Gå til innhold

XBOX 360 - Kvalitet = flaks?


Anbefalte innlegg

Er nettopp gått over til Xbox 360 så dette er en litt ny verden for meg. Har gitt opp å oppgradere pc'en konstant for å kunne spille...

 

For meg virker det som mange har/har hatt problemer med denne konsollen. I tillegg leser jeg her at støynivået på hver enkelt varierer sterkt mellom HVER!! enkelt??

Det virker nesten litt fjernt, vi snakker jo tross alt ikke om levende vesener her :hmm:

 

Det jeg lurer på hvertfall: Er det noe mønster her? Noen 360'er som ble sluppet i en tidsperiode som er mere stabile enn andre? De vi får kjøpt nå i butikk, eller de som ble solgt for ett år siden? Har nemlig tilbud om å kjøpe en brukt, så jeg lurer veldig på hva som er lurt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be om å få prøve maskinen før du kjøper. Og pass på at spillet spilles fra DVD platen og ikke er en demo på harddisken.

 

Støy forskjellene mellom maskiner er tydeligvis helt tilfelidig. Ren bingo. Noen sier det har noe å si om man har samsung drev, hitachi, eller hva det måtte være, men virker ikke som det er mye hold i det.

Endret av Staal
Lenke til kommentar

Både jeg og en kompis kjøpte på release, og hittil ingen problemer. Støy er det, men ingenting en hører når en spiller. Når jeg ser dvd er den så stille at jeg ikke legger merke til den. Men viss du har småjentepyseisopor-ører så ville jeg ha hørt i butikken :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Kjøpte min på release, ingen problemer ennå. Har fått den til å gå varm, men det kan selvsagt ha sammenheng med at den stod nære en projektor og en åpen PC som begge utviklet bra med varme.

Har da fått den til å henge seg et par ganger, men dette er mer grunnet spillets kode enn selve maskinen.

Lenke til kommentar
Kjøpte min ved juletider i fjor og den henger seg opp en gang i uka og er ubrukelig til dvd (forsinka lyd og bilde som henger seg opp), men har dvd-spiller så har ikke brydd meg om det.

 

En kamerat av meg har også en med de samme problemene (kjøpt et annet sted til annen tid)

6743372[/snapback]

 

 

Jeg og hadde problemer med dvd filmer før. (filmer som hakket og sync problemer)

Men etter den store oppdateringen som kom på Live før i år så har den virket helt supert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Min 360 tok kvelden her om dagen. Kjøpt 2. desember 2005. Jeg kjøpte samtidig som to kompiser og nå, åtte måneder senere, har vi alle fått de fine røde lysene..

 

Jeg var sikker på at jeg var trygg siden det hadde gått så lang tid, men forrige uke begynte konsollen å henge seg opp (mer enn vanlig), og til slutt ville den ikke mer. Digg at vi har fin garantiordning i dette landet.. Jeg håper jeg får en mindre bråkete maskin nå :D

 

Jeg tipper lanserings-"kullet" er de mest utsatte av maskinene, og jeg nekter å tro at det kun er feil på 3-5% som MS påstod. Tipper, og håper, at de konsollene som er på markedet nå har gått igjennom en mer omfattende kvalitetskontroll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Jeg tipper lanserings-"kullet" er de mest utsatte av maskinene, og jeg nekter å tro at det kun er feil på 3-5% som MS påstod. Tipper, og håper, at de konsollene som er på markedet nå har gått igjennom en mer omfattende kvalitetskontroll.

6744278[/snapback]

3-5% er dog ikke usannsynlig - det ble solgt veldig mange konsoller ved launch, og veldig mange har fortsatt ikke hatt problemer. At noen av de kan være preget av at Microsoft ville produsere så mange som mulig før launch har da vist seg, men det er jo fortsatt folk som er uheldige og må bytte nye konsoller.

 

Veldig glad for at vi har bedre garantiordning i dette landet enn over dammen, hvor de har hva - 60 eller 90 dager på Xbox 360?

Lenke til kommentar
Kjøpte min ved juletider i fjor og den henger seg opp en gang i uka og er ubrukelig til dvd (forsinka lyd og bilde som henger seg opp), men har dvd-spiller så har ikke brydd meg om det.

 

En kamerat av meg har også en med de samme problemene (kjøpt et annet sted til annen tid)

6743372[/snapback]

 

 

Jeg og hadde problemer med dvd filmer før. (filmer som hakket og sync problemer)

Men etter den store oppdateringen som kom på Live før i år så har den virket helt supert! :thumbup:

6743981[/snapback]

 

Samme erfaring her. Det var helt klart et softwareproblem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...