640

 

Noen som kjenner til dette merket? Og ser jeg feil eller er den ganske godt utstyrt til prisen?

 

Alle svar mottas med takk!

 

Gordon

6753135[/snapback]

 

Jeg er på jakt etter en akkurat maken bærbar tror jeg =) En som kan spille spill, men ikke koster helt latterlig mye... Tok en titt på den du linket til, og den så jo grei ut, men denne har et litt bedre skjermkort og er nesten 500kr billigere.. Det er den jeg har i kikkerten foreløpig...

 

Er det noen som vet av bærbare med go 7600 eller bedre, men som ikke koster så alt for mye over 10k? Klarer ikke å finne noen, er ikke helt sikker på hvor jeg skal lete heller :p

Lenke til kommentar
Har lyst på en laptop innenfor den halvveis rimelige enden av skalaen. Men vil ha en med et skjermkort som i det minste takler å spille moderne spill med akseptabel kvalitet. Noen som har noen erfaringer med noen PCer og vet om noen gode kjøp?

 

Jeg har lett en del og funnet frem til denne PC fra ECS Elitegroup:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502640

 

Noen som kjenner til dette merket? Og ser jeg feil eller er den ganske godt utstyrt til prisen?

 

Alle svar mottas med takk!

 

Gordon

6753135[/snapback]

 

Jeg er på jakt etter en akkurat maken bærbar tror jeg =) En som kan spille spill, men ikke koster helt latterlig mye... Tok en titt på den du linket til, og den så jo grei ut, men denne har et litt bedre skjermkort og er nesten 500kr billigere.. Det er den jeg har i kikkerten foreløpig...

 

Er det noen som vet av bærbare med go 7600 eller bedre, men som ikke koster så alt for mye over 10k? Klarer ikke å finne noen, er ikke helt sikker på hvor jeg skal lete heller :p

6753217[/snapback]

Av de to ville nok jeg valgt Tundraen. Den vet jeg er bra.

 

Hva med Asus A6T?

Lenke til kommentar
Hva med Asus A6T?

6753887[/snapback]

 

Den så jo veldig bra ut.. Akkurat noe sånt jeg var på jakt etter.. Jeg tar vel ikke feil med at et Go 7600 kort er ganske mye bedre enn mitt R9600XT som jeg sitter med på min stasjonære? Hva kan jeg sammenligne Go7600 med av "stasjonære kort? Og til slutt, er "AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-52" en god prosessor? Er helt blank på mobilt ass...

 

Takk uansett ;)

Lenke til kommentar
Hva med Asus A6T?

6753887[/snapback]

 

Den så jo veldig bra ut.. Akkurat noe sånt jeg var på jakt etter.. Jeg tar vel ikke feil med at et Go 7600 kort er ganske mye bedre enn mitt R9600XT som jeg sitter med på min stasjonære? Hva kan jeg sammenligne Go7600 med av "stasjonære kort? Og til slutt, er "AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-52" en god prosessor? Er helt blank på mobilt ass...

 

Takk uansett ;)

6754412[/snapback]

Ja Go7600 er ganske mye bedre enn Radeon 9600XT. Det kan vel sammenlignes med GeForce 7600 for stasjonære.

 

Turion-cpuen er ganske god, og kan sammenlignes med Core Duo på cirka samme klokkefrekvens. Turion vil ha en fordel med spill og støtter 64bit(fremtidsrettet).

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Heisann alle sammen og takk for givende svar. Har tittet gjennom alternativene deres og skjønner at jeg alltid skal titte innom her før jeg gjør noen kjøp.

 

Men lurer på om jeg ikke går for denne her http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940

 

Den virker stilren, får ok i testene og grei pris og har kraftig skjermkort... yter vel 2/3 av det min stasjonære med 7800 GT kort gjør i 3dmark og det er akseptabelt på en laptop vil jeg si.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Hva synes dere?

6755340[/snapback]

Hmmm... Ville vel kanskje gått for en med litt mer ram. 512mb er jo ikke akkurat mye. Imponerende med 512mb på skjermkortet da, og det øker vel spillytelsen en del.

Denne maskkinen har litt dårligere skjermkort, men 2gb RAM, og 100gb harddisk. Litt dyrere er den jo da.

Lenke til kommentar

Hei og hopp da var Zepto Znote 6214W bestillt.

 

Den var standard med 512 MB minne ja, men dette kunne man konfigurere selv veldig greit. Prisen ble faktisk lavere med 1024 når jeg bestillte uten OS.

Også behagelig å kunne velge minne ut fra vanlige priser ikke som f.eks. Dell der de skal ha det til at 1024MB DDR2 minne er verdt 3000 ....

 

Så alt i alt ser jeg veldig frem til å motta denne maskinen som kom på ca 10.200 med 100GB harddisk og 1024 DDR5300 minne.

 

Om det er noe interesse kan jeg godt poste mine erfaringer her når jeg får den...

Lenke til kommentar
Om det er noe interesse kan jeg godt poste mine erfaringer her når jeg får den...

6757391[/snapback]

 

Interesse her i hvertfall =) Den fristet veldig siden man kan endre på spesifikasjonene, uten at det koster en formue, slik det gjør hos Dell =)

 

Men regner med at 512mb minne på et go 7600 er bare et salgstriks? Eller er GPU'n sterk nok til å utnytte seg av d? Kult uansett :p

Endret av klomp1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...