Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laste mellom pc'r!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en netgear wgr 614 v6 router, når jeg skal sende noen filer mellom pcene mine tar det veldig lang tid. hvis jeg skal last 3gb så tar det ca 4 timer å gjøre. setter jeg min gamle router der tar det 5min. noen som vet hva en må gjøre for å fikse det, har byttet router et par ganger for å finne feil men finner ikke ut av dette.

 

Mvh

 

Thor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en netgear wgr614v6 router. det jeg gjør er kopier si en file på 3 gb fra en pc skal da lim den in på andre pc. det tar da ca 4 timer med netgear router har byttet kabler så det er ikke problemet. den gamle router er en smc router ca 3 år gamle. med den så tar det 5min å sende samme 3gb info til den andre pc. må bruke den ny router pga trådløs laptop som jeg har. noen som vet hva en kan gjøre for å få ordentlig fart på overføring med denne netgear router ?

Lenke til kommentar

Hei,

 

siden vi snakker om pc'er som står alle i samme subnett er nok NAT ikke problemet.

 

Jeg ville ha sjekket at alle nettverkskort forhandler riktig hastighet med routeren - hvis kortet fra en av pc'ene forhandler 10Mbit / halv dupleks med den innebyggede switchen og det andre forhandler noe annet vil du jo ikke få høyere hastighet en det laveste.

 

Eller et av nettverkskortene klarer overhodet ikke å forhandle noe fornuftig med switchen ... da får du mye støy i nettet.

 

Du kan sette hastigheten (100Mbit) og halv dupleks / full dupleks på alle kortene manuellt - avhengig av hva switchen din støtter.

 

Sjekk også om du har siste firmware (versjon 1.0.11, fra jan, 2006) ellers finner du den her (hos Netgear) .

 

Hilsen,

Bit

Endret av bitcowboy
Lenke til kommentar
takk for info. har prøvd med same duplex funker ikke. kan feilen ligge i gamel software i hovedkortet? sånn at nettverk kortet ikke funker godt med den nye router?

6749574[/snapback]

Hadde samme problemet selv. Løste seg ved at jeg skrudde over på full auto negotiation på speed/duplex settings under advanced på properties for nettverkskortet. Dvs sørget for at dette valget var på begge pc'ene jeg overførte mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...