Gå til innhold

Opera problemer ved visning av Dagbladet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har problemer med at tekst og bilde ikke blir korekt plassert. Det kan til tider bli litt forvirrende og morsomt, men vill helt finne ut hvordan eg kan fikse det. :)

post-46535-1156587598_thumb.jpg

Endret av Andy Dufresne
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har samme problemet.. utrolig irriterende. Lurer på om samme feilen gjelder andre sider også, men ikke er så lett å oppdage? på dagbladet så setter dem jo høyde/bredde på bilder..

Noen som har noen løsning på dette?

Versjon: 9.02

Versjonssteg: 8585

Plattform: Win32

System: Windows XP

Skrevet

Jeg hadde for noen dager siden en tråd om Opera og VG Teknologi-sider. Etter at jeg brukte funksjonen i Opera med at du kan sende URL av "problemsider" til utviklerne, så ordnet det seg i løpet av noen dager.

Men min tråd, samt denne, viser vel at at kommentaren i siste nr. av PC World virkelig er på sin plass. Oera HAR problemer med kompabilitet! PC World tester nettelesere, og utroper Opera som klar vinner, med tre innertiere. De peker likevel på at at Opera har kompabilitetsproblemer, men at funksjonelt sett er programmet på topp.

Jeg kunne virkelig tenke meg å bruke Opera som standard, men beklager: for meg er det alfa og omega at nettleseren virker på de sider den skal.

Enn så lenge må det fremdeles bli firefox. Skulle ønske det var annerledes, men min nettleser MÅ jeg kunne stole på.

P.

Skrevet (endret)

Opera gjør vel ikke annet en å følge nett standarden til punkt og prikke. Det er vel værre med de som lager sidene som følger IE spesifikke standarder.........

De kunne sikkert lagt til støtte for det IE tullet, men hvorfor ikke ha en fast og felles standard?

Endret av sesteen
Skrevet

@sesteen: Det eksisterer en fast og felles standard. Men da IE ble lansert for snart seks år siden, så støtten den ikke standarden. Og som de fleste vet har ikke IE fått noen nevneverdige oppdateringer før IE7 som kom sent i høst - så dermed er det tungvindt for web-designere å måtte kode for "skikkelige nettlesere" og for ie. IE7 er bedre enn forgjengeren med tanke på støtte av webstandarder, men helt bra er det ennå ikke...

Hvis folk la mer press på IE, og eventuelt truet med å bytte nettleser, så kanskje IE ville kjerpet seg, og lagt mer vekt på å støtte standarder? Eller kanskje det ikke ville hjulpet? Lite aner jeg... :p

Skrevet

Som jeg skrev så vet jeg at det er en standard. Men det er jo litt dumt at de må på død og liv gå etter den standarden enda, når de lager web sider. Selv om IE fortsatt er størst på webleser markedet, så er det jo synd at de som lager sidene ikke tenler lengre enn innenfor MS sine grenser. IE7 ligger jo milevis unna Acid 2 testen den og. Desverre.

Nettet er et sted millionvis av maskiner skal kommunisere sammen. Da hjelper det lite at hver og en skal kjøre sin standard. At microsoft fortsatt prøver seg er en ting, de gjør jo selvfølgelig alt for å tjene penger. Men at de som skal lage web sidene må kunne følge den Ordentlige HTML standarden. Gjorde de det, ville vel IE fort ha tapt andelen sin med flere tittals prosent. Og det er vel først da MS ville ha laget IE som fulgte standarden og ikke sine egne prepropiære standarder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...