Gå til innhold

Laptopen min skrur seg av når jeg geimer, driver?

lunic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg geimer skrur laptopen min seg av etter en stund. Tror kanskje jeg trenger ny driver, men den blir også veldig varm. Er det siste tilfelle burde jeg vel få bytta den hos mpx?

Så for en tid tilbake siden et emne her med link til en side med flere forskjellige drivere, men finner den ikke her nå. Kanskje jeg finner en driver der som gjør saken bedre.

All hjelp settes stor pris på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mye støv kommet inn i vifta da. En kompis hadde en bråkete bærbar pc som skrudde seg av når den gikk varm. Han tok en støvsuger og satte attme der vifta trekker inn luft, og etterpå blir den helt stille, og aldri mere problemer.

Vet ikke om det er så lurt å bruke en støvsuger men, han gjorde nå det :p

Skrevet

Litt info om type bærbar og hva slags komponent du trenger driver til må du nesten ut med om du skal kunne få noe hjelp... ellers blir det mye vill gjetting.

Om det er skjermkortet du trenger driver til kan du ta en titt på www.omegadrivers.net.

Skrevet (endret)

Takk for all hjelp!

Har en Acer 5561. ATI x1600 skjermkort, 1 gb ddr2 ram, Core Duo t2050.

Tror kanskje det var omegadrivers.net kompisen min lastet ned driver til sin zepto pc han hadde samme problemet med.

Redigerer dette innlegget etter jeg har prøvd med driver.

REDIGERT:

Hmm fant ikke noe som virket på omegadrivers. Mener å ha lest en plass at laptopper må ha spesielle drivere. Stemmer det?

Fant denne siden, men finner ikke ut hva slags driver jeg isåfall må laste ned. *frustrert*

Endret av lunic
Skrevet

Laptoper med ATI-kort må ha spesielle drivere ja, og det er nettopp disse driverne du finner på omegadrivers. Bare trykk på ATI Radeon-linken øverst på siden, og deretter Win2K/XP så finner du siste versjon av Radeon Omega Drivers.

Skrevet

Lastet ned siste versjon, men det er fortsatt ikke blitt bedre. Hva kan det være som feiler den? Er det mulig at den skrur seg av fordi den blir for varm?

Skrevet

Mest sannsynligvis. Enten det eller så produserer den for lite strøm. Mest sannsynligvis varmen. Skru opp og rens vifter etc. (Hvis du vet hva du gjør på) Gjorde det på den gamle hpen min den ble stille og "kjøligere"

Skrevet

Pcen er bare en knapp måned gammel så det burde ikke være støvet som er årsaken. Ja, den står på plant og hard underlag og "viftegrillen" har ingenting forran seg.

Burde jeg reklamere?

Skrevet

Nei det betyr det ikke. Bare at Acer kanskje ikke har brydd seg nok om varmeutviklingen i Aspire serien slik at man kanskje får en større feilprosent med for høy varmeutvikling enn man ellers ville fått med en større sikkerhetsmargin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...