Gå til innhold

Hvordan spille gamle spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan jeg får spilt gamle DOS spill :D

Tenker da på, hvor finner jeg dem? Hvilken DOS emulator burde jeg ha?

Spillene jeg tenker på er spill som Mario og slik.

Håper noen kan hjelpe!

ZayCon

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mario er vel strengt tatt ikke noe DOS-spill, det er et nintendo-spill, og da vil du trenge en nes emulator.

Dosbox anbefales på det varmeste til dosspill, du kan finne mange slike på www.the-underdogs.info og www.abandonia.com.

Endret av slash
Skrevet (endret)

Noen som har noen anbefalinger til spill til DOS eller NES? :D

FÅr jeg lastet ned NES emulator? Eller er det noe man må kjøpe?

Endret av ZayCon
Skrevet

Du kan få lastet ned NES-emulator på denne siden. :) Der ligger det et helt utvalg av dem.

For å spille så må du ha roms av spillene, men det er ikke alltid like lovlig, så der kan jeg dessverre ikke gi deg noen link.

Men anbefalinger av NES-spill kan jeg jo gi deg. Du har jo selvsagt mario-spillene som er et must. Final Fantasy-serien har jo de tre første spillene på NES, og de er jo gode spill om du liker sjangeren og ikke er noe kravstor til grafikk. :)

Skrevet
Noen som har noen anbefalinger til spill til DOS eller NES? :D

FÅr jeg lastet ned NES emulator? Eller er det noe man må kjøpe?

6756004[/snapback]

MS DOS:

Sierra-klassikkerene

Lucas Arts-klassikkerene

Doom

Wolfenstein 3D

NES:

Prøv noen eksklusive spill. NES ble laget før Nintendo for alvor begynte med melking, noe som ble reflektert i spillene, allikevel vil jeg fraråde et hvert multi-plattform-spill på NES, eller SNES.

Skrevet

OT, men:

Jeg vil bastant påstå at Mario 64 og Ocarina of Time er langt, langt bedre enn sine forgjengere på SNES. Så det at det "reflekteres" at spillene ikke er melket er bare tull. Flere av de nye spillene er mye bedre, selv om de er såklate "melkespill" som du kaller dem.

Skrevet

Siden Virtual PC har blitt gratis vil jeg anbefale den:

http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

Bakdelen er at du må installere MS-DOS (eventuelt en gammel Windowsversjon), men da får du til gjengjeld "ekte vare". Og kompatibiliteten er nok derfor bedre enn med DOSBox. Jeg opplevde også Virtual PC som ganske mye raskere da jeg emulerte Settlers II på en gammel bærbar. I det tilfellet var faktisk det raskeste å kjøre det gjennom en emulert Win95-installasjon! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...