Gå til innhold

E6300 eller E6600


Anti LFC

Anbefalte innlegg

Tja, FX-62 knuser E6300 på stock og opp til 2,16 i all praktisk programvare, men på hastigheter over det sier FX-62 takk for seg.

FX'en kjøpte jeg bare for moro skyld :) Jeg visste at jeg skulle ha Conroe, men måtte bare se :)

Har nå 3800+ X2 som klokker til 3GHz på luft, FX-62 som gjør 3280 på luft, E6300 som iallefall gjør 3,55, E6600 som iallefall gjør 3,8, 4 uåpnede E6300, en uåpnet E6600 og en uåpnet E6700. 6 P5BDeluxe, 1 P5B Vanilla, 1 MSI 975X PowerUp!, 1 sett XMS6400 C3, 1 sett XMS6400 C4, 1 sett XMS8500 C5, 1 sett OCZ 6400 C5, 1 sett OCZ 1000 :)

Mye å kose oss med ;)

6770518[/snapback]

Du har jo både E6300 og E6600, så hva mener du personlig jeg skal gå for?

De pengene jeg sparer på E6300 kan jo F.eks. legges i bedre Ram eller skjermkort ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min E6600 skal tilbake imorgen. Den stoppa på 350. Ville ikke bli stabilt på¨noe særlig over det uten at jeg økte spenningen alt for mye. Conroe CPUer har ikke godt av å stå på over 60Grader ifølge intell.

 

E6300en jeg fikk idag har nå stoppa på 400 fsb fordi minnet ikke klarer mer. Nytt minne er bestillt, så jeg får se hvor høyt jeg får den =)

Lenke til kommentar
Min E6600 skal tilbake imorgen. Den stoppa på 350. Ville ikke bli stabilt på¨noe særlig over det uten at jeg økte spenningen alt for mye. Conroe CPUer har ikke godt av å stå på over 60Grader ifølge intell.

 

E6300en jeg fikk idag har nå stoppa på 400 fsb fordi minnet ikke klarer mer. Nytt minne er bestillt, så jeg får se hvor høyt jeg får den =)

6773836[/snapback]

 

hmm, mister man ikke alt av garanti, angrerett osv. når man klokker? :hmm:

Lenke til kommentar
hmm, mister man ikke alt av garanti, angrerett osv. når man klokker? :hmm:

6774511[/snapback]

Gjør nok det ja..

Men enkelte forstår ikke slikt, har sett flere som blir "svartelistet" (butikker har lov å nekte å ha folk som kunde).

 

Edit:

Det jeg lurer mest på er sånn ca hvilke AMD CPUer de forskjellige Conroe CPUene tilsvarer når begge er stock (omtrent alle reviews/tester er det kun overklokkingsresultater)..

E6300 = ca AMD Athlon 64 ?

E6400 = ca AMD Athlon 64 ?

E6600 = ca AMD Athlon 64 ?

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
nahodjat: E6300/E6400 på stock er som en FX-62... E6600 kan ikke sammenlignes med AMD da den overgår selv min overklokkede FX-62 på 3,28GHz på stock 2.4GHz.

6774789[/snapback]

Genialt, blir nok ikke ny AMD CPU på meg nå da, blir nok en oppgradering til Conroe.

Bra de leverer så mye stock, godt nytt for slike som meg som ikke overklokker (mye).

Lenke til kommentar

Ja, det tror jeg man får. Angreretten er jo der for at man skal få ta og føle på produktet slik man får i butikk før man bestemmer seg om man vil beholde eller ikke. Selvsagt kan ikke produktet eller forpakningen være i en slik stand som gavene til en 4-åring på julaften.... ;)

 

Hvis ikke butikken kan bevise at produktet er forringet i en viss grad tror jeg ikke de kan si stort på det...

 

Men dette er som jeg tror det er da... har aldri brukt angreretten så jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Hverken angrerett eller garanti er gyldig om det har vært overklokking på gang..

6775570[/snapback]

Det er vell egentlig et ganske godt argument for å velge E6300 siden den er billigst, hvertfall for de som ikke har så mye penger å bruke på data.

Da tenker jeg hvis det blir feil på prossoren etter at du har klokket den.

Lenke til kommentar

Litt motsdtridende info fra Forbrukerportalen.no:

(http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1024140584.0)

 

Direkte levering av en vare

Varen må leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok den. Hvordan oppgjøret mellom deg og selgeren skal foregå, avhenger ellers av hvilken måte du mottok varen på. Er varen f.eks. overtatt direkte på en salgsmesse eller i et hjemmeselskap, er hovedregelen at du ikke er nødt til å gi varen fra deg før selgeren har betalt tilbake kjøpesummen. Og varen må ikke bringes til selgeren - det greier seg at han får beskjed om at den er klar til henting hos deg eller på det sted du mottok den. Inntil så skjer, må den oppbevares forsvarlig så den ikke blir ødelagt eller skadet.

 

Vare som er mottatt i posten

Har du etter avtale fått tilsendt en vare i posten etter bestilling på messe e.l., er det du som må returnere den til selgeren. Varen bør ikke returneres før selgeren har betalt deg kjøpesummen. Selgeren skal ved salg utenfor fast utsalgsted og telefonsalg, sørge for returporto og egnet returpakning. Gjør han ikke det, er hovedregelen at han må hente varen selv.

 

 

Varer som er forseglet av selger

Ved kjøp via Internett, postordre eller TV-shop har selgeren adgang til å forsegle lyd- eller bildeprodukter (f.eks. CDer og videofilmer), samt datamaskinprogram, med den følge at angreretten må anses tapt dersom du bryter forseglingen, selger må imidlertid opplyse om dette klart og tydelig på forseglingen, hvis ikke, vil du kunne angre innen 14 dager uavhengig av om forseglingen er brutt.

 

 

Så: hvis selger har sagt at varene må returneres uåpnet for å kunne benytte angreretten, er du ute og kjører. Hvis han ikke har spesifisert dette, kan du returnere den i åpnet tilstand - så lenge den er i "vesentlig samme stand og mengde som da du mottok den" :)

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Jeg lurer også FÆLT på hvilken CPU jeg skal velge.

 

Jeg leste denne artikkelen som sier at du kan styre multiplyeren selv fra hk!! Gjør ikke dette E6300 til en veldig bra valg? Da kan du jo uppe fra 7 til 8-9 OG uppe FSB.

 

Det skal sies at jeg verdsetter definitivt et lavt lydnivå (har seasonic psu, vifteløst skjermkort osv osv) over 10% høyere ytelse, så jeg kommer ikke til å overklokke så mye at det krever vifter med irriterende lydnivå.

 

Betyr det at jeg bør safe med e6600 eller vil e6300 funke greit? Ser den er halve prisen, og etter hva jeg har lest, er den lettere å overklokke med et billig hovedkort enn e6600.

Lenke til kommentar
PerPastill: Du kan bare glemme å stille opp MP med E6300 oppover. Du får valget 6 eller 7, ikkeno annet. Med E6400 kan du stille 6-7-8, E6600 6-7-8-9 og E6700 fra 6 til 10. De er på ingen måte ulåste oppover.

6776094[/snapback]

Aha!

Jaja.. men FSB'en kan jo uppes mye da. Det var du som bytta e6600 tilbake? Går ut ifra du anbefaler e6300 da? Husk, det må fungere med en ninja scythe kjøler eller lignende :)

 

Det jeg tenker er at de 1500,- du sparer der er bedre investert i et bedre skjermkort og ram heller..

 

Men, hører gjerne andre synspunkter. Det er ikke det at jeg ikke har råd til en e6600, for det har jeg, så det går bare på om kjøpet er økonomisk dumhet eller ikke.:) e6600 er tross alt 2x dyrere enn e6300, men ytelsesforskjellen er jo ikke 2x da selvsagt..

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar
PerPastill: Jeg har ikke bytta noe som helst, jeg har begge deler:)

Det er en annen her som brukte angreretten.

 

Jeg anbefaler ikke noe, skal du ha en budsjettløsning velger du E6300, har du penger velger du E6600.

6776150[/snapback]

Ah.

 

Budsjettløsning.. det hørtes ikke bra ut. Har jo ikke oppgradert på 3 år jo :thumbdown:

 

Redigerte forresten forrige posten samtidig som du svarte tror jeg.. Du svarer jo så kjapt, nesten irc dette hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan godt legge de 1500 imellom til ett bedre skjermkort. Misforstå meg rett - en E6300 på 3,XXGHz er utrolig rask, så det er ikke dårlig uansett hva du velger.

6776189[/snapback]

Takk for den, da var jeg rett tilbake i limbo igjen. :cry:

 

For å si det sånn da, kan jeg regne med å nå 3ghz med e6300 med en scythe eller lignende stille cpu-kjøler? Og, hva kan jeg "regne med" å få e6600 til da? 3.6?

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...